Osaatko tehdä kupperikeikan?

Asiaa aiheesta ja sen vierestä

Re: Osaatko tehdä kupperikeikan?

ViestiKirjoittaja Mirri » 29.01.2014 19:13

joku kirjoitti:Eikö mulla taitaa olla koordinaatio-ongelma, kun nyt meni rikki kynttilänjalka.

Päätit sitten ruveta treenaamaan, muttet tajunnut siirtää särkyviä esineitä pois tieltä. Lykkyä tykö, harjoitus tekee mestarin - sirpaleiden lisäksi.

Minä en ole vielä aloittanut, kun en oikein tiedä miten saan nykyiset kiloni käännettyä kuperkeikan vaatimalle kiepille.
Mirri

ViestiKirjoittaja Joiku » 29.01.2014 19:25

Siirsin minä mutta kaaduin just sinne minne ne siirsin.
Minä alan treenaan tuvan lattialla on enempi tilaa vaikka koirat ja kissat nauraakin.
Joiku

ViestiKirjoittaja Mirri » 29.01.2014 19:36

Siinähän se minulla onkin yksi ongelma harjoitteluni viivästymiseen; toistaiseksi en millään ole kehdannut nöyryyttää itseäni Söpin ja Mirrin edessä. Yritän odotella aikaa, jolloin ne nukkuvat, mutta ne ovat aika harvoin unessa yhtä aikaa tarpeeksi kauan. Ja Mirri on niin hirveän utelias, että se ryntää oitis katsomaan mitä on tekeillä, jos alan äheltää kuperkeikkatreenin kimpussa. Joutuu sitten kissaparka vaaraan painoni vuoksi, kun ei ymmärrä pysyä poissa tieltä.
Mirri

ViestiKirjoittaja M.Aitoparta » 29.01.2014 21:00

Kuperkeikkaa tullut tehtyä viimeksi jouluna, kun pojille sitä opetin. Takaperin ei kyllä oikein enää onnistu entiseen malliin. Puolvolttia joskus nuorena kloppina tuli tehtyä, enää en uskaltaisi.
M.Aitoparta

ViestiKirjoittaja Joiku » 29.01.2014 21:05

No tuo takaperin kyllä näyttää olevan helpompi mutta kissa tuli nuuskiin, niin en voinut tehdä loppuun asti.
Joiku

ViestiKirjoittaja Mirri » 29.01.2014 21:17

Tässä ohjeita kuperkeikkatreeneihin:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Kuperkeikka

Lapsena ohjeet eivät tainneet olla tarpeeseen, mutta jos/kun näin ikäihmisenä alkaa harjoitella, voi olla hyvä tietää millaiselle mutkalle ryhtyy itseään vääntämään.

Näin se käy, kun sen osaa:
http://yle.fi/elavaarkisto/artikkelit/k ... edia=46530
Mirri

ViestiKirjoittaja Kahvi » 29.01.2014 21:45

Trisse kirjoitti:Entä mikä on kuppikokonne?

En tiedä.
Kahvi

ViestiKirjoittaja Joiku » 29.01.2014 21:57

Joo kyllä mie nyt taidan osata, kun katoin videon. Olen lähtenyt liian korkealta ja siksi jalat on mennessä kaiken rikkonut. Aamulla kokeilen taas.
Joiku

ViestiKirjoittaja Rane » 30.01.2014 01:07

En uskalla kokeilla.
Rane

ViestiKirjoittaja Golden flower » 30.01.2014 10:32

Osaan tehdä, äsken varmistin.
Golden flower

ViestiKirjoittaja Kahvi » 30.01.2014 13:31

Mirri kirjoitti:Tässä ohjeita kuperkeikkatreeneihin:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Kuperkeikka

Lapsena ohjeet eivät tainneet olla tarpeeseen, mutta jos/kun näin ikäihmisenä alkaa harjoitella, voi olla hyvä tietää millaiselle mutkalle ryhtyy itseään vääntämään.

Näin se käy, kun sen osaa:
http://yle.fi/elavaarkisto/artikkelit/k ... edia=46530

Tuo kyljen kautta kierähtäminen on varmaan ihan paikallaan, jos lähtee ns "puhtaalta pöydältä" treenaamaan kuperkeikkaa. Tulee helpolla ja turvallisella tavalla sekä harjoiteltua asennon pitämistä paketissa että totuteltua ympäripyörähtävään liikkeeseen.
Kahvi

ViestiKirjoittaja Joiku » 31.01.2014 04:32

Nyt minä sen osaan. AAmulla vielä kaikki ötökät nukkuivat, kun laitoin tulet uuniin. Ne herää vasta, kun tupa on lämmin ja aamupala katettu.
Niin avasin uunin luukun ja siinä tulen loimutessa menin kyykkyyn ja tein täydellisin kupperikeikan.
Joiku

ViestiKirjoittaja Kahvi » 31.01.2014 08:31

Joiku kirjoitti:Nyt minä sen osaan. AAmulla vielä kaikki ötökät nukkuivat, kun laitoin tulet uuniin. Ne herää vasta, kun tupa on lämmin ja aamupala katettu.
Niin avasin uunin luukun ja siinä tulen loimutessa menin kyykkyyn ja tein täydellisin kupperikeikan.

Hyvä! :P
Kahvi

ViestiKirjoittaja Rane » 02.02.2014 12:20

Minä osasin nuorempana tehdä kuperkeikan, mutta nyt en uskalla yrittääkään, koska selässäni on vammoja. Pelkään myös, että niska voisi vaurioitua.
Rane

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 02.02.2014 12:30

Aikidon alkeiskurssilla joskus (noin sata vuotta sitten), opeteltiin tekemään ukemi niin vauhdista kuin heitostakin - eteenpäin ja taaksepäin.

Tuskin onnistuisi enää, enkä uskalla edes kokeilla.

Kuva
Kuva
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kahvi » 02.02.2014 19:38

Mulla onnistui toi etuperin ukemi (tai eräs muunnelma siitä) vielä viime syksynä kun piruuttani kokeilin. Vähän vaikeampi versio vain, jossa kupperiskeikan jälkeen noustaan pystyyn ja samantien käännytään uhan suuntaan kamppailuasentoon.
Kahvi

Edellinen

Paluu Romulaatikko