Käsitöistä

Asiaa aiheesta ja sen vierestä

Re: Käsitöistä

ViestiKirjoittaja Tris » 07.01.2013 01:20

No se on ihan totta! :|
Tris

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 07.01.2013 02:00

Kuva

Minulla on tällainen (läpimitta 11 cm).
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Riidankylväjä » 07.01.2013 10:22

Älä käännä veistä haavassa. Vuosia sitten olin vähällä ostaa tuommoisen aidon kristallipallon joltain lentokentältä, mutta pidin hintaa vähän korkeana ja nuukailin. Sen jälkeen on harmittanut, että miksen ostanut.
Riidankylväjä

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 07.01.2013 10:40

Tämä maksoi muistaakseni 99. Laitoin kuitin verotukseen (testaus-välineitä!).
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Riidankylväjä » 07.01.2013 10:57

Joo tuota suuruus luokkaa hinta oli. Ehkä vielä jonain kauniina päivänä ostan sellaisen.
Riidankylväjä

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 07.01.2013 16:34

Riidankylväjä kirjoitti:Joo tuota suuruus luokkaa hinta oli. Ehkä vielä jonain kauniina päivänä ostan sellaisen.

pallo .1660 g
jalusta 285 g
Yht. . 1945 g

Erityisen hienoa laitteessa on samasta materiaalista tehty jalusta,
jonka päällä pallon saa pyöräytettyä pyörimään helposti 20+ sekunnin ajaksi.

Pallo ei mene helposti rikki. Se on kerran orgioiden aikana pudonnut puulattialle.

Luultavasti annan sen jollekin joskus lahjaksi.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Riidankylväjä » 07.01.2013 17:33

Olet hyvin epä itsekäs, kun luovut hienosta kristalli pallosta.

Toisaalta eihän tuollaisella murikalla mitään järkevää käyttöä ole. Vai pitäisikö kaiken olla järkevää?
Riidankylväjä

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 07.01.2013 18:49

Ei, kyseessä on enimmin kauneus, per se.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Tris » 07.01.2013 20:43

Psykopatologia kirjoitti:Tämä maksoi muistaakseni 99. Laitoin kuitin verotukseen (testaus-välineitä!).

:D
Tris

ViestiKirjoittaja mr jalsan » 10.01.2013 07:42

Minä olen käsin töissä taitava. Taipuu pelti ja rauta, puu saa uuden muodon ja molemmat kiinnittyy. Restauroin ja entisöin sekä luon uutta. Myös rättiosasto onnistuu.

Käsin työt rentouttavat ja ovat hyvinkin terapeuttisia. Nähdä käsillä tekemisensä jälki on palkitsevaa. Laadusta olen tarkka
mr jalsan

ViestiKirjoittaja Hilppa » 18.02.2013 21:46

Viikonloppuna verestin vanhoja taitoja ja ompelin mekon. "Kehuivat" iltapuvuksi, vaikka villasta tein.

Nyt päätin, että käsilaukuksi saa tulla pussukka. Vaikka periaatteessa inhoan pussukoita ja uusi oikea käsilaukku on haaveissa. Kunhan irtoaa aikaa, että ehdin liikkeeseen sivistyksen pariin. Pussukka saa olla mielikuvituksellinen eli samaa kangasta kuin mekko. Sellainen kännykän ja välttämättömien mentävä. Ja tietysti virkkauksin koristeltu puisten korvakorujen värin kanssa matchaava.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Hilppa » 29.05.2013 23:17

Nyt pitäisi virkata vanhoista T-paidoista matto tai säilytyskori. Lehdissä olen nähnyd ohjeita, joissa käytetään valmiiksi matonkudemaista lankaa, joka on neulottu langaksi. Unohdin katsoa, minkä kokoisella koukulla virkataan ja onneksi marketin hyllyssä oli koukkujen lisäksi virkkauslehti, josta vakoilin tiedon. Kymppi pitää olla. Harmikseni olin huomannut, että kaikki suuremmat koukkukoot ovat hävinneet jonnekin, joten ostin sen kymppikoulun. Ihan sikakallis (vitosen maksoi).

Nyt mietin, miten aloitettiinkaan pyöreän virkkauksen aloitus. Kuinka monta kiinteää silmukkaa aloitusketjusilmukkaan? (Vai pitäisikö taas ruveta googlailemaan?)
Hilppa

Edellinen

Paluu Romulaatikko