Pyllypyyhkeet

Asiaa aiheesta ja sen vierestä

Re: pyllypyyhkeet

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 03.01.2015 00:16

23:16
Sateentekijä: Ei voi. Pylly pyyhitään aina eri pyyhkeeseen joka vaihdetaan joka pesun jälkeen.

Miksi?
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Kissi » 03.01.2015 00:20

no vaikka siksi, että peräpäässä on niitä juttuja, joita ei halua pyyhkeseen ja sitten kuivata ne pyyhkeessä ja siirtää taas puhtaaseen peppuun. Jotain mikropaskaa tms. limasössöö. ök.
Kissi

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 03.01.2015 01:21

Ei terveen ihmisen vastapestyllä iholla ole sellaisia "pöppiäisiä" joista olisi vaaraa ihmisen terveydelle.
Aivan turhaa hysteriaa tehdä numeroa jostain erillisistä pyllypyyhkeistä. Eihän sitä pyyhettä ole tarkoitus peräaukkoon tunkea!

Ihmisen iholla elää bakteereja ja erilaisia hiivakantoja, mutta ne kuuluvat sinne ja niiden bakteerien tappaminen/tuhoaminen johtaa siihen, että iho on alttiimpi sellaisille bakteereille ja hiivoille jotka ovat haitallisia ja jopa vaarallisia.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 03.01.2015 10:55

Samaa ajattelin: eihän peräaukkoa (erikseen) pyyhkeellä kuivata; takapuoli yleisesti vain.
Ei myöskään varpaanvälejä tavallisesti kuivata.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

Re: Pyllypyyhkeet

ViestiKirjoittaja tuuve m » 03.01.2015 15:34

Kyllä muuten varpaanvälit pitää erikseen kuivata, jos heti laittaa sukat jalkaan.
Vaelluksilla erityisen huolellisesti kuivaan ne ettei synny hiertymiä ym.
tuuve m

ViestiKirjoittaja Kissi » 03.01.2015 22:07

"eihän nyt peräauk..."
no kuule, kyllä kuivataan kaikki ja loput kuivataan hiusföönillä, vaik ois ajeltu broileriksi. Onko ilkeempää kuin kosteat nivuset tai p. pesunjälkeen hautomassa.Sitten sinne voi viel tunkee vauvatalkkia, ompi puhtoinen olo.
Kissi

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 03.01.2015 22:16

Teillä on kai niin likaiset pyllyt, ettei niihin voi koskeakaan kuin kankaan kautta.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Kissi » 03.01.2015 22:35

Miehillä on hikiset pallit ja muut, en koskisi mieheen ennen suihkua.
Kissi

ViestiKirjoittaja Maaria » 03.01.2015 22:55

En kuivaa peräaukkoani. Kuivuu itseksee ihan hyvin. Hiuspyyhettä en käytä.
En kuivaa varpaanvälejä erikseen, ei ole ikinä ollut mitään jalkasieniä. Yleisissä saunoissa en ole aina käyttänyt peflettiä ja mietinkin onko siellä pöpöjä. En tiedä onko uimahallien vesi puhdasta. Kloori kutittaa ihoani aina.
Maaria

ViestiKirjoittaja SADE » 03.01.2015 23:11

On naamapyyhe, vartalopyyhe ja jalkapyyhe erikseen. Käyn suihkussa 2 kertaa päivässä ja näinollen olen aina suht. puhdas kun kuivaan itseni pyyhkeisiini. Pyyhkeet vaihdan n. kerran kahdessa viikossa.
SADE

ViestiKirjoittaja Maaria » 03.01.2015 23:16

Minä käyn suihkussa joka päivä, koska käyn aina pitkillä kävelyillä.
Maaria

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 03.01.2015 23:48

kiss kirjoitti:"eihän nyt peräauk..."
no kuule, kyllä kuivataan kaikki ja loput kuivataan hiusföönillä, vaik ois ajeltu broileriksi. Onko ilkeempää kuin kosteat nivuset tai p. pesunjälkeen hautomassa.Sitten sinne voi viel tunkee vauvatalkkia, ompi puhtoinen olo.

Kuinka kosteaa teillä oikein on, jos sinun pitää tunkea pyyhe pyllyysi, että saat takamuksesi kuivaksi?
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 04.01.2015 12:55

Osa porukasta näyttää todella sisäistäneen sanomani, että seksi on aina likaista.
En kuitenkaan ole tarkoittanut sitä niin konkreettisesti, kuten ketjussa on esitetty.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 04.01.2015 14:19

Psykopatologia kirjoitti:Osa porukasta näyttää todella sisäistäneen sanomani, että seksi on aina likaista.
En kuitenkaan ole tarkoittanut sitä niin konkreettisesti, kuten ketjussa on esitetty.

Ehkä he ovat ajatelleet niin jo ennen sinun juttujasi. Älä turhaan koe syyllisyyttä asiasta!
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 05.01.2015 16:51

Kyllästynyt kirjoitti:Käytän froteekylpytakkia, joita minulla on useita.

Kysymys: Mikä on sopiva kylpypyyhkeen koko - ja mistä sellaisia saa?

Nuorempi velanperillinen valittaa, että kaikki kylpypyyhkeemme ovat kamalan suuria ja painavia; niistä ei voi tehdä turbaania pään ympärille, eivätkä ne pysy ylhäällä vartalon ympäri kiedottunakaan.

Pyyhkeet ovat paksua froteeta ja kooltaan n. 80-100 vm x 150-180 cm. Olen nyt yrittänyt löytää pienempiä, mutta ne puolestaan ovat liian pieniä.

Minä käytän kylpypyyhkeenä mieluiten ihan standardikokoa 70 x 140 cm. Minäkään en pidä isoista pyyhkeistä. Ehkä se johtuu siitä, ettei minulla ole tapana kietoutua pyyhkeeseen, käytän niitä vain itseni kuivaamiseen.

Toinen ongelma: painavuus. Paksu frotee on tietysti painavaa. Yhtä hyviä kuivaamiseen ovat minun kokemukseni mukaan myös paljon ohuemmat - ja siis kevyemmät - pyyhkeet, joissa on puuvillan lisäksi bambua. Omassani on 60 % puuvillaa ja 40 % bambua. Kuvittelisin, että olisi ainakin tukkapyyhkeeksi mitä parhain (itse en enää tarvitse erillistä tukkapyyhettä, kun hiukset ovat lyhyet).
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Kissi » 05.01.2015 17:46

Isoista ja paksuista pyyhkeistä olen luopunut jo kauan sitten, koska ne on epäkäytännöllisiä. Ja niitten pesu saa pesukoneen pomppimaan, kun ovat niin painavia märkänä.
Nää on ihan parhaita ja kestää valkopesua
http://jysk.fi/kylpyhuone/pyyhkeet/gold ... a-kronborg
Kissi

ViestiKirjoittaja Ryysy » 06.01.2015 09:18

Ei kukaan ole sattunut testaamaan savetteja, nimenomaan niitä kasvoille ja käsille tarkoitettuja? Lämmittää mukavasti eritoten talvisin.
Ryysy

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 06.01.2015 12:46

Kuva
HS Fingerpori 6.1.2015
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 06.01.2015 13:29

On tietysti totta, kuten edellä(kin) on todettu, että takapuolessa on (tavallisesti)
enemmän omasta takapuolesta peräisin olevia partikkeleita kuin muualla ruumiissa
- mutta ei pesun ja suihkun jälkeen.

Sama juttu omien sormien suhteen; niitä ei tavallisesti nuoleskella niiden (ajatellun)
saastaisuuden vuoksi. Mutta käsien pesun jälkeen kaikki on toisin.

Kuitenkin suosittu suiden suutelu on erilaista; siinä siinä mikrobit siirtyvät suusta
suuhun. Siksi suutelua tulisi välttää kaikin ajateltavissa olevin keinoin.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 06.01.2015 16:42

Minulle on.
Helmenkalastaja

EdellinenSeuraava

Paluu Romulaatikko