Elämä on

Asiaa aiheesta ja sen vierestä

Elämä on....

kaunis
1
5%
oikeudenmukainen
2
11%
epäoikeudenmukainen
2
11%
julma
2
11%
lyhyt
1
5%
pitkä
3
16%
käsittämätön
3
16%
ainutlaatuinen
3
16%
unta
1
5%
muu, mikä?
1
5%

Ääniä yhteensä : 19

Re: Elämä on

ViestiKirjoittaja Mirri » 28.05.2014 23:38

Hilppa kirjoitti:
tris kirjoitti:Ehkä olet liian nuori. Kun kuulee iäkkäiden (75+) sanovan että haluavat nukkua pois niin se tuntuu ihan järkevältä. En ole itse ajatellut kuolevani pois nukkumalla vaikka joku yliannostus olisi järkevä kuolinsyy minun kohdalla. Pelkään enemmän syöpäkuolemaa koska minulla on esim. kaikki rintasyövän riskitekijät.

Olen kuullut viime vuosina ikäisteni sanovan noin. Ja en todellakaan ole 75+. Miesten. En yhdenkään naisen.

Jospa kyseessä on masennuksen miehinen muoto?
En tajua myöskään usein kuulemaani, että haluaisi kuolla pois. Liian kauan täällä on jo roikuttu. En ajattele noin, koska en ole kyynikko.

Auttaisiko tajuamaan, jos et näkisi miehistä kuolemantoivetta kyynikkoutena, vaan masennuksena? Elinvoimainen ja elämänhaluinen ihminen ei yleensä halua kuolla pois, ei mieskään.
Mirri

ViestiKirjoittaja tris » 28.05.2014 23:59

Mulla mummo on sanonut noin. En ole kuullut koskaan miehen sanovan noin - luulin että tuo on enemmän naisten tyyliä.
tris

ViestiKirjoittaja Hilppa » 29.05.2014 09:52

tris kirjoitti:Mulla mummo on sanonut noin. En ole kuullut koskaan miehen sanovan noin - luulin että tuo on enemmän naisten tyyliä.

Itse asiassa sanoin väärin. Se kuului "johan tämä on nähty, ei haittaa, vaikka kuolisi pois, kyllä tämä saa jo riittää". Noin on sanonut kuulteni ainakin viisi keski-ikäistä miestä. Ei mieheni. Sen sijaan yhdenkään naisen en ole koskaan kuullut sanoneen noin.

Lisäys 10.29: kyllä tämä saa jo riittää
Viimeksi muokannut Hilppa päivämäärä 29.05.2014 10:29, muokattu yhteensä 1 kerran
Hilppa

ViestiKirjoittaja Hilppa » 29.05.2014 10:26

Mirri kirjoitti:
Hilppa kirjoitti:En tajua myöskään usein kuulemaani, että haluaisi kuolla pois. Liian kauan täällä on jo roikuttu. En ajattele noin, koska en ole kyynikko. Rakastan liian montaa juttua ja olen liian hyväntuulinen ihminen. Se on tragediani. Siksi hiivun pois, koska muut tappavat hyväntuulisuuteni.

Ilmeisesti rakastat elämää ja elinvoimaisuudessasi olet hyväntuulinen, joten kuinka muut pystyvät tappamaan hyväntuulisuutesi ja saamaan sinut hiipumaan pois?

Eikö täällä saa sanoa mitään tunteitaan selittelemättä ja kaivamatta niitä pohjamutiaan myöten sinulle Mirri? Tuollaisista "ymmärtämättömyyksistä" tulee ainoastaan sellainen tunne, että et välitäkään ymmärtää, mikäli kaikkea ei selitetä eikä kaivetaan sinulle pohjamutia myöten. Kertomissani tunnetilakokemuksissani ei millään tavoin ollut kyse palstan tapahtumista, enhän viime päivinä ole juurikaan osallistunut keskusteluihin. Enkä halua valottaa kokemiani palstan ulkopuolisia tapahtumia tässä nyt mitenkään tarkemmin julkisesti.
Mirri kirjoitti:Minusta kuulostaa ristiriitaiselta ajatus, jonka mukaan elämää rakastavana ihmisenä hiivut pois toisten tappaessa hyväntuulisuuttasi (elinvoimaasi?). Sanot, ettet ole kyynikko, mutta omalla kohdallasi puhut tragediasta. Mitä se on, että ihminen uskoo toisten ihmisten tuhoavan häntä niin, että hän hiipuu pois elinvoimansa menettäneenä? Traagisuutta, kyynisyyttä, vai molempia - tai jotakin muuta?

Ei tuossa ole kyynisyyttä vaan pelkoa.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Kiss » 29.05.2014 15:05

"Mitä se on, että ihminen uskoo toisten ihmisten tuhoavan häntä niin, että hän hiipuu pois elinvoimansa menettäneenä? "

"pelkoa"
----------
Hui helkutti. Ihan kuin zoombiet tulis ja imis säteilevän loistavan sielun pimeyteen. Niinkö?
Kiss

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 29.05.2014 15:17

Tai ankeuttajat...
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Kiss » 29.05.2014 21:34

Hah, ankeuttajat! Se onkin hyvä nimi. Joskus kun itsellä on kaikki aurinkoista ja kivaa ja yrittää saada muutkin mukaan havahtuu huomaamaan ankeuttajat. Siis oikeassa elämässä. Joskus vaan osuu väärään seuraan, oikeassa mielentilassa.
Kiss

ViestiKirjoittaja Maaria » 29.05.2014 21:43

Lyhyt ja kaunis, ainutlaatuinen.
Maaria

Edellinen

Paluu Romulaatikko