olin poissa

Asiaa aiheesta ja sen vierestä

Re: olin poissa

ViestiKirjoittaja koirassairas » 01.05.2011 13:18

Psykopatologia kirjoitti:Klo 12.48
koirassairas kirjoitti:Minusta tämä on aina ollut melko kiehtovaa, että Tristan on valmis vaikka tappamaan itsensä, ennen kuin on valmis ns. tuhoamaan itsestään tuon netissä esiin tulevan, negatiivisen puolen. Sen puolen, jonka nimi myös kuuluu saada olla Tristan, Trisse, Tris tai muuta sen kaltaista. Tristan tuntuu kovasti arvostan tuota puolta itsessään, ja puolustaa raivokkaasti sen oikeuksia olla olemassa, olla kuultu, olla vapaa ja rajoittamaton. Tristanin mielestä tuo puoli on se rehellinen, oikea, älykäs, nokkela ja hauska. Se puoli, joka puhuu lähinnä pahaa netissä kohdatuista ihmisistä, ja tosielämässä kohdatuista ihmisistä, omista sukulaisista ja ystävistä, hoitavista ja auttavista tahoista, virastoista. Se puoli, joka aprikoi ääneen miten hyödyntää mahdollisimman tehokkaasti yhteiskunnan tarjoamia tukia ja apuja, se puoli, joka aprikoi, mitä alkoholia joisi, kunka paljon, mitä lääkkeitä ottaisi, kuinka paljon, ja kuinka pian ja mistä ja mitä lääkkeitä saisi hankittua.

Minusta se edelleenkin voisi olla Tristanille parhaaksi, että tuo puoli tuhottaisiin. Tämä foorumi on jo siitä hyvä, että täällä on sentään yritetty luoda jotakin rajoja tuolle puolelle Tristanissa. Mutta toisaalta se puoli sujahtaa sulavasti marttyyrin rooliin, joka tuntuu vain vahvistavan Tristanin raivokasta puolustautumista.

Tristan voisi hyötyä enemmän esimerkiksi terapiasta, jos hän suostuisi tuhoamaan itsestään tuon negatiivisen puolen. Saattaa olla aika voimakas muutosvastarinta siinä. Tristanin kohdalla tulee usein mieleen, että netti on hänelle kirous. Kunpa hän ei pääsisi enää koskaan nettiin. Täällä se toinen puoli elää, täällä se rehottaa ja remuaa.

Sasha - joka taas äsken valehteli - on tuonut esiin, että hän on täällä purkautumassa.

Parempi olisi, jos hän olisi tääällä(kin) sitomassa, so. harjoittelemassa asoiden hallintaa yms.
Mainitut destruktiiviset puolet tulisi kernaammin integroida kuin "tuhota".

Vastauksesi ihan vilpittömästi kiehtoo minua, voisitko selittää tästä lisää, että miten olisi mahdollista?
koirassairas

ViestiKirjoittaja Gyver » 01.05.2011 13:27

Psykopatologia kirjoitti:Sasha - joka taas äsken valehteli - on tuonut esiin, että hän on täällä purkautumassa.

Parempi olisi, jos hän olisi tääällä(kin) sitomassa, so. harjoittelemassa asoiden hallintaa yms.

Ja tuo mainitsemasi integroituminen onnistuu mainiosti virheellisten valehteluväitteiden avustuksella. :roll:
Gyver

ViestiKirjoittaja sasha » 01.05.2011 13:43

Yritän kovasti etten enää ikinä nimittelisi kyllästynyttä (en lupaa kun varma en osaa olla) ja tottelisin ylläpitoa jos pyydetään jotain poistamaan. Olisinko vapaa jos olisin poistanut silloin?
sasha

ViestiKirjoittaja sasha » 01.05.2011 13:53

Saanko kirjoittaa muihin osioihin vai en... en ymmärtänyt ihan
sasha

ViestiKirjoittaja sasha » 01.05.2011 14:26

koirassairas kirjoitti:Tristan voisi hyötyä enemmän esimerkiksi terapiasta, jos hän suostuisi tuhoamaan itsestään tuon negatiivisen puolen. .

Älytön väite. Terapiassa ja muussa elämässä olen aina ollut kilttinä pidetty. Oikeasti en ole kiltti vaan pelokas ja ujo mikä ei ole sama asia. Jos negatiivinen puoli jotenkin onnistuttaisiin tuhoamaan jäisi vaan tuo näennäisen kiltti ja tasapainoinen kuori joka ei ole mitään.
sasha

ViestiKirjoittaja sasha » 01.05.2011 14:43

Tää on se meili mistä "valehtelin":

"Vapaa siten, kun niin julistetan."

Onko mun tarkoitus osata lukea ajatuksia ja tietää onko tuo "vapaa siten kun niin julistetaan" "vapaa siten kun niin julistan" "vapaa sitten kun niin julistetaan" vai "vapaa sitten kun niin julistan"? Jos saisin selkeämpiä viestejä joissa olisi vähemmän kirjoitusvirheitä minä valehtelisin huomattavasti vähemmän...
sasha

ViestiKirjoittaja sasha » 01.05.2011 14:52

Piti ihan googlettaa inversio. Onko inversio osa Keppe-moottoria?
sasha

ViestiKirjoittaja sasha » 01.05.2011 15:02

SSRI-lääkkeiden aloitus muutti persoonaani - ennen niitä minulla ei ollut mitään vihaongelmaa. Sanoin tuosta työkyky-psykiatrille ja tämä sanoi että on täysin mahdollista että ne muuttavat persoonallisuutta aiheuttaen ärtyisyyttä.

Älä huoli Kyllästynyt - eipä minullakaan ole sinusta hyvää kuvaa.
sasha

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 01.05.2011 15:04

Klo 15.05
sasha kirjoitti:Tää on se meili mistä "valehtelin":

"Vapaa siten, kun niin julistetan."

Onko mun tarkoitus osata lukea ajatuksia ja tietää onko tuo "vapaa siten kun niin julistetaan" "vapaa siten kun niin julistan" "vapaa sitten kun niin julistetaan" vai "vapaa sitten kun niin julistan"? Jos saisin selkeämpiä viestejä joissa olisi vähemmän kirjoitusvirheitä minä valehtelisin huomattavasti vähemmän...

Et kai kuvittele, että itse voisit julistaa itseäasi koskevia pitäviä hallinnollisia päätöksiä
(kuten teit kysymysmerkin kera).
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja sasha » 01.05.2011 15:06

No luulin että tarkoitit "vapaa siten kun niin julistan" eli jotain että olen vapaa mutta voit peruuttaa päätöksen ja vaatia lisää jos heittäydyn röyhkeäksi uudestaan...
sasha

ViestiKirjoittaja Gyver » 01.05.2011 15:09

sasha kirjoitti:Piti ihan googlettaa inversio. Onko inversio osa Keppe-moottoria?

Ei vaan puppugeneraattoria.
Gyver

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 01.05.2011 15:12

Klo 15.12
sasha kirjoitti:en mä pysty niitä enää poistamaan. Olet vaan aina ymmärtänyt tuon blogijutun... luulin että vaadit että avaan ne... en mä tiedä mitä voisin nyt tehdä enää...

Niin, et pysty poistamaan saastaasi, mutta huomionarvoista on,
että et myöskään pysty pahoittelemaan niitä (yms.).

Kummallista on:
1) Sinulla ei ole mitään tapoja.
2) Et ymmärrä luettua.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja sasha » 01.05.2011 15:16

Kyllästynyt kirjoitti:
sasha kirjoitti:en mä pysty niitä enää poistamaan...

Miten niin et muka pysty?
Koska olet pystynyt ne kirjoittamaan, sinun pitää kantaa vastuu teoistasi ja pystyä ne poistamaankin.

En pysty kun marttyyri-nikki on tuhottu. Kukakohan ei lukemaansa ymmärrä?
sasha

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 01.05.2011 15:35

koirassairas kirjoitti:
Psykopatologia kirjoitti:Klo 12.48
koirassairas kirjoitti:Minusta tämä on aina ollut melko kiehtovaa, että Tristan on valmis vaikka tappamaan itsensä, ennen kuin on valmis ns. tuhoamaan itsestään tuon netissä esiin tulevan, negatiivisen puolen. Sen puolen, jonka nimi myös kuuluu saada olla Tristan, Trisse, Tris tai muuta sen kaltaista. Tristan tuntuu kovasti arvostan tuota puolta itsessään, ja puolustaa raivokkaasti sen oikeuksia olla olemassa, olla kuultu, olla vapaa ja rajoittamaton. Tristanin mielestä tuo puoli on se rehellinen, oikea, älykäs, nokkela ja hauska. Se puoli, joka puhuu lähinnä pahaa netissä kohdatuista ihmisistä, ja tosielämässä kohdatuista ihmisistä, omista sukulaisista ja ystävistä, hoitavista ja auttavista tahoista, virastoista. Se puoli, joka aprikoi ääneen miten hyödyntää mahdollisimman tehokkaasti yhteiskunnan tarjoamia tukia ja apuja, se puoli, joka aprikoi, mitä alkoholia joisi, kunka paljon, mitä lääkkeitä ottaisi, kuinka paljon, ja kuinka pian ja mistä ja mitä lääkkeitä saisi hankittua.

Minusta se edelleenkin voisi olla Tristanille parhaaksi, että tuo puoli tuhottaisiin. Tämä foorumi on jo siitä hyvä, että täällä on sentään yritetty luoda jotakin rajoja tuolle puolelle Tristanissa. Mutta toisaalta se puoli sujahtaa sulavasti marttyyrin rooliin, joka tuntuu vain vahvistavan Tristanin raivokasta puolustautumista.

Tristan voisi hyötyä enemmän esimerkiksi terapiasta, jos hän suostuisi tuhoamaan itsestään tuon negatiivisen puolen. Saattaa olla aika voimakas muutosvastarinta siinä. Tristanin kohdalla tulee usein mieleen, että netti on hänelle kirous. Kunpa hän ei pääsisi enää koskaan nettiin. Täällä se toinen puoli elää, täällä se rehottaa ja remuaa.

Sasha - joka taas äsken valehteli - on tuonut esiin, että hän on täällä purkautumassa.

[PP]

Vastauksesi ihan vilpittömästi kiehtoo minua, voisitko selittää tästä lisää, että miten olisi mahdollista?

Siten, että kirjoittaja täällä ja blogeissaan kohtaa myös niitä asioita, joita hän ei halua kohdata yms,
koska tulee paha mieli yms. Tämä liittyy myös (Kyllästyneen esiin tuomaan) vastuun kantamiseen.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Gyver » 01.05.2011 15:38

Psykopatologia kirjoitti:Siten, että kirjoittaja täällä ja blogeissaan kohtaa myös niitä asioita, joita hän ei halua kohdata yms,
koska tulee paha mieli yms. Tämä liittyy myös (Kyllästyneen esiin tuomaan) vastuun kantamiseen.

Tuo kuulostaa ihan rääkkäykseltä.
Gyver

ViestiKirjoittaja Gyver » 01.05.2011 16:15

Kyllästynyt kirjoitti:
Gyver kirjoitti:
Psykopatologia kirjoitti:Siten, että kirjoittaja täällä ja blogeissaan kohtaa myös niitä asioita, joita hän ei halua kohdata yms,

Tuo kuulostaa ihan rääkkäykseltä.

Millä perusteella vastuun kantaminen omista teoista olisi rääkkäystä?

Ei yleisesti ottaen sitä ole, mutta jos tavoitteena on jonkinlainen integraatio (mitä PP:ltä kyseltiin, johon hän tuossa vastasi; mitä se integraatio sitten ikinä onkaan...), niin siinä tarkoituksessa tuollainen tarpeeton kärsiminen (ja kärsityttäminen) kuulostaa rääkkäykseltä.
Gyver

ViestiKirjoittaja koirassairas » 01.05.2011 16:30

sasha kirjoitti:
koirassairas kirjoitti:Tristan voisi hyötyä enemmän esimerkiksi terapiasta, jos hän suostuisi tuhoamaan itsestään tuon negatiivisen puolen. .

Älytön väite. Terapiassa ja muussa elämässä olen aina ollut kilttinä pidetty. Oikeasti en ole kiltti vaan pelokas ja ujo mikä ei ole sama asia. Jos negatiivinen puoli jotenkin onnistuttaisiin tuhoamaan jäisi vaan tuo näennäisen kiltti ja tasapainoinen kuori joka ei ole mitään.

Minä en arvelekaan, että olisit tosielämässä varsinaisesti kiltti ihminen, vaikka siltä saatat ehkä vaikuttaakin. Uskon että olet hämmentynyt, kömpelö, epävarma, omalla tavallasi kaipaat hyväksyntää ja huomiota, mutta olet ehkä ihan älyttömän sulkeutunut ja solmussa itsesi kanssa. Sinulta taitaa aika pitkälti puuttua myötäelämisen kyky. Sinulla saattaa olla taipumus keskittyä ainoastaan omaan itseesi, ihan hysteerisellä tavalla tarkkailet, analysoit ja spekuloit omia tunnesolmujasi yms. Puhdittomuutta, mukavuuden halua, itsepetosta. Lapsenomaisuutta.

Minusta sinulla olisi aineksia, siinä missä kenellä tahansa, terapian kautta eheyttää ja kasvattaa persoonaasi, mutta sinä taidat olla vieläkin niin valtavan itsepetoksen ja muutosvastarinnan otteessa, että kiukkuisena vaadit maailmaa muuttumaan, sen sijaan että nöyrtyisit kriittisesti tarkastelemaan, saatikka muuttamaan, mitään itsessäsi.

Nämä ovat ihan omia arveluitani. Minulla ei ole mitään ammatin tai koulutuksen kautta hankittua pätevyyttä esittää mitään näitä arveluitani faktoina. Mutta luulen että näissä on jokin totuuden siemen.

Minusta Tristanille tekisi hyvää vaikka elinikäinen bänni koko netistä, alkoholin suurkulutuksen ja lääkkeiden väärinkäytön lopettaminen, ja kunnollinen psykoterapia. Noilla toimenpiteillä saataisiin ehkä Tristanin kuori rikki, valheelliset persoonanpiirteet tarkastelun alle, ja turvallisesti voitaisiin alkaa houkutella sieltä esiin sitä todellista minää, ja alkaa turvallisesti sitä lasta hoivaamaan ja opastamaan aikuisten maailmaan.

Se, jos ei kykene tuntemaan myötätuntoa toisia kohtaan, ei ole mikään oikeutus nimitellä, herjata, panetella eikä uhkailla ketään ihmistä. Se, jos on päihtynyt, humalassa tai PMS-oireinen ei oikeuta huonoon käytökseen myöskään. Se, jos arvelee itsellään olevan jonkinlainen persoonallisuushäiriö, ei myöskään oikeuta käyttäytymään huonosti. - Monilla ihmisillä voi olla vaikka nuo kaikki edellä mainitut hankaluudet saman päivän sisällä, ja silti hän ei koe mitään tarvetta, eikä salli itselleen minkäänlaista oikeutta, käyttäytyä epäasiallisesti ja loukkaavasti toisia ihmisiä kohtaan.

Tristan, sinun mahdollinen persoonallisuushäiriö, PMS-oireet, krapula, humala, lapsuusvuotesi, tai muukaan menneisyytesi - eivät kuule ole sen pahempia kuin muillakaan, noin keskimääräisesti ainakaan. Usko pois nyt vaan. Eivät edes ne iskias-kipusi. Ihan varmasti ovat helvetillisiä, mutta kipuja on kuule muillakin. Ja joillakin vielä useammin ja pitempään.

Marttyyrius ei pue sinua, se tekee sinusta narrimaisen hemmotellun pikku prinsessan, jonka rääyntä riipii korvia.
koirassairas

ViestiKirjoittaja koirassairas » 01.05.2011 16:33

Kyllästynyt kirjoitti:
Gyver kirjoitti:Ei yleisesti ottaen sitä ole, mutta jos tavoitteena on jonkinlainen integraatio (mitä PP:ltä kyseltiin, johon hän tuossa vastasi; mitä se integraatio sitten ikinä onkaan...), niin siinä tarkoituksessa tuollainen tarpeeton kärsiminen (ja kärsityttäminen) kuulostaa rääkkäykseltä.

Miksi vastuun kantaminen omista teoista olisi tarpeetonta?

Minäkään en voi käsittää tuollaista sönkkäystä. Ei voi olla liikaa vaadittu, hyvinkin kohtuullinen pyyntö ja edellytys. Missä pumpulissa jotkut oikein elävät, kun pitävät tuollaista edellytystä rääkkäämisenä? Tsiisus, teillä on ihan kadehdittavan kepeää elämää.
koirassairas

EdellinenSeuraava

Paluu Romulaatikko