Pitkojen pakkaaminen Herkussa

Asiaa aiheesta ja sen vierestä

Re: Pitkojen pakkaaminen Herkussa

ViestiKirjoittaja Mirri » 15.02.2014 23:06

Psykopatologia kirjoitti:...
Myyjätär - näitä Mirrin huippuammatilaisia - antoi laatikot
ja kaksi pientä paperipussia.
...

Mahtaako Stockan Herkusta enää löytyä myyjien eliittiä, huippuammattilaisia; menneinä vuosikymmeninä on ollut toista. Kaikessa säästetään ja lasketaan tasoa, myös myyjissä. Eihän nykyinen Stockmann vaivaudu edes kouluttamaan omia myyjiään, niin olen ymmärtänyt.

Mutta vanha kun olet, niin varmaan muistat Stockan Herkun myyjiä menneiltä vuosikymmeniltä hyvällä - vai oletko traumatisoitunut jo heidän palveltavanaan?
Toisaalta saattoihan se olla myyjän ammattitaitoa, että hän pakkasi pitkot mieluummin laatikoihin kuin paperiin. Miksi kääriä huolella tehtyjä pitkoja suureen tuplapaperiin, jos paperi tärvelee ne? Myyjä oli alan asiantuntija, asiakas maallikko pulla-asioissa.
Mirri

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 15.02.2014 23:30

Ei masariinipitko paperissa suinkaan pilalle mene. Nykyään pitko on parantunut niin,
että se on entistä rumempi ja skröbelöisempi, ja pohjan reunat ovat melkein kuin
jonkinlaista paahdettua karkkia, joka voi osin murtua mutta joka jää kuitenkin
paperin sisään.

Luulen, että pitko ei jääkaapissa säily laatikossa tarpeeksi muhevana ja että
tarvitsee tuplaperia säilyvyyden vuoksi.

Aiemman suosikkini, Fazerin juhlapitkon, laittoivat aina paperiin ihan ilman
käskyäni.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 15.02.2014 23:44

Psykopatologia kirjoitti:Permanentti pussi kohta sokeroituisi ikävästi...

Tarkoitin, että pussukassa pullalle riittäisi vain yksi käärepaperi.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Hilppa » 15.02.2014 23:48

Paperi on paras pullalle. Se on sopivasti hengittävä luonteva materiaali, koska imee ympäristöstään liian kosteuden, mutta ei tee pullasta eikä leivästä ummehtunutta, kuten muovi. Vahakartonki on astetta tiiviimpi, joten sopii leivoksille ja kosteille hillotäytteisille viinereille.

Ostan pullat ja leivät paperissa ja säilytän ne paperipakkauksissaan puulaatikossa, joka on Alkon viinilaatikko. Leipää eikä pullaa ole tarkoitus ostaa säilytettäväksi, joten puukuituinen paperikääre säilyttää tuoreuden parhaiten. Mikäli kuivuvat, syön mieluummin kuivunutta korppua kuin ummehtunutta leipää tai pullaa. Leipää eikä pullaa ole tarkoitus ostaa useiksi päiviksi kerrallaan vaan sitä mukaa, kun syödään.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Mirri » 15.02.2014 23:56

...

Voisit testailla Herkun leipä-/pullatiskin myyjien asiantuntemusta kysymällä heiltä tuosta asiasta. Kertoisit luulosi ja kuulisit mitä pullamyyjä ajattelee ja ehdottaa. Hän voi osata ja tietää enemmän kuin arvaatkaan - vaikka miten olisi ruma.
Mirri

ViestiKirjoittaja Hilppa » 15.02.2014 23:57

Hänhän kysyy nyt täällä meidän asiantuntemustamme.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Hermes » 15.02.2014 23:59

Pidän kyllä patongeista ja munkeista, mutta en syö niitä, koska karppaan. Himokin niihin vähenee, kun on tarpeeksi kauan ilman.
Hermes

ViestiKirjoittaja Mirri » 15.02.2014 23:59

Hilppa kirjoitti:Hänhän kysyy nyt täällä meidän asiantuntemustamme.

Ok. En löytänyt meille osoitettua kysymystä, mutta samapa tuo.
Mirri

ViestiKirjoittaja Hilppa » 16.02.2014 00:08

Aiemman suosikkini, Fazerin juhlapitkon, laittoivat aina paperiin ihan ilman
käskyäni.

Tuplapaperi säätelee kosteusvaihteluita erittäin tehokkaasti. Paperin puukuidut imevät ja luovuttavat kosteutta. Samalla toimintaperiaatteella tapetti imee huoneesta kosteutta, kun ilmankosteus on korkea ja luovuttaa sitä, kun ilma on kuivaa huoneessa.

Vahakartonki on paljon tehokkaammin kosteutta eristävä kuin pelkkä paperi. Eikä se ime/luovuta kosteutta! Eihän maitotölkkikään valuta. Pitäisi vain kokeilla, kummassa maku säilyy parempana.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Hilppa » 16.02.2014 00:09

Mirri kirjoitti:

En minä hänen kirjoitteluaan autismiksi tulkitse, vaan keskusteluksi palstalaisille.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Mirri » 16.02.2014 00:22

Hilppa kirjoitti:...
Vahakartonki on paljon tehokkaammin kosteutta eristävä kuin pelkkä paperi. Eikä se ime/luovuta kosteutta! Eihän maitotölkkikään valuta. Pitäisi vain kokeilla, kummassa maku säilyy parempana.

Mahtaisikohan Stockan pullamyyjä tietää ja osata kertoa, jos asiakas suoraan kysyisi? Ei tarvitsisi ruveta itse kokeilemaan, kun vastaus voisi löytyä asiantuntijalta.
Käsittääkseni ainakin menneinä vuosikymmeninä Stockan Herkun pulla- ja leipämyyjät olivat melkoisia experttejä omalla alallaan.

Se on toinen juttu, etteivät asiakkaat välttämättä älyä myyjän voivan oikeasti olla oman alansa asiantuntija, eivätkä ymmärrä hyödyntää tämän asiantuntemusta.

23.34. Lisätty pisteet siteeraukseen.
Viimeksi muokannut Mirri päivämäärä 16.02.2014 00:34, muokattu yhteensä 1 kerran
Mirri

ViestiKirjoittaja Hilppa » 16.02.2014 00:29

Mirri kirjoitti:
Hilppa kirjoitti:Vahakartonki on paljon tehokkaammin kosteutta eristävä kuin pelkkä paperi. Eikä se ime/luovuta kosteutta! Eihän maitotölkkikään valuta. Pitäisi vain kokeilla, kummassa maku säilyy parempana.

Mahtaisikohan Stockan pullamyyjä tietää ja osata kertoa, jos asiakas suoraan kysyisi? Ei tarvitsisi ruveta itse kokeilemaan, kun vastaus voisi löytyä asiantuntijalta.
Käsittääkseni ainakin menneinä vuosikymmeninä Stockan Herkun pulla- ja leipämyyjät olivat melkoisia experttejä omalla alallaan.

Se on toinen juttu, etteivät asiakkaat välttämättä älyä myyjän voivan oikeasti olla oman alansa asiantuntija, eivätkä ymmärrä hyödyntää tämän asiantuntemusta.

Nyt sattui käymään niin ikävästi, että pahoinpitelit viestiäni tekemällä siitä lainauksessasi tyngän ja vielä ilman minkäänlaista merkintää siitä, että kyseessä on vain tynkä eikä kokonainen vastaus.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Mirri » 16.02.2014 00:32

Hilppa kirjoitti:
Mirri kirjoitti:
Hilppa kirjoitti:Vahakartonki on paljon tehokkaammin kosteutta eristävä kuin pelkkä paperi. Eikä se ime/luovuta kosteutta! Eihän maitotölkkikään valuta. Pitäisi vain kokeilla, kummassa maku säilyy parempana.

Nyt sattui käymään niin ikävästi, että pahoinpitelit viestiäni tekemällä siitä lainauksessasi tyngän ja vielä ilman minkäänlaista merkintää siitä, että kyseessä on vain tynkä eikä kokonainen vastaus.

Voi voi! Lisään pisteet, toivottavasti ne pelastavat jotakin.
Mirri

ViestiKirjoittaja Hermes » 16.02.2014 00:39

Sanoin aikaisemmassa ketjussa, että yleensä kun olen käynyt Stockmannin Herkussa, niin siellä on ollut niin pitkät jonot, että en ole jaksanut jonottaa. Ne pari kertaa kun olen jaksanut jonottaa, niin riippumatta tytön ulkonäöstä, hän on kyllä osannut kääriä kalan oikeanlaiseen kääreeseen, sekä antanut myös hyviä neuvoja.
Hermes

ViestiKirjoittaja Mirri » 16.02.2014 00:39

Hilppa kirjoitti:Tuplapaperi säätelee kosteusvaihteluita erittäin tehokkaasti. Paperin puukuidut imevät ja luovuttavat kosteutta. Samalla toimintaperiaatteella tapetti imee huoneesta kosteutta, kun ilmankosteus on korkea ja luovuttaa sitä, kun ilma on kuivaa huoneessa.

Mirri

ViestiKirjoittaja Kahvi » 16.02.2014 17:50

Hilppa kirjoitti:
Mirri kirjoitti:

En minä hänen kirjoitteluaan autismiksi tulkitse, vaan keskusteluksi palstalaisille.

En minäkään löytänyt kysymystä muuta kuin vuodelta 2011. Ellei Hilppa sitten tarkoita "kysymyksellä" sitä PP:n viestiä, jossa hän esitti tuplapaperi-kysymyksen myyjälle.
Kahvi

ViestiKirjoittaja Kahvi » 16.02.2014 17:54

Psykopatologia kirjoitti:Eilen lauantaina koin Herkussa rajuja taka-iskuja.

Menin taas ostamaan nimikkopitkojani. "Saisinko molemmat tuplapaperiin?"
Myyjätär - taitaa olla Stockmannin rumin tai rumimpia - sanoi, että jos hän
panee laatikoihin. Hän selitti, että reunat murentuvat paperikääreessä.
Ilahduin tästä huomiosta, joka on aivan totta. "Saisinko kuitenkin vielä
pari paperia?" Myyjätär - näitä Mirrin huippuammatilaisia - antoi laatikot
ja kaksi pientä paperipussia. "Voisinko kuitenkin saada vielä pari paperia?"
Toi minulle kaksi pientä käärepaperia, vaikka vieressä oli isoja, niitä,
joihin pullat tavallisesti kääritään. Vetäydyin traumatisoituneena.

Korjaus: perjantaina

Sait paperia, mutta et sitä kokoa jota (äänettömästi) halusit. Myyjien telepatian puute on kyllä traumatisoivaa!
Kahvi

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 16.02.2014 18:09

Hermes kirjoitti:Sanoin aikaisemmassa ketjussa, että yleensä kun olen käynyt Stockmannin Herkussa, niin siellä on ollut niin pitkät jonot,
että en ole jaksanut jonottaa. Ne pari kertaa kun olen jaksanut jonottaa, niin riippumatta tytön ulkonäöstä, hän on
kyllä osannut kääriä kalan oikeanlaiseen kääreeseen, sekä antanut myös hyviä neuvoja.

Herkustahan pääsee pullapuolelta ulos maksamatta. - Voi sitten maksaa tupakka-tiskillä, jos haluaa.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Hermes » 16.02.2014 18:23

Psykopatologia kirjoitti:
Hermes kirjoitti:Sanoin aikaisemmassa ketjussa, että yleensä kun olen käynyt Stockmannin Herkussa, niin siellä on ollut niin pitkät jonot,
että en ole jaksanut jonottaa. Ne pari kertaa kun olen jaksanut jonottaa, niin riippumatta tytön ulkonäöstä, hän on
kyllä osannut kääriä kalan oikeanlaiseen kääreeseen, sekä antanut myös hyviä neuvoja.

Herkustahan pääsee pullapuolelta ulos maksamatta. - Voi sitten maksaa tupakka-tiskillä, jos haluaa.

Mutta sinne lihatiskillekin jonotti iso määrä ihmisiä. Tosin olen käynyt siellä katsomassa yleensä viikonvaihteessa. Hyvä tietää, että pullapuolelta pääsee ulos maksamatta, olen käyttänyt samaa tekniikkaa muilla kassoilla aikaisemmin. Seuraavalla kerralla käyn maksamassa kalani kenkämyyjällä.
Hermes

ViestiKirjoittaja Mirri » 16.02.2014 20:01

Hermes kirjoitti:...
Seuraavalla kerralla käyn maksamassa kalani kenkämyyjällä.

:D
Hajuvesipuoli voisi olla yksi hyvä vaihtoehto; tuskin sielläkään jonotetaan niin kuin Herkussa.
Mirri

EdellinenSeuraava

Paluu Romulaatikko