Kaurasta on moneksi

Asiaa aiheesta ja sen vierestä

Re: Kaurasta on moneksi

ViestiKirjoittaja Mirri » 25.09.2016 23:30

Mitä suurempi rottakanta, sitä merkillisemmissä paikoissa rottia voidaan tavata ruuan perässä. Suomessa suuretkin kaupungit ovat vielä sen verran pieniä, ettei toistaiseksi ole vakavia ongelmia kuin ehkä paikallisesti jossakin. Mutta esimerkiksi Helsingissä rotat jo aiheuttavat ongelmia, ja ne lisääntyvät ihmisten myötä. Onneksi ihmiset kuitenkin voivat omalla toiminnallaan ehkäistä rottien lisääntymistä.

En ole nähnyt rotan kiipeävän puuhun enkä myöskään talon seinää pitkin ikkunalaudoille tai parvekkeille, mutta rotta kykenee tekemään niin, jos sille tulee jostakin syystä tarve lähteä kiipeämään ruuanhakureissulle.

Lisäys. Tässä kuva turkulaisrotasta puussa:
http://www.ts.fi/uutiset/kotimaa/526661 ... tia+puussa

Rotta lintulaudalla:
http://www.ikkunasuomenluontoon.fi/node ... -g18620P9I
Mirri

ViestiKirjoittaja Katla » 25.09.2016 23:42

Juu toki tiedän, että rotta jää selviytyjäksi vaikka ydinsodasta, näin olen lukenut. Mutta että, ne kiipee tääläkin puihin ja asuntoihin, niin se on jäänyt näkemättä. YHHYYH :evil:
Katla

ViestiKirjoittaja Katla » 25.09.2016 23:46

Oravat kiipeilee sujuvasti kerrostalon seinillä ja siksi taloissa on ikkunoiden ja parvekkeiden alaosat pellitetty, siitä ne sentää ei pääse kiipeilemään. Rotasta en tiedä, pirulaisesta? Mutta ilmanmuuta lintujenkin ruokinta partsilla on kielletty ja ihan syystä.
Katla

ViestiKirjoittaja pöö » 26.09.2016 11:57

Rotta menee betoninkin läpi.
pöö

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 26.09.2016 21:56

En minä parvekkeelle mitään lintulaitaa laittaisi vaikka sellainen, siis parveke, sattuisi olemaankin. En kyllä ymmärrä sitäkään ettei kotipihalleen tässä taloyhtiössä saa talipalloa ripustaa. Minulla oli ennen kieltoa muutamana talvena sellainen. Tintit siinä kävi ja joku muukin tipunen, rottia ei näkynyt ikinä. Varis, harakka ,tikka ,orava kylläkin
Sateentekijä

Edellinen

Paluu Romulaatikko