Aikuisen pukeutuminen

Asiaa aiheesta ja sen vierestä

Re: Aikuisen pukeutuminen

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 29.07.2015 16:29

Suomesta ei edes saa kunnollisia kävelykenkiä naisille.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja toope » 29.07.2015 16:31

Mirri kirjoitti:Eilen näin yhdellä nuorella naisella jalassaan vaaleanpunaiset Reino-tossut. Bussissa, joten kyllä hän varmaan oli ihan tarkoituksella lämpimissä aamutohveleissa liikenteessä.
Näyttivät oikein mukavilta, ja luulen harkitsevani niitä kylmempien säiden jalkineiksi. Ovat ilmeisesti muodissa, joten tuskin kukaan kuvittelee minun vanhuudenhöperyyksissäni lähteneen aamutossuissa ulos.

Näitä oli partioleirillä monilla ja olivat mukavat laittaa jalkaan, kun koko päivän oli kulkenut maastokengillä tai kumisaappailla.
toope

ViestiKirjoittaja Ryysy » 29.07.2015 16:48

Vaatii aika hyvät jalat, että voi kulkea kumppareilla maastossa tai ylipäätään, että voi kulkea monta tuntia kumisaappaat jaloissa.

Reinot ovat hyvät, paitsi tuskin vesisateella.
Ryysy

ViestiKirjoittaja Hilppa » 29.07.2015 20:55

Kyllä se on niin, että kenkien pitää olla jalkoihin ja käyttötarkoitukseen sopivat ja lisäksi hyvän näköiset.

Alkaa ottaa pannuun, kun miespuolisilla ikätovereillani alkaa olla kolmekymppiset heilat ja vaimot. Jotainhan on tehtävä.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Mirri » 29.07.2015 21:19

Hilppa, mitä ehdotat tehtäväksi?
Mirri

ViestiKirjoittaja Hilppa » 29.07.2015 21:22

Tuohan sanottiin jo.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Mirri » 29.07.2015 21:35

Naisten jalkineiden pitää olla jalkoihin ja käyttötarkoitukseen sopivat, ja lisäksi niiden pitää miellyttää miesten silmää. Hilppa, ymmärsinköhän oikein?
Mirri

ViestiKirjoittaja Hilppa » 29.07.2015 21:41

Niin kauan kuin olen itse päässyt valitsemaan ja olen ne itse tienaamallani rahalla maksanut, ovat kenkäni aina miellyttäneet omia silmiäni.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 29.07.2015 22:04

Ryysy kirjoitti:Vaatii aika hyvät jalat, että voi kulkea kumppareilla maastossa tai ylipäätään, että voi kulkea monta tuntia kumisaappaat jaloissa.
Reinot ovat hyvät, paitsi tuskin vesisateella.

Sotaväessä käytiin kumppareilla koko ajan kera jalkarättien.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Mirri » 29.07.2015 22:12

Hilppa kirjoitti:Niin kauan kuin olen itse päässyt valitsemaan ja olen ne itse tienaamallani rahalla maksanut, ovat kenkäni aina miellyttäneet omia silmiäni.

Ok. Mitä ehdotat tehtäväksi mainitsemasi ongelman ratkaisemiseksi?
Siis tämän ongelman: Alkaa ottaa pannuun, kun miespuolisilla ikätovereillani alkaa olla kolmekymppiset heilat ja vaimot. Jotainhan on tehtävä.
Mirri

ViestiKirjoittaja Ryysy » 29.07.2015 22:35

Psykopatologia kirjoitti:Sotaväessä käytiin kumppareilla koko ajan kera jalkarättien.

Mistä tuli mieleeni, että kovin maastokuosiset vaatteet eivät välttämättä ole tavallisen konservatiivisen aikuisen pukeutumista. Esim. maastohousuja näkee paljon ihan kaupunkiluonnossa. Mielestäni ne kuitenkin sopivat nuorille (?) parhaiten. (Poikkeus sallitaan toki koko uransa armeijassa tehneelle juntille, joka ei tiedä että olemassa on muitakin vaatteita kuin maastokuosisia ja harmaita.)

(Minkälaisia kenkiä armeijassa nykyään käytetään? Entä vieläkö siellä hiihdetään kumpparit jalassa?)
Ryysy

ViestiKirjoittaja Ryysy » 29.07.2015 22:52

Mirri kirjoitti:Naisten jalkineiden pitää olla jalkoihin ja käyttötarkoitukseen sopivat, ja lisäksi niiden pitää miellyttää miesten silmää. (...)

Voi olla myös päinvastoin. Esim. minulla oli nuorempana kaveri, joka ei pystynyt seurustelemaan ihmisen kanssa, joka käyttää lenkkareita. Oli kauhusta kankeana, jos lähti miehen kanssa treffeille ja miehellä oli lenkkarit. Katastrooffin ainekset olivat kasassa.
Ryysy

ViestiKirjoittaja Ryysy » 29.07.2015 23:00

Monikulttuurillisuuden juhlapäivän kunniaksi, saanen esitellä Suomen armeijan vanhat kunnon mannebuutsit:

Kuva
Ryysy

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 29.07.2015 23:06

Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Hilppa » 29.07.2015 23:28

Mirri kirjoitti:
Hilppa kirjoitti:Niin kauan kuin olen itse päässyt valitsemaan ja olen ne itse tienaamallani rahalla maksanut, ovat kenkäni aina miellyttäneet omia silmiäni.

Ok. Mitä ehdotat tehtäväksi mainitsemasi ongelman ratkaisemiseksi?
Siis tämän ongelman: Alkaa ottaa pannuun, kun miespuolisilla ikätovereillani alkaa olla kolmekymppiset heilat ja vaimot. Jotainhan on tehtävä.

Luuletko, että olen tuon omassa päässäni keksinyt? Ja noin vain palstalle tuikannut?
Hilppa

ViestiKirjoittaja Mirri » 29.07.2015 23:53

Hilppa, menin sanattomaksi vastauksesi edessä.
Mirri

ViestiKirjoittaja Kissi » 30.07.2015 02:10

Ryysy kirjoitti:Monikulttuurillisuuden juhlapäivän kunniaksi, saanen esitellä Suomen armeijan vanhat kunnon mannebuutsit:

Kuva

Minulla oli tuollaiset!! Kuljin niillä koirien kanssa metsissä ja oli hyvät!!
Kissi

ViestiKirjoittaja Kissi » 30.07.2015 02:16

Minä pukeudun edelleen, niinkuin aina olen pukeutut, Farkkuihin, t-paitoihin ja maiharitakkiin, jaloissa Adidaksen Superstarit. Miksi suotta vaihtaa, omaa tyyliään vaikka vanhenee. Kamalat nuo Eccon tossut, jotka Ryysy pisti esille, tulee anoppi mieleen.-..
Kissi

ViestiKirjoittaja toope » 30.07.2015 09:02

Minä en kuulu tähän ketjuun, kun tämä on tarkoitettu ikäihmisille eli 30v ja yli.
Mutta, kun minä joskus valmistun, pitää minun kai ostaa valmistujaisiin jakkupukku ja sitä aion pitää töissä aina, kun olen toimistossa. Onhan se itsekin mielenvirkistystä, kun ei aina kulje samoissa rääsyissä. Kuten kuljen, kun olen metsä-tai porohommissa.
toope

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 30.07.2015 10:58

Tottakai töissä täytyy olla asiallisissa vaatteissa eikä haisevissa lumpuissa ja merkillisissä kotimekoissa tai salihousuissa.

Lapinlahdessa 1970-luvulla varsinkin naiset olivat sangen huonosti pukeutuneita verrattuna kaupallisten yritysten naisiin.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

EdellinenSeuraava

Paluu Romulaatikko