Tämän palstan aiheet...

Asiaa aiheesta ja sen vierestä

Re: Tämän palstan aiheet...

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 18.09.2013 12:37

Kuutar on projektiivisten metodien spesialisti.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Mirri » 18.09.2013 14:53

Riidankylväjä kirjoitti:Täällä valtaa käyttää tiukkanutturainen tätimafia, joka päättää mikä on hyvää ja mikä huonoa kirjoittelua. Ylläpito on vain toimeen paneva elin.

Voisivatko kirjoittajat itse arvioida omalta kohdaltaan mikä on hyvää ja mikä on huonoa nettikäyttäytymistä? Ei kai sellaiseen itsekritiikkiin mitään mafioita tarvita, eikä edes ylläpitoa?
Mirri

ViestiKirjoittaja Kahvi » 18.09.2013 15:08

Psykopatologia kirjoitti:
Kahvi kirjoitti:Kuutar on minusta oikeassa: harmillisen usein mielenkiintoisetkin asiaketjut kääntyvät keskinäisten välien selvittelyyn.

Sehän juuri on tuota psykopatologiaa.

Voipi ollakin, mutta asiaketjut moisessa yhtäkaikki menevät pilalle.

Jotainhan se varmaan kertoo ao "pilaajista", että he eivät pysyttele yhdessä ketjussa selvittämässä asioitaan - tai avaa omaa ketjua sille - vaan samaa nokkapokkaa tullaan harrastamaan useisiin ketjuihin joskus samanaikaisestikin.
Kahvi

ViestiKirjoittaja Kahvi » 18.09.2013 15:08

Hilppa kirjoitti:
Kahvi kirjoitti:Kuutar on minusta oikeassa: harmillisen usein mielenkiintoisetkin asiaketjut kääntyvät keskinäisten välien selvittelyyn.

Sanoo kirjoittaja, joka on kunnostautunut erityisesti keskinäisten välien selvittelyssä.

Niin...?
Kahvi

ViestiKirjoittaja Kuutar » 18.09.2013 15:33

Hilppa kirjoitti:
Psykopatologia kirjoitti:Aika paljon aikaa menee, jos rupeaa urakalla postaamaan helmiä sijoille.

Palstan kaksi hemmoteltua aikuista, Kuutar ja +Trisse, luulevat, että palsta on olemassa vain heidän viihdyttämisekseen/aivonystyröidensä stimuloimiseksi.

En ole luullut enkä sanonut mitään tuollaista. Kerroin vain oman mielipiteeni palstan nykyisistä aiheista. Eikö saisi olla mielipiteitä?

Yleistä ja ajankohtaista -osio on esimerkiksi tylsä mielestäni siksi, että Pertti laittaa sinne paljon otsikoita joista ei selviä mistä on kyse. Ne liittyvät usein uutisiin, joihin hän ei laita minkäänlaista linkkiä tai viitettä. Palstan kyseinen osio täyttyy sitten lähes tyhjistä ketjuista.
Kuutar

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 18.09.2013 15:42

Onkohan noin?
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Kuutar » 18.09.2013 15:52

Psykopatologia kirjoitti:Onkohan noin?

On, laitat esim. epäselviä otsikoita ja sitten viestiin tv-kanavan nimen. Mitä keskustelua tällainen on?
Voin lukea tv:n ohjelmaoppaan, jos aion katsoa televisiota.
Kuutar

ViestiKirjoittaja Hilppa » 18.09.2013 20:59

Kuutar kirjoitti:
Psykopatologia kirjoitti:Onkohan noin?

On, laitat esim. epäselviä otsikoita ja sitten viestiin tv-kanavan nimen. Mitä keskustelua tällainen on?
Voin lukea tv:n ohjelmaoppaan, jos aion katsoa televisiota.

Minua kyseinen ei häiritse. Päinvastoin toisinaan voivat olla mielenkiintoisia vinkkejä siitä, mitä voisi katsoa. Seuraan televisiota hyvin vähän ajankohtaisohjelmien lisäksi.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Hilppa » 18.09.2013 21:15

Kuutar kirjoitti:
Hilppa kirjoitti:
Psykopatologia kirjoitti:Aika paljon aikaa menee, jos rupeaa urakalla postaamaan helmiä sijoille.

Palstan kaksi hemmoteltua aikuista, Kuutar ja +Trisse, luulevat, että palsta on olemassa vain heidän viihdyttämisekseen/aivonystyröidensä stimuloimiseksi.

En ole luullut enkä sanonut mitään tuollaista. Kerroin vain oman mielipiteeni palstan nykyisistä aiheista. Eikö saisi olla mielipiteitä?

Yleistä ja ajankohtaista -osio on esimerkiksi tylsä mielestäni siksi, että Pertti laittaa sinne paljon otsikoita joista ei selviä mistä on kyse. Ne liittyvät usein uutisiin, joihin hän ei laita minkäänlaista linkkiä tai viitettä. Palstan kyseinen osio täyttyy sitten lähes tyhjistä ketjuista.

Aloitusviestissäsi kuitenkin valitat seuraavaa:
Tämän palstan aiheet ovat tällä hetkellä mielestäni tylsiä, eivät liity psykopatologiaan, ja ketjut eivät vastaa otsikoitaan, vaan ovat täynnä keskinäistä välienselvittelyä. Yleistä ja ajankohtaista -osiossa on uutisia jotka ei kiinnosta minua. Eipä mulla muuta.
Palstan luovat sinne kirjoittavat ihmiset aivan kuten hääjuhlan tai muun sukujuhlan ilmapiirin ja hengen muodostavat sinne kutsutut ja saapuneet ihmiset. Eli itseensä voi itse kukin mennä. Sen vuoksi koen valituksesi itsekkääksi ja nyrpeäksi marinaksi, joka kohdistuu kanssakirjoittajiin, mutta jättää oman persoonan vastuun hengenluojana pois.

Korjattu 23.43 t -> s.
Viimeksi muokannut Hilppa päivämäärä 18.09.2013 23:43, muokattu yhteensä 1 kerran
Hilppa

ViestiKirjoittaja Kuutar » 18.09.2013 22:18

Hilppa kirjoitti:
Kuutar kirjoitti:
Hilppa kirjoitti:

Aloitusviestistäsi kuitenkin valitat seuraavaa:
Tämän palstan aiheet ovat tällä hetkellä mielestäni tylsiä, eivät liity psykopatologiaan, ja ketjut eivät vastaa otsikoitaan, vaan ovat täynnä keskinäistä välienselvittelyä. Yleistä ja ajankohtaista -osiossa on uutisia jotka ei kiinnosta minua. Eipä mulla muuta.
Palstan luovat sinne kirjoittavat ihmiset aivan kuten hääjuhlan tai muun sukujuhlan ilmapiirin ja hengen muodostavat sinne kutsutut ja saapuneet ihmiset. Eli itseensä voi itse kukin mennä. Sen vuoksi koen valituksesi itsekkääksi ja nyrpeäksi marinaksi, joka kohdistuu kanssakirjoittajiin, mutta jättää oman persoonan vastuun hengenluojana pois.

Silloin kun kirjoittaa pitkiä, enemmän ajattelua vaativia aloituksia, niihin tulee harmittavan vähän vastauksia.
Mielestäni olen ainakin oikeassa siinä, että välienselvittelyjä, jotka ovat loputtomia riitoja, ei pitäisi tuoda useaan eri ketjuun. Niitä todellakin on tylsä ulkopuolisen lukea ja luultavasti monet uudet kirjoittajat eivät jaksa kirjautua tai jäädä tänne. Vanhalla Tukiasemalla on varmaan monia, jotka tietävät tämän palstan, mutta eivät siirry tänne näiden riitaketjujen takia.
Kuutar

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 18.09.2013 23:02

Kuutar kirjoitti:
Hilppa kirjoitti:

En voi millään yhtyä Kuuttaren näkemykseen aloittamieni ketjujen otsoikoinnin huonoudesta.
Seksiministeriöstä olen aiemmin postannut esittelyn ja kiittävän arvioinnin.

Kuuttarella itsellään on ketju lakialoitteesta, josta ei ilmene, millainen ehdotus on kyseessä.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Mirri » 19.09.2013 00:04

Kuutar kirjoitti:Silloin kun kirjoittaa pitkiä, enemmän ajattelua vaativia aloituksia, niihin tulee harmittavan vähän vastauksia.

Voisiko vika olla pitkissä aloituksissa, ei niiden lukijoissa? Osallistutko sinä kuinkakin aktiivisesti toisten kirjoittajien lyhyempiin ja 'vähemmän ajattelua vaativiin' aloituksiin?

Luulen, että osallistut keskusteluihin, jotka sinua kiinnostavat - olivat ketjujen aloitukset pitkiä/lyhyitä ja enemmän tai vähemmän ajattelua vaativia. Noin kai useimmat tekevät. Keskustelua haluavan ja toivovan ketjun aloittajan on syytä miettiä miten 'markkinoi' aloituksensa niin, että se herättää lukijoissa kiinnostusta ja keskusteluhalua. Aloituksen pituus ja monimutkaisuus (enemmän ajattelua vaativa...) ei välttämättä ole paras mahdollinen keino keskustelun herättämiseen.
Mirri

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 19.09.2013 00:12

Manus Dei kirjoitti:
Kuutar kirjoitti:Tämän palstan aiheet ovat tällä hetkellä mielestäni tylsiä, eivät liity psykopatologiaan, ja ketjut eivät vastaa otsikoitaan, vaan ovat täynnä keskinäistä välienselvittelyä. Yleistä ja ajankohtaista -osiossa on uutisia jotka ei kiinnosta minua. Eipä mulla muuta.

Vaikeaa on perustellusti väittää vastaan. Ihminen ei elä ainoastaan leivästä, eikä keskustelufoorumi pelkästä juustosta.

Tervetuloa, Manus Dei!
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 19.09.2013 09:28

Tervetuloa minunkin puolestani. Uskon, että tulet rikastuttamaan palstaa suuresti pelkällä läsnäolollasi.
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 19.09.2013 09:36

Palstan aiheista. Yleisen puolen ketjut eivät minuakaan juurikaan kiinnosta, keskustelun tarvetta ne eivät minussa herätä (olen näköjään kirjoittanut sinne peräti kuusi viestiä...). Käyn kuitenkin aina uudet otsikot läpi ja useimmiten myös luen aloitusviestin. Aihepiirit tuntuvat minulle vierailta, sotiminen ja urheilu eivät ole sydäntäni lähellä. Olen sieltä kuitenkin saanut tietoa ja tv-ohjelmavinkkejä.
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Maaria » 19.09.2013 21:27

Minä en jaksa lukea pitkiä kirjoituksia. Tämä ei johdu siitä, etteivätkö ne olisi
hyviä, vaan siitä, että se vaatii työtä, jota ei jaksa aina tehdä.
Toisaalta ei minua hirveästi kiinnosta silloin, jos huomaan ettei älyni riitä.
Mutta ei pelkkä vitsien heittäminen vitsienkään perään ole nautittavaa luettavaa.
Huumoria on hyvä olla ja sellaisia ihmisiä, jotka sitä viljelevät.
Mutta niin tasapaino kaikessa.
Joskus piristää, jokin ihan älytön heitto. Ja on kiva kun ei aina olla niin tosissaan.
Mutta toisinaan se ärsyttää, silloin kun haluaa keskustella jostain asiasta.

No johan oli ympäripyöreä kirjoitus.
Maaria

ViestiKirjoittaja Emmanuela » 19.09.2013 22:02

Minä en jaksa riitelyä, nykyään.
Emmanuela

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 20.09.2013 17:42

Esiin otettujen teemojen motiivina oma intressi on ehkä olennaisin.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Obelix2 » 20.09.2013 17:47

Esim. minun suoleni toiminta.
Obelix2

ViestiKirjoittaja Hilppa » 21.09.2013 11:46

Manuhan on varsinainen vitsinikkari.
Hilppa

EdellinenSeuraava

Paluu Romulaatikko