Vertaistukea vai vittuilua?

Asiaa aiheesta ja sen vierestä

Re: Vertaistukea vai vittuilua?

ViestiKirjoittaja Mirri » 25.01.2011 17:29

Kyllästynyt, ok. Varastin (siis otin kieltoasi uhmaten ja ilman lupaasi) sinun linkkisi; sinun työsi tuloksen.
Mirri

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 25.01.2011 17:41

Terminä varastaminen voi olla turhan voimakas, mutta sitä käytetään yleisemminkin, esimerkiksi kirjallinen varkaus.
Mutta tässä siis voi olla kyse työn anastamisesta (varsinkin jos toinen on esittänyt proteesin, jota toinen ei noteeraa).
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Gyver » 25.01.2011 20:33

.
Viimeksi muokannut Gyver päivämäärä 22.02.2011 00:24, muokattu yhteensä 1 kerran
Gyver

ViestiKirjoittaja Mirri » 25.01.2011 21:41

Kyllästynyt kirjoitti:
Mirri kirjoitti:Kyllästynyt, ok. Varastin (siis otin kieltoasi uhmaten ja ilman lupaasi) sinun linkkisi; sinun työsi tuloksen.

Mutta et "muista" tai ainakaan myönnä vittuiluasi (Otin hyvin linkin talteen kelvottomasta ketjusta)?
En muista puhuneeni kelvottomasta ketjusta. Mutta ehkä olen puhunut, joten myönnän senkin.
Mirri

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 25.01.2011 21:45

Jos isosisko on kiusannut?
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Mirri » 25.01.2011 21:49

Milkkis. kirjoitti:Luin jossain, että KYLLÄSTYNYT minä olen sanonut sinun aiheuttaneen veljesi sairastumisen ? Mietin tuota kokopäivän ja minulla todellakin oisi hämärä mielikuva, että näin oisin sanonut, se oli sellaisessa yhteydessä, missä sinä puhuit Mirrin sairastuttaneen lapsensa ja vastasin siihen, että niinvarmaan sinäkin sitten veljesi.

selventääkö tämä asiaa.
Jaa, noinko se asia onkin mennyt; se, että Kyllästynyttä on 'syytetty' veljensä sairastumisesta. Minä en muista koko asiasta mitään, muttei liene mikään ihme. Kirjoiteltiin Tukiasemalla vuosikaudet, ja minullakin muutama kymmenentuhatta viestiä takana; niiden lisäksi hirmuinen määrä luettuja keskusteluita. En usko kenenkään muistavan tuollaisia viestimääriä sen enempää lukeminaan kuin kirjoittaminaankaan. Milkkis ainakin ilmeisesti on rehellinen sanoessaan, että hänellä olisi hämärä mielikuva jostakin tuollaisesta tapahtumasta kuin mitä hän tuossa kertoo.

Kyllästynyt kyseli, että missä minä olin silloin, kun häntä syytettiin hänen veljensä sairastumisesta. Milkkiksen viesti kertoo minulle sen, etten ole noteerannut asiaa niin, että Kyllästynyttä olisi todellisuudessa syytetty hänen veljensä sairastumisesta. Tosin minä en ole muistanut koko skitsofreniaa sairastavaa veljeä... Mutta ilmeisesti olen joskus kuullut (lukenut) asiasta. Tai sitten en ole ollut läsnä ketjussa, jossa tuollaista on kirjoitettu, tiedä häntä...
Mirri

ViestiKirjoittaja Mirri » 25.01.2011 21:58

Kyllästynyt kirjoitti:
Mirri kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:
Mirri kirjoitti:Kyllästynyt, ok. Varastin (siis otin kieltoasi uhmaten ja ilman lupaasi) sinun linkkisi; sinun työsi tuloksen.

Mutta et "muista" tai ainakaan myönnä vittuiluasi (Otin hyvin linkin talteen kelvottomasta ketjusta)?
En muista puhuneeni kelvottomasta ketjusta. Mutta ehkä olen puhunut, joten myönnän senkin.

Kumma juttu ettet sinä "muista" mitään siitä paskasta mitä sinä olet tehnyt tai kirjoittanut - mutta kuitenkin luulet muistavasi minun "toistuvasti syytelleen sinua lastesi sairastumisista"?!?!?!
Ihme juttu, että asia on noin. En kuitenkaan mahda sille mitään, että mieleeni on painunut minuun kohdistuneet syytökset lasteni sairastumisesta paremmin kuin se, että olenko puhunut sinun ketjustasi kelvottomana vai enkö ole.

Psykopatologia käytti hyvää sanontaa emotionaalinen muisti; mahtaisikohan tämä minun kummalliselta vaikuttava muistamiseni selittyä jotenkin sillä asialla. Se, että vuosien varrella on uponnut syvälle muistiin oleminen ikään kuin altavastaajana yhden 'vertaistuellisen' kanssakirjoittajan edessä siksi, että parisuhde on ollut mitä oli, ja että jälkikasvuni joutui kärsimään vanhempiensa avioliitosta. Kun en edes sen vertaa ottanut vastuuta elämästäni, että olisin pelastanut lapseni... Kyllästynyt, muistatko esittäneesi tuollaisia ajatuksia minun kärvistellessäni avioeroprosessin ja lapsen vakavan sairastumisen kurimuksessa?
Mirri

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 25.01.2011 22:01

Muistatteko, minä vuonna Shakeseare kuoli?
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 25.01.2011 22:20

Klo 21.21
Täytyy muistaa, että defensiiviset prosessit ovat ihmisellä kroonisesti käytössä, myös tällä vammaisten palstalla.

Kuka akka se on tuo Milkkis. Onko hän aikaiemmin meitä täällä palvellut?
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Mirri » 25.01.2011 22:23

Kyllästynyt kirjoitti:
Milkkis. kirjoitti:Tämä tapahtui Trissen palstalla parivuotta sitten. ST. aloitti jotain, mitä en muista, mutta sinä osallistuit jossain vaiheessa siihen, sanomalla että sinä et ole syypää veljesi sairastumiseen, paivastoin kuin Mirri, joka on aiheuttanut itse lastensa sairastumisen .Vastasin siihen, että niin just, kaipa sinäkin sitten olet syypää veljesi sairastumiseen.

En ole koskaan, en ikinä, en missään, sanonut/kirjoittanut, että Mirri olisi syypää lastensa sairastumiseen!
Eikä siinä ketjussa jossa Stuart Little minua veljeni sairastumisen aiheuttajaksi syytti, puhuttu mitään Mirrin lapsesta/lapsista.
Kyllästynyt, näköjään en olekaan ainoa, jolle on vuosien varrella syntynyt sellainen käsitys, että sinä nimenomaan pidät minua vastuullisena jälkikasvuni sairastumisesta. Et toki ole pitänyt minua syyllisenä downin oireyhtymään, mutta sen sijaan skitsofreniaan näet minut (osa)syyllisenä. Olet vuosien varrella tuonut selkeästi kantasi esille: minun olisi pitänyt pelastaa lapseni, ja olen ollut vastuuntunnoton, kun en ole tehnyt niin...

En tiedä mitä olet kirjoitellut muualla, mutta Tukiaseman aikaiset minun elämääni liittyvät kommenttisi tunnen - ne, jotka osuivat kohdalle. Ja oikeastaan nimenomaan tunnen - eihän minulla ole mitään vedenpitävää todistusaineistoa, mistään dokumenteista puhumattakaan. On vain muistot - syvä tietoisuus siitä miltä tuntui vuodesta toiseen olla omissa elämänkriiseissään vertaistukisivustolla ikään kuin altavastaajana yhdelle Kyllästyneelle. Siksihän sinusta on puhuttu psykoterapiassanikin... Sen verran merkityksellisiä ja satuttavia syyttävät kommenttisi ovat olleet elämänkriisien keskellä.
Mirri

ViestiKirjoittaja Mirri » 25.01.2011 22:30

Kyllästynyt, montako viestiä sinä lähetit Tukiasemalla?
Mirri

ViestiKirjoittaja Mirri » 25.01.2011 22:41

Kyllästynyt, kysyn taas: montako viestiä sinä lähetit Tukiasemalla?
Mirri

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 25.01.2011 22:54

Juurihan äsken? tunnustit käyttäneesi Kyllästyneen nikkiä ja kolme? päivää sitten tunnustit valehdelleesi Rovaniemi-asiassa.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 25.01.2011 23:01

Mirri:
(- -) Kyllästynyt, näköjään en olekaan ainoa, jolle on vuosien varrella syntynyt sellainen käsitys,
että sinä nimenomaan pidät minua vastuullisena jälkikasvuni sairastumisesta.
(- -)

Siis ketkä muut?
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Mirri » 25.01.2011 23:55

Kyllästynyt kirjoitti:
Mirri kirjoitti:Kyllästynyt, kysyn taas: montako viestiä sinä lähetit Tukiasemalla?

Yritin kaivella esiin tarkkaa lukumäärää, mutten löytänyt.
Vastaus: Useita tuhansia.
Sinunko piti kaivella kirjoittamiesi viestien tarkkaa lukumäärää, etkä kaiveluistasi huolimatta löytänyt...?

Mutta ihan muistin varaisesti: jäikö alle kymmenentuhannen, vai menikö kuinkakin paljon kymmenien tuhansien puolelle? Sinulla näyttää olevan hyvä muisti Tukiaseman suhteen, joten varmasti muistat viestiesi lukumääränkin tarkemmin kuin useita tuhansia - ja ihan ilman kaiveluja. Esittämäsi useita tuhansia on aika vaatimaton luku viestiesi määräksi. Sitä paitsi se on hyvään muistiisi verrattuna aivan uskomattoman ympäripyöreä.

Veikkaan viestiesi lukumäärän menneen kirkkaasti kymmenentuhannen ylitse. Olenko veikkauksineni mitenkin pahasti väärässä?

Tuli mieleeni toinenkin kysymys, johon toivon sinulta vastausta. Muistatko monessako ketjussa olet kirjoittanut ja kommentoinut Tukiasemalla?
Mirri

ViestiKirjoittaja Mirri » 26.01.2011 00:42

Voi herran pieksut sentään! Pitääkö sinun vittuilla minun viestimäärästänikin? Onko niitä liikaa vai liian vähän sinun tarkoituksiisi?
En ole koskaan pitänyt viestien määrää millään tavalla tärkeänä asiana, enkä niin ollen kiinnittänyt lukumäärään erityistä huomiota. Muistan nähneeni luvun 12 000 - ja sen jälkeen kirjoitin vielä satoja viestejä.
Kyllästynyt, en vittuile ollenkaan, ja totta kai viestiesi lukumäärä on vähintäänkin tärkeä asia arvioitaessa sinun muistisi tarkkuutta yksittäisten viestiesi suhteen. Voidaan (ja on syytäkin monenlaiset väitteesi huomioon ottaen) ihan vakavasti miettiä miten tarkkaan muistat 12 000:n viestisi sisällön. Annat ymmärtää muistavasi hyvin tarkkaan mitä olet noissa viesteissäsi kirjoittanut. Muistat yli kymmenentuhannen viestisi sisällön tarkkaan, vaikket muistanut kirjoittaneesi noin suurta määrää viestejä...

Kyllä taatusti on tärkeää sinun muistisi (ja väitteidesi) luotettavuutta arvioitaessa tietää, että muistat nähneesi luvun 12 000 - ja sen jälkeen kirjoitit vielä satoja viestejä.
Mirri

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 26.01.2011 01:08

Itse kirjoitin ensimmäisenä 10 000, mistä vain Geo kenkkuili. Kuitenkin nyt tuo 10 000 tuntuu epätodelliselta.

Viestien sisältöjen muistaminen on kuitenkin erilaista. Vrt. En tiedä, montako kirjaan olen lukenut, mutta muistan
niiden sisällöt (usein epätarkasti), jos muistutetaan assosiaatiivisesti. Muisti on tässä suhteessa passiivinen ja
vaatii herättelyä.

Samoin jotkut voivat muistaa luettuaan kirjaa 10 sivua, että tämänhän olen lukenut ja voivat muistaa sisällön
pääpiirteissään. Jotkut lukevat montaa romaania samanaikaisesti, eivätkä juonet kuitenkaan sekoitu.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Mirri » 26.01.2011 01:12

En ole "vuosien varrella" vaan olen yhden ainoan kerran asiasta kirjoittanut! En ole kirjoittanut koskaan tuollaista "olet ollut vastuuntunnoton, kun et ole tehnyt niin" - en ikinä.
Kyllästynyt, oletko ihan varma, että muistat tuon asian täsmälleen oikein ottaen huomioon vuosien varrella Tukiasemalle kirjoittamasi yli 12000 viestiä? Jospa oletkin Tukiasema-vuosien aikana kirjoittanut jotakin muuta, joka on selkeästi tulkittavissa, että vastuuton mikä vastuuton kun ei edes lapsiaan pelastanut...

Yli 12 000 viestiä monen vuoden aikana on niin hirmuinen määrä, ettei kuulosta uskottavalta väittää itse muistavansa mitä missäkin viestissä on sanonut. Tuskin sinä muistat edes, että mistä asiasta missäkin ketjussa on puhuttu...
Mirri

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 26.01.2011 11:37

Tris kirjoitti:Kyllä minulla oli se täynnä paljon ennen sinua mutta useammalla nikillä.

Siis olet ollut aktiivinen huijari.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

Merkillinen anteeksipyyntö

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 26.01.2011 11:40

Milkkis. kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:
Milkkis. kirjoitti:olet myös sanonut, sinä kis olet pahin riekkuja ja häirikkö ja kirjoitat sanapuuroa ärsyttääksesi sinua?
Olet myös sanonut, että minulla ei ole nettihäirikkönä valmiuksia käsitellä asioita sinun kanssasi.

koska pyydät anteeksi näitä ivailujasi?

Olen sanonut, että olet nettihäirikkö ja riekkuja pahinta laatua.
Sanapuuroa sinun kirjoituksesi usein ovatkin - vaikka ilmeisesti halutessasi pystyt kirjoittamaan selkeääkin tekstiä.
Sinä olet edelleenkin nettihäirikkö, enkä näe tarpeeksi painavaa syytä käsitellä mitään sinun kanssasi.

tuo riitti anteeksi pyynnoksi kaikkeen sanomaasi ja tuo kuittasi myös psykon nimittelyt. otan anteeksi pyybtösi vastaan ja en enää palaa muistuttamaan sinua noista solvauksistasi. asia unohdettu. jatketaan . *halaus*

Tässä totuuden esiintuominen toimii hyväksyttynä antaaksipyyntönä!
Psykopatologia
Ylläpitäjä

EdellinenSeuraava

Paluu Romulaatikko