Obelixista / kirjoittajien ristiidoista ym.

Asiaa aiheesta ja sen vierestä

Re: Obelixista / kirjoittajien ristiidoista

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 08.01.2013 20:35

Kokonaisuudessaan tämä on hyvä ketju (ainakin) siltä osin,
että tässä totetuu yksi keskustelufoorumien tärkeä prinsiippi:
vastavuoroisuus.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

Re: Käsitöistä

ViestiKirjoittaja Mirri » 08.01.2013 20:51

Kyllästynyt kirjoitti:
Tris kirjoitti:Poistit väärän!

Kerro Kyllästynyt mikä on Obelixin vanha nikki?

Niitä on lukematon määrä. Suurin osa niistä on hänen Suomi24:lla käyttämiään, kuten esimerkiksi tuo Otto Rank ja Jukka Pentti Heiniö

Mollaamista

Kirjoittanut: Jukka Pentti Heiniö 10.2.2008 klo 21.43

Olen järkyttyneenä seurannut ajojahtia, jonka kohteena on arvostettu psykologi Pertti Luukkonen. Hän on ansiokkaasti kirjoittanut useita kirjoja, Gallerian kuvakin kertoo hänen omistavan Freudin kootut teokset. Palstan kirjoittajat voisivat jättää p....n jauhamisen vähemmälle keskittyen asiallisempien juttujen kirjoittamiseen, mihin Psykopatologiallakin on selvästi pyrkimys. Joistain ylilyönneistä Psykopatologiaa voi syyttää, kuten shakin peluu palstalla, mutta hänen psykologinen antinsa palstalaisille on kiistaton. Tätä samaa mieltä ovat mm.
Jupehe
utelias_narttu
hupullinen kostaja
huolestunut kansalainen
Otto Rank
ja monet monet muut!
P.S. Me kaikki olemme saaneet nauttia monista rattoisista hetkistä tietokoneemme äärellä juuri Psykopatologian ansiosta. Hip, hip, HURAA, Hip, Hip, HURAA!!!!!

Kyllästynyt, mistä tiedät tuon tekstin olevan Obelixin kirjoittama?
Ja toinen kysymys: mikä siinä on yhteneväistä tämän foorumin Obelixin toinen toistaan niukempiin ja vähäsanaisempiin tuotoksiin? Edes Obelixin oman päiväkirjan viesteissä ei ole tekstiä noin paljon kuin tuossa viestissä on.

Yritän hakemalla hakea tuosta viestistä merkkejä siitä, että se olisi Obelixin kirjoittama, mutten löydä - analysoi ja kerro sinä, mistä tiedetään tämän foorumin Obelixin kirjoittaneen tuon.

Mutta kuinka ollakaan; minulle tuosta kirjoituksesta putkahtaa mieleen toisen foorumin VQP...
Mirri

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 08.01.2013 21:37

orzowei, rumamies, putti...
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja lappalainen » 08.01.2013 21:50

Kyllästynyt kirjoitti:

Se, ettei IP-osoite ole varma todiste siitä, missä kyseinen kirjoittaja sijaitsee on totta. Mutta kun kuitenkin koko täällä olonsa ajan Obelixin IP-osoite on säilynyt samana ja osoittaa aivan muualle kuin pääkaupunkiseudulle - sekään seikka ei tue teidän väitettänne.

Jos olet tavannut VQP:n, tietänet onko hän psykologi/psykoterapeutti vai ei. Psykopatologiahan sanoi käsityksensä olevan, että Obelix todellakin on psykologi/psykoterapeutti - asia jonka Obelix on itse monta kertaa sanonut.

Kun vielä herrojen kirjoitustyylit ovat tyystin erilaisia, mikä ihme saa teidät kuvittelemaan, että kyseessä on yksi ja sama kirjoittaja?

Kun nyt jaksat jankuttaa tuosta ip osoitteesta ja paikkakunnasta, niin eikö mun ip todista sen etten mie ole lappalainen enkä varsinkaan tuuve. Olen vaan heitä esittänyt ja oikeasti olen espoolainen.
Näköjään tällä koneella olenkin ip-osoitteen mukaan hesalainen.

Jos Luukkosella on joku käsitys jostain asiasta, niin se on vaan käsitys eikä totuus.
Viimeksi muokannut lappalainen päivämäärä 08.01.2013 21:53, muokattu yhteensä 1 kerran
lappalainen

ViestiKirjoittaja Mirri » 08.01.2013 21:51

Mirri kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:

Niitä on lukematon määrä. Suurin osa niistä on hänen Suomi24:lla käyttämiään, kuten esimerkiksi tuo Otto Rank ja Jukka Pentti Heiniö

Mollaamista

Olen järkyttyneenä seurannut ajojahtia, jonka kohteena on arvostettu psykologi Pertti Luukkonen. Hän on ansiokkaasti kirjoittanut useita kirjoja, Gallerian kuvakin kertoo hänen omistavan Freudin kootut teokset. Palstan kirjoittajat voisivat jättää p....n jauhamisen vähemmälle keskittyen asiallisempien juttujen kirjoittamiseen, mihin Psykopatologiallakin on selvästi pyrkimys. Joistain ylilyönneistä Psykopatologiaa voi syyttää, kuten shakin peluu palstalla, mutta hänen psykologinen antinsa palstalaisille on kiistaton. Tätä samaa mieltä ovat mm.
Jupehe
utelias_narttu
hupullinen kostaja
huolestunut kansalainen
Otto Rank
ja monet monet muut!
P.S. Me kaikki olemme saaneet nauttia monista rattoisista hetkistä tietokoneemme äärellä juuri Psykopatologian ansiosta. Hip, hip, HURAA, Hip, Hip, HURAA!!!!!

Ja toinen kysymys: mikä siinä on yhteneväistä tämän foorumin Obelixin toinen toistaan niukempiin ja vähäsanaisempiin tuotoksiin? Edes Obelixin oman päiväkirjan viesteissä ei ole tekstiä noin paljon kuin tuossa viestissä on.

Yritän hakemalla hakea tuosta viestistä merkkejä siitä, että se olisi Obelixin kirjoittama, mutten löydä - analysoi ja kerro sinä, mistä tiedetään tämän foorumin Obelixin kirjoittaneen tuon.

Mutta kuinka ollakaan; minulle tuosta kirjoituksesta putkahtaa mieleen toisen foorumin VQP...

Kyllästynyt, jätit näköjään taas vastaamatta, joten toistan kysymykseni lihavoimalla ne edellisestä viestistäni. Ihan oikeasti haluan tietää sinun perustelusi esittämääsi väitteeseen, jonka mukaan Suomi24-foorumilta siteeraamasi vuosien takainen teksti on tämän foorumin Obelixin kirjoittama, muttei toisen foorumin VQP:n tuotosta. Niinpä odotan sinun perustelujasi ja myös tekstianalyysiasi.
Mirri

ViestiKirjoittaja lappalainen » 08.01.2013 22:04

Luuletko sie ettei Obelix ole osannut laittaa IP-osoittensa näyttämään muualle kuin pääkaupunkiseudulle?
lappalainen

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 08.01.2013 22:07

Kyllästynyt kirjoitti:Summa summarum:

Teillä on se käsitys, että koska Obelix on hyökkäävä samoin kuin VQP - he ovat sama henkilö. Mikään, ei niin yhtään mikään, todista tuon käsityksen puolesta.

Ei suinkaan. Tuo ei ole minun perusteeni. Minä olen poiminut pieniä tiedonmurusia sieltä täältä ja ne todistavat tuon käsityksen puolesta.

Kyllästynyt kirjoitti:Se, ettei IP-osoite ole varma todiste siitä, missä kyseinen kirjoittaja sijaitsee on totta. Mutta kun kuitenkin koko täällä olonsa ajan Obelixin IP-osoite on säilynyt samana ja osoittaa aivan muualle kuin pääkaupunkiseudulle - sekään seikka ei tue teidän väitettänne.

Obelix on halutessaan pitkäjänteinen. Hän on tämän foorumin alusta asti luonut järjestelmällisesti tuota kuvaa. Hän tietää sinun seuraavan IP-osoitteita. Mikä olisi helpompi tapa saada sinut puolelleen, kuin luoda muuttumaton IP... jonnekin?

Kyllästynyt kirjoitti:Jos olet tavannut VQP:n, tietänet onko hän psykologi/psykoterapeutti vai ei. Psykopatologiahan sanoi käsityksensä olevan, että Obelix todellakin on psykologi/psykoterapeutti - asia jonka Obelix on itse monta kertaa sanonut.

Oikein käytetty potentiaalia; en tiedä. Vahvasti epäilen. Sen sijaan uskon hänen olevan erittäin kiinnostunut aiheesta ja lukeneen siitä lähes kaiken saatavissa olevan materiaalin.

Kyllästynyt kirjoitti:Kun vielä herrojen kirjoitustyylit ovat tyystin erilaisia, mikä ihme saa teidät kuvittelemaan, että kyseessä on yksi ja sama kirjoittaja?

Ei sinun tarvitse uskoa minua. I can live with that.
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 08.01.2013 22:10

21:10
Mirri kirjoitti:
Mirri kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:

Mollaamista

Jupehe
utelias_narttu
hupullinen kostaja
huolestunut kansalainen
Otto Rank
ja monet monet muut!

Kyllästynyt, jätit näköjään taas vastaamatta, joten toistan kysymykseni lihavoimalla ne edellisestä viestistäni. Ihan oikeasti haluan tietää sinun perustelusi esittämääsi väitteeseen, jonka mukaan Suomi24-foorumilta siteeraamasi vuosien takainen teksti on tämän foorumin Obelixin kirjoittama, muttei toisen foorumin VQP:n tuotosta. Niinpä odotan sinun perustelujasi ja myös tekstianalyysiasi.

Obelix tunnusti asian pyytäessään ("pakotettuna") anteeksi Kyllästyneeltä (muita) Suomi24-viestejään.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 08.01.2013 22:11

Helmenkalastaja kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:
Helmenkalastaja kirjoitti:... Koko aiheeseen taidan tässä vaiheessa sanoa vain: kukin tulkoon autuaaksi uskollaan! En halua ketään käännyttää; mitäpä se minua hyödyttäisi...

Siitä tuntuu olevan kuitenkin haittaa, että sinä sekä lappalainen ja Mirri kuvittelette Obelixin olevan sama kirjoittaja kuin VQP.

Ja kis, älä unohda häntä, hän tuntuu olevan jopa varmempi kuin me.
Mitä haittaa siitä tuntuu olevan? Obelix ei ole protestoinut, päinvastoin. Kaipaatko kenties hänen seksistisiä kirjoituksiaan (joita hän uskoakseni tehtailee suureksi osaksi vain sinua härnätäkseen)?
-----
Loppujen lopuksi, ei kai tästä pähkäilystä sen enempää haittaa ole kuin sinunkaan orkkiksen henkilöyttä koskevista aikoinaan...

Tähän kysymykseen jäin vielä kiinnostuneena odottamaan vastaustasi.
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 08.01.2013 22:12

Obelix kirjoitti:http://en.wikipedia.org/wiki/Orzowei

Vaikuttaa hyvältä tämä Or zo wei.

Et sinä mikään VQP ole!
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 08.01.2013 22:14

Kyllästynyt kirjoitti:
lappalainen kirjoitti:Luuletko sie ettei Obelix ole osannut laittaa IP-osoittensa näyttämään muualle kuin pääkaupunkiseudulle?

En tiedä osaisiko, mutta miksi hän olisi tehnyt niin koko kirjoittelu-uransa ajan?

Ei se, että sinä pystyt/osaat/kykenet muuttamaan IP-osoitteesi ole mikään todiste siitä, että kaksi täysin eri tyylillä kirjoittavaa henkilöä olisi yksi ja sama.

Siksi, että hän on kiusannut sinua jo vuosikausia ja halunnut harhauttaa sinua oman henkilöllisyytensä suhteen! Sinähän et (juuri) ole nikkiäsi muuttanut. Hän on tiennyt sinut.
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 08.01.2013 22:16

Vastauksesta tulisi ilmetä, mihin "hän" viittaa.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja lappalainen » 08.01.2013 22:17

Kyllästynyt kirjoitti:
lappalainen kirjoitti:Luuletko sie ettei Obelix ole osannut laittaa IP-osoittensa näyttämään muualle kuin pääkaupunkiseudulle?

En tiedä osaisiko, mutta miksi hän olisi tehnyt niin koko kirjoittelu-uransa ajan?

Siksi kai kun tietää sun tyhmyytesi ip-osoitteissa.
lappalainen

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 08.01.2013 22:18

Kyllästynyt kirjoitti:
Helmenkalastaja kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:Summa summarum:

Teillä on se käsitys, että koska Obelix on hyökkäävä samoin kuin VQP - he ovat sama henkilö. Mikään, ei niin yhtään mikään, todista tuon käsityksen puolesta.

Ei suinkaan. Tuo ei ole minun perusteeni. Minä olen poiminut pieniä tiedonmurusia sieltä täältä ja ne todistavat tuon käsityksen puolesta...

Uteliaisuuttani kysyn: Mitä ne muruset ovat.

Voin elää sen asian kanssa, että sinä, Mirri ja lappalainen luulette olemattomia. Teidän tappionnehan se on.

Valitettavasti en tyydytä uteliaisuuttasi. En jaksa ruveta kaivamaan niitä eri puolilta nettimaailmaa todisteiksi.
Ne ovat minun päässäni tallessa, muistikuviksi muuntuneina, ja se riittää minulle.
Sinulle se ei riitä. Ei maha mittää.
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Tris » 08.01.2013 22:19

lappalainen kirjoitti:Eikö tämän paskanjauhannan voisi jo poistaa. Onko sillä väliä mitä kaikkea joku hulluista hulluin haluaa esittää netissä?

Aloin miettiä sama. Ehkä probleema on siinä että rakastamme toistemme kanssa kommunikointia - väittelyä eritoten - ja muut aiheet on kulutettu loppuun?
Tris

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 08.01.2013 22:20

Psykopatologia kirjoitti:Vastauksesta tulisi ilmetä, mihin "hän" viittaa.

Ai Kyllästyneen vastauksesta?
Vaiko vasta minun vastauksestani?
Kyllä se mielestäni hyvin selvästi siitä tulee ilmi. Muita mahdollisuuksia kun ei ole...
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Tris » 08.01.2013 22:22

Helmenkalastaja kirjoitti:Ne muruset, joita minulla on käytettävissäni, ovat yksinään yhtä säälittäviä kuin sinunkin esittämäsi perusteet, mutta ne kaikki osoittavat siihen suuntaan, että Obelix on VQP. Lisäksi olen tavannut VQP:n ja minulla on ihan tosielämässä syntynyt käsitys hänen persoonallisuudestaan ja kyvyistään.

Älä nyt ole noin polleena. Vasso kirjoitteli minun blogeihini 2004-2007 ja tiedän tästä paljon. Tämä halusi aina olla terävä ja hauska - tyhmissäkin kommenteissaan. En ymmärrä mitä hän saisi siitä että heittäytyisi tosi latteaksi toisella foorumilla. Vaikea kuvitella sellaista ilman kunnon syytä. Eihän häntä ole kielletty Vassonakaan kirjoittamasta. Sehän olisi hänellekin paljon antoisampaa.
Tris

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 08.01.2013 22:31

Tris kirjoitti:Älä nyt ole noin polleena. Vasso kirjoitteli minun blogeihini 2004-2007 ja tiedän tästä paljon. Tämä halusi aina olla terävä ja hauska - tyhmissäkin kommenteissaan. En ymmärrä mitä hän saisi siitä että heittäytyisi tosi latteaksi toisella foorumilla. Vaikea kuvitella sellaista ilman kunnon syytä. Eihän häntä ole kielletty Vassonakaan kirjoittamasta. Sehän olisi hänellekin paljon antoisampaa.

Väärin käytetty tämä-pronominia... Vai tarkoititko sanoa, että tiedät kirjoittelusta blogeihisi vuosina 2004-2007 paljon? Edellisen lauseen subjektiin viitataan aina hän-pronominilla (jos subjektina siis on ihminen).
Minäpä selitän, mitä hän saisi: mahdollisuuden kiusata jotakuta yhdellä nikillä (toteuttaa ns. alhaisempia vaistojaan?) ja esiintyä terävänä ja hauskana toisella. Tai asiallisena, jos hän Kyllästyneen oletuksen mukaan kirjoittaa täällä Mr. Jalsanina :D . Mistä sinä tiedät, mikä olisi Vassolle antoisaa tai suorastaan antoisampaa?
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 08.01.2013 22:33

Vastaapa sinä, Kyllästynyt, ensin sinulle jo kaksi kertaa tätä ennen turhaan esittämääni kysymykseen: mitä haittaa tästä spekulaatiosta on?
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 08.01.2013 22:33

Tris kirjoitti:
Helmenkalastaja kirjoitti:Ne muruset, joita minulla on käytettävissäni, ovat yksinään yhtä säälittäviä kuin sinunkin esittämäsi perusteet, mutta ne kaikki osoittavat siihen suuntaan, että Obelix on VQP. Lisäksi olen tavannut VQP:n ja minulla on ihan tosielämässä syntynyt käsitys hänen persoonallisuudestaan ja kyvyistään.

Älä nyt ole noin polleena. Vasso kirjoitteli minun blogeihini 2004 - 2007 ja tiedän tästä paljon. Tämä halusi aina olla terävä ja hauska - tyhmissäkin kommenteissaan. En ymmärrä mitä hän saisi siitä että heittäytyisi tosi latteaksi toisella foorumilla. Vaikea kuvitella sellaista ilman kunnon syytä. Eihän häntä ole kielletty Vassonakaan kirjoittamasta. Sehän olisi hänellekin paljon antoisampaa.

Näin. Ei Obelix mikään Vasso ole!
Psykopatologia
Ylläpitäjä

EdellinenSeuraava

Paluu Romulaatikko