Kyllästynyt kirjoitti:Kuutar kirjoitti:.Kissi kirjoitti:Kyllästynyt, miksi sinua kiusaa Trisin (näennäinen) elämäntyyli? Me näemme vain sen, minkä Tris kirjoittaa, piilossa on se toinen totuus. Miksi katsot asiaksesi halventaa häntä hänen elämästään ja valinnoistaan. Miksi haukut ja mollaat ja arvostelet aina ja kaikkea, mitä hän kertoo oloistaan. Sinulla ei ole siihen mitään oikeutta. Kunnioita toisen yksityisyyttä. Anna ihmisten itse elää elämänsä ja tuolla on maailma täynnä ammatti auttajia, sinun ei pidä maallikko saarnaajana alkaa ojentaa ketään.
Minun täytyy kommentoida tähän, kun olen ihmetellyt samaa. Tällä palstalla on monia muitakin kuin Trisse jotka elävät yhteiskunnan tuilla, tai ainakin saavat tukia palkan lisäksi. Ei ole mitään syytä haukkua Trisseä sen takia.
En minä Tristania sen takia "hauku", vaan sen takia, että hän on avoimesti kertonut olevansa haluton tekemään työtä ja ettei hän omasta mielestään ole yhteiskunnalta mitään saanut, eikä niin ollen ole sille mitään velkaakaan.
Ilmeisesti maksuton koulutus, elatus, toimeentulo ja terveydenhoito ei hänen mielestään ole mainitsemisen arvoisia asioita.
trisse kirjoitti:Kyllästynyt kirjoitti:trisse kirjoitti:Yritä nyt päättää olenko mielestäsi töitä vieroksuva lusmu joka elelee yhteiskunnan tuilla vaiko sairas työkyvytön yksilö. Hankalaa olla kumpaakin samaan aikaan!
Jos minulta kysytään, sinä olet vain työtä vieroksuva lusmu, mutta koska sinä itse väität olevasi työkyvytön sairas yksilö, kirjoitin ottaen huomioon myös sen mahdollisuuden.
Mutta jos sinun käsitykseesi pohjataan niin minun tulisi työkykyisenä päiväsairaalan sijasta mielummin pyrkiä palkkatuella töihin.
Kyllästynyt kirjoitti:trisse kirjoitti:Kyllästynyt kirjoitti:trisse kirjoitti:Yritä nyt päättää olenko mielestäsi töitä vieroksuva lusmu joka elelee yhteiskunnan tuilla vaiko sairas työkyvytön yksilö. Hankalaa olla kumpaakin samaan aikaan!
Jos minulta kysytään, sinä olet vain työtä vieroksuva lusmu, mutta koska sinä itse väität olevasi työkyvytön sairas yksilö, kirjoitin ottaen huomioon myös sen mahdollisuuden.
Mutta jos sinun käsitykseesi pohjataan niin minun tulisi työkykyisenä päiväsairaalan sijasta mielummin pyrkiä palkkatuella töihin.
Ei oikeastaan. Jos minun käsitykseeni pohjataan, niin sinun pitäisi mennä sellaisiin töihin joita on tarjolla ilman palkkatukea, mutta sehän ei sinulle itsellesi ole sopinut koskaan.
Kuutar kirjoitti:Ei hän mielestäni ihan noin ole sanonut, kuten sinä asian tulkitset...
Kuutar kirjoitti:... Minun mielestäni mt-palstalla ei pitäisi haukkua ketään vapaamatkustajiksi, koska monilla täällä ei oikeasti ole työkykyä tai täyttä työkykyä...
Kuutar kirjoitti:Tuollaisia töitä on vaikea saada ( ellei mahdotonta) jos on mt -tausta ja aukkoja CV: ssä.
Kyllästynyt kirjoitti:Kuutar kirjoitti:Tuollaisia töitä on vaikea saada ( ellei mahdotonta) jos on mt -tausta ja aukkoja CV: ssä.
Mitä "tuollaisia töitä" tarkoitat?
Lupasin taannoin järjestää Tristaninlle töitä, mutta siitäkin hän kieltäytyi.
Kuutar kirjoitti:Töitä ilman palkkatukea, jolloin pitää kilpailla niiden kanssa, joilla on erinomainen CV eikä mt-ongelmia.
Kyllästynyt kirjoitti:Kuutar kirjoitti:Töitä ilman palkkatukea, jolloin pitää kilpailla niiden kanssa, joilla on erinomainen CV eikä mt-ongelmia.
Ilman palkkatukeakin on mahdollista saada työtä, jos vain suostuu sitä tekemään.
Kuutar kirjoitti:Kyllästynyt kirjoitti:Kuutar kirjoitti:Töitä ilman palkkatukea, jolloin pitää kilpailla niiden kanssa, joilla on erinomainen CV eikä mt-ongelmia.
Ilman palkkatukeakin on mahdollista saada työtä, jos vain suostuu sitä tekemään.
Sinulla ei ole realistista käsitystä maamme t.työttömyystilanteesta.
Pinja kirjoitti:Sinulla ei ole oikeutta keskeyttää keskustelua.
Pinja kirjoitti:Turhaa vallankäyttöä tilanteessa, missä keskustelu on asiallista.
Pinja kirjoitti:Väitteleminen on sallittua.
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa