Rautaista vuotta 2016!

Asiaa aiheesta ja sen vierestä

Re: Rautaista vuotta 2016!

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 03.01.2016 00:36

Mirri kirjoitti:Kyllästynyt, en tietystikään poista omaa käsitystäni ja näkemystäni asiasta.
Sinä luulet tietäväsi minun psykoterapioistani niin, että voit julkisesti kritisoida niitä, vaan et tiedä.

Mirri kirjoitti:Muistelen sinun joskus toistuvasti kritisoineen minun psykoterapiaani sekä psykoterapeuttejani, ja pitäneen psykoterapiaani turhana ja tuloksettomana.

Ei tuo ole mikään käsitys tai näkemys - ellet sitten ilmoita muistaneesi väärin.

Enhän minä sinun psykoterapiastasi tiedä mitään muuta kuin sen mitä sinä itse olet siitä kertonut, ja sen olen sinulle jo aiemminkin sanonut.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja trisse » 03.01.2016 00:41

Kyllästynyt kirjoitti:Minun puolestani kuka tahansa saa elää omaa elämäänsä, ja niin soisin Tristaninkin tekevän - ja kernaasti omalla kustannuksellaankin.

Oletko itse yhä saikulla? Jos niin etkö voisi mielummin myydä asuntoasi ja elää omalla kustannuksellasi eikä yhteiskunnan?
trisse

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 03.01.2016 00:44

.Kissi kirjoitti:on silti moukkamaista tuoda aina esille Trisin (luulottelemiasi) huonoja puolia, miksi juuri sinä pidät oikeutenasi täällä mollata häntä hänen elämästään...

Miksi minä en saisi kertoa mitä mieltä olen Tristanin valinnoista? Ja miksi sinä et ole kertaakaan puuttunut niihin törkeyksiin joita Tristan on minulle ja minusta kirjoittanut? Nekö eivät ole moukkamaisia tekoja?
Tristanin elämä ei kuulu minulle, mutta niin kauan kuin hän kertoo valinnoistaan julkisesti, on minulla niitä oikeus ja lupa (asiallisesti) julkisesti kommentoida.

Eikä minulla ole sen enempää kykyä kuin haluakaan ryhtyä paapomaan ketään joka on rääkännyt ja kiusannut minua vuosien ajan.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 03.01.2016 00:45

trisse kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:Minun puolestani kuka tahansa saa elää omaa elämäänsä, ja niin soisin Tristaninkin tekevän - ja kernaasti omalla kustannuksellaankin.

Oletko itse yhä saikulla? Jos niin etkö voisi mielummin myydä asuntoasi ja elää omalla kustannuksellasi eikä yhteiskunnan?

Sairauslomani loppui kaksi päivää sitten.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Katla » 03.01.2016 01:26

KYLLÄSTYNYT:
"Tristanin elämä ei kuulu minulle, mutta niin kauan kuin hän kertoo valinnoistaan julkisesti, on minulla niitä oikeus ja lupa (asiallisesti) julkisesti kommentoida. "

Vai niin Kyllästynyt. Kuinka ollakkaan on näyttänyt siltä, että koplaat joka ainoan Trisin omasta elostaan kertoman viestin ja tuot sanomansa ikäänkuin julkisesti pilkattavaksi.
Katsot okeudeksi kommentoida Hänen (Trisin)kirjoituksia siltä kantilta, kuin hän eläsi elämäänsä niin väärin, että siitä koituu muille kohtuutonta haittaa. Ja sehän on ihan perseestä. Ei sinulla ole mitään oikeutta arvostella hänen valitsemaansa tietä, kukaan ei hyödy sinun panettelustasi, ei hän, eikä me muut lukijat. Luuletko tosiaan olevasi niin tärkeä vaikuttja, että Tris tai kukaan muukaan ottaa todesta tuon typerähkön saarnaamisesi "muiden siivellä elosta" Herää Kyllästynyt ja kysy itseltäsi; miksi haluan Trisin toimivan toisin, sinun mielesi mukaisesti. Miksi? Et ole mitään Kyllästynyt, et ole kukaan, olet vain nimimerkki, miksi luulet olevasi oikeutettu ohjaamaan ja tuomitsemaan toista, viatonta sinun ongelmiisi.
Katla

ViestiKirjoittaja trisse » 03.01.2016 01:37

Kuitenkin kun kerroin suunnitelmistani mennä (uudestaan) palkkatöihin ansaitsemaan oma elantoni niin eipä Kyllästynyt ollut siitäkään innoissaan. Antoi ymmärtää että se on vaan tekosyy välttää päiväsairaalaan meno - jossa siis olisin siis ollut muiden kustannuksella ja verorahoilla. Vaikka hän itse myönsi että päiväsairaala on mielestään pelkkä hoidon kulissi.

Frankly my dear, en oikein tiedä mitä minulta haluat... En usko että vaikka tekisin elämälläni mitä hyvänsä niin etteikö siitä ratkaisusta löytyisi jotain moitittavaa ja halveksittavaa...
trisse

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 03.01.2016 01:57

.Kissi kirjoitti:... Katsot okeudeksi kommentoida Hänen (Trisin)kirjoituksia siltä kantilta, kuin hän eläsi elämäänsä niin väärin, että siitä koituu muille kohtuutonta haittaa...

Elämästä en ole puhunut mitään, mutta Tristanin käytös aiheuttaa muille kohtuutonta haittaa.
.Kissi kirjoitti:... Ei sinulla ole mitään oikeutta arvostella hänen valitsemaansa tietä...

Kyllä minulla on oikeus kommentoida avoimilla palstoilla julkaistuja kirjoituksia.
.Kissi kirjoitti:... kukaan ei hyödy sinun panettelustasi, ei hän, eikä me muut lukijat...

Sitä sinä et voi tietää.
.Kissi kirjoitti:... Luuletko tosiaan olevasi niin tärkeä vaikuttja, että Tris tai kukaan muukaan ottaa todesta tuon typerähkön saarnaamisesi "muiden siivellä elosta"...

En luule.
.Kissi kirjoitti:... Herää Kyllästynyt ja kysy itseltäsi; miksi haluan Trisin toimivan toisin, sinun mielesi mukaisesti. Miksi? Et ole mitään Kyllästynyt, et ole kukaan, olet vain nimimerkki, miksi luulet olevasi oikeutettu ohjaamaan ja tuomitsemaan toista, viatonta sinun ongelmiisi.

Toivon, että Tristan vihdoinkin ryhtyisi itse kantamaan vastuun omista teoistaan ja elämästään. Ei hänen minun mieleni mukaisesti tarvitse toimia.

Tristan on tahallaan ja harkiten tehnyt mm. minulle niin paljon pahaa, että hän on kaikkea muuta kuin viaton. Sen verran sinunkin olisi pitänyt vuosien varrella nähdä, ettet tuollaista pötyä rupea väittämään.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 03.01.2016 02:10

trisse kirjoitti:Kuitenkin kun kerroin suunnitelmistani mennä (uudestaan) palkkatöihin ansaitsemaan oma elantoni niin eipä Kyllästynyt ollut siitäkään innoissaan...

En, koska en pitänyt kertomustasi uskottavana.
trisse kirjoitti:... Antoi ymmärtää että se on vaan tekosyy välttää päiväsairaalaan meno...

Niin, siltä se minun mielestäni näytti. Ja ethän sinä tietääkseni nytkään töissä ole.
trisse kirjoitti:... Vaikka hän itse myönsi että päiväsairaala on mielestään pelkkä hoidon kulissi...

Kyllä, mutta jos kieltäydyt kaikesta hoidosta, mielestäni sinä menetät mahdollisuutesi päästä koskaan sellaiseen hoitoon josta jotakin hyötyä olisi.
trisse kirjoitti:... Frankly my dear, en oikein tiedä mitä minulta haluat...

Haluaisin, että ryhdyt itse kantamaan vastuun omasta elämästäsi ja teoistasi.
trisse kirjoitti:... En usko että vaikka tekisin elämälläni mitä hyvänsä niin etteikö siitä ratkaisusta löytyisi jotain moitittavaa ja halveksittavaa...

Kokeile sitä, että myönnät tekosi sekä niiden seuraukset ja ryhdyt kantamaan vastuun itsestäsi ja omasta elämästäsi.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Katla » 03.01.2016 02:25

Kyllästynyt lirjoitti:
"Toivon, että Tristan vihdoinkin ryhtyisi itse kantamaan vastuun omista teoistaan ja elämästään. Ei hänen minun mieleni mukaisesti tarvitse toimia.

Tristan on tahallaan ja harkiten tehnyt mm. minulle niin paljon pahaa, että hän on kaikkea muuta kuin viaton. Sen verran sinunkin olisi pitänyt vuosien varrella nähdä, ettet tuollaista pötyä rupea väittämään."

------------------------------
Tristan ei ole tehnyt sinulle muuta, kuin jutellut kanssasi täällä keskutelu palstalla. ei imitään pahaa ole tehnyt, niinkuin edellä väität. Hän ei ole häirinnyt sinua kuin vain tällä palstalla.
On rikollista aiheettomasti väittää hänen "tehneen sinulle pahaa" (irl), oikeus termeissä löytynee tuollekkin nimike. Nyt on asia niin, että sinun on julkisti, täällä pyydettävä anteeksi Trisiltä sitä, että olet ajattelemattomasti syyttänyt häntä ja panetellut ja häväissyt hänen imagoaan tahallisilla valheellisella olettamuksillasi. Tris, rivikirjoittja on joutunut palstan valvojan ominaisuudessa olevan -Kyllästynyt- nimimerkkiä käyttävän kirjoittajan 'silmätikuksi' ja aiheettaa laitettu ns.kirjoitus sensuuriin.
Katla

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 03.01.2016 02:32

.Kissi kirjoitti:Tristan ei ole tehnyt sinulle muuta, kuin jutellut kanssasi täällä keskutelu palstalla. ei imitään pahaa ole tehnyt, niinkuin edellä väität. Hän ei ole häirinnyt sinua tällä palstalla...

Onko sinulta mennyt kokonaan ohi kaikki se mitä Tristan on mm. minulle tehnyt?
Viimeksi tänään hän on lähettänyt minulle yksityisviestejä täysin asiatonta kieltä käyttäen.
.Kissi kirjoitti:... Nyt on asia niin, että sinun on julkisti, täällä pyydettävä anteeksi Trisiltä sitä, että olet ajattelemattomasti syyttänyt häntä ja panetellut ja häväissyt hänen imagoaan tahallisilla valheellisella olettamuksillasi...

.Kissi kirjoitti:... Tris, rivikirjoittja on joutunut palstan valvojan ominaisuudessa olevan -Kyllästynyt- nimimerkkiä käyttävän kirjoittajan 'silmätikuksi' ja aiheettaa laitettu ns.kirjoitus sensuuriin.

Höpö höpö.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Pinja » 03.01.2016 03:11

Kyllästynyt mulla ei ole susta mitään hyvää sanottavaa kuten trissestä. Inhoan sua syvästi. Olet ärsyttävä ja hermoille käyvä. Tekstisi on rasittavaa luettavaa.
Pinja

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 03.01.2016 05:04

Pinja kirjoitti:Kyllästynyt mulla ei ole susta mitään hyvää sanottavaa kuten trissestä. Inhoan sua syvästi. Olet ärsyttävä ja hermoille käyvä. Tekstisi on rasittavaa luettavaa.

Hear hear.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Mirri » 03.01.2016 09:07

Kyllästynyt kirjoitti:
Mirri kirjoitti:Kyllästynyt, en tietystikään poista omaa käsitystäni ja näkemystäni asiasta.
Sinä luulet tietäväsi minun psykoterapioistani niin, että voit julkisesti kritisoida niitä, vaan et tiedä.
Mirri kirjoitti:Muistelen sinun joskus toistuvasti kritisoineen minun psykoterapiaani sekä psykoterapeuttejani, ja pitäneen psykoterapiaani turhana ja tuloksettomana.

Ei tuo ole mikään käsitys tai näkemys - ellet sitten ilmoita muistaneesi väärin.

Enhän minä sinun psykoterapiastasi tiedä mitään muuta kuin sen mitä sinä itse olet siitä kertonut, ja sen olen sinulle jo aiemminkin sanonut.

Muistelen sellaistakin, että olet pitänyt minun psykoterapeuttejani epäpätevinä sillä perusteella, että he ovat pohjakoulutukseltaan 'vain' psykiatrian erikoissairaanhoitajia. Käsityksesi mukaan sairaanhoitaja ei voi olla hyvä eikä pätevä psykoterapeutti.
Mirri

ViestiKirjoittaja trisse » 03.01.2016 11:24

Kyllästynyt kirjoitti:
trisse kirjoitti:Kuitenkin kun kerroin suunnitelmistani mennä (uudestaan) palkkatöihin ansaitsemaan oma elantoni niin eipä Kyllästynyt ollut siitäkään innoissaan...

En, koska en pitänyt kertomustasi uskottavana.

"Kertomusta"? Mitä epäuskottavaa siinä on? Avoimen tentin olen jo maksanut joten toki sinne menen. Töissä olin viimeksi huhtikuussa.
Kyllästynyt kirjoitti:
Niin, siltä se minun mielestäni näytti. Ja ethän sinä tietääkseni nytkään töissä ole.

No en tosiaankaan kun palkkatukimäärärahat loppuivat viime vuoden osalta jo kesäkuussa!

Kyllästynyt kirjoitti:Kokeile sitä, että myönnät tekosi sekä niiden seuraukset ja ryhdyt kantamaan vastuun itsestäsi ja omasta elämästäsi.

Mitä käytännössä tuo merkkaa - en ymmärrä.
trisse

ViestiKirjoittaja trisse » 03.01.2016 11:26

Kyllästynyt kirjoitti:
.Kissi kirjoitti:Tristan ei ole tehnyt sinulle muuta, kuin jutellut kanssasi täällä keskutelu palstalla. ei imitään pahaa ole tehnyt, niinkuin edellä väität. Hän ei ole häirinnyt sinua tällä palstalla...

Onko sinulta mennyt kokonaan ohi kaikki se mitä Tristan on mm. minulle tehnyt?
Viimeksi tänään hän on lähettänyt minulle yksityisviestejä täysin asiatonta kieltä käyttäen.

Ellei minua olisi syyttä laitettu esimoderoiduksi niin eipä sitäkään olisi tapahtunut. (Laitoin K:lle viestin jossa kutsuin tätä sadistiksi kun oli palstalla muttei kiusallaan julkaissut viestejäni!)
trisse

ViestiKirjoittaja trisse » 03.01.2016 11:29

Kyllästynyt kirjoitti:
.Kissi kirjoitti:... Katsot okeudeksi kommentoida Hänen (Trisin)kirjoituksia siltä kantilta, kuin hän eläsi elämäänsä niin väärin, että siitä koituu muille kohtuutonta haittaa...

Elämästä en ole puhunut mitään, mutta Tristanin käytös aiheuttaa muille kohtuutonta haittaa.

Keille "muille" ja mitä haittaa. Tässä ketjussa ainakin kis, pinja ja Mirri ovat ilmaisseet että heitä haittaa lähinnä se että minut on laitettu syyttä sensuuriin ja olet kimpussani. keitä "muut" ovat? Ovatko ne sinä ja PP?
trisse

ViestiKirjoittaja trisse » 03.01.2016 13:44

Jos se Kyllästyneelle jotenkin kuuluu niin voin kertoa että tosiaan olen aikeissa työllistyä palkkatuella heti kun se on minulle mahdollista. Saattaa olla että joudun odottamaan kevääseen vuoden työttömyysaikaa että saan palkkatuen taas itselleni. Viime vuoden palkkatukimäärärahat loppuivat jo puolivälissä vuotta niin ettei silloin edes kannattanut kysyä asiasta. Eli asiassa en ole voinut tämän nopeammin edetä ja vastahan odotin sairaslomani päätöstäkin.

Tilanne jossa olen peruspäivärahan varassa on minulle epäedullisin. Jos saan työn ja jaksan sitä niin saan palkan ja puolen vuoden jälkeen ansiosidonnaisen kun liityn heti liittoon. Jos taas en jaksa työtä niin silloin ainakin pääsen saikulle. Eli minun ehdottomasti kannattaa töihin pyrkiä heti kun se on vaan mahdollista. Mutta vapailla markkinoilla kukaan ei vaan minua palkkaa joten tarvitsen sitä palkkatukea pystyäkseni työllistymään...
trisse

ViestiKirjoittaja trisse » 03.01.2016 13:49

Julkaise myös vertaistukeen kirjoittamani viesti.

Pp ei vastaa minulle vaikka olen meilillä ja soittamalla tiedustellut että miksi olen esimoderaatiossa ja mitä halutaan minun tekevän että pääsen siitä pois. Tämä on silkkaa kiusaamista ja pyritään siihen että romahdan. Voin tehdä ihan mitä vaan että tämä otetaan pois mutta tilanne on se että en tiedä mitä minun halutaan tekevän!
trisse

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 03.01.2016 13:50

Mirri kirjoitti:Muistelen sellaistakin, että olet pitänyt minun psykoterapeuttejani epäpätevinä sillä perusteella, että he ovat pohjakoulutukseltaan 'vain' psykiatrian erikoissairaanhoitajia...

Omat kokemukseni hoitajan peruskoulutuksen omaavista terapeuteista on huono. Ja koska olet kertonut, että kyse on hoitajasta jolla ei (ymmärtääkseni) edes ole yksilöpsykoterapeutin koulutusta, mutta joka kuitenkin selkeästi työskentelee yksilöterapeuttina (vaikka nimittääkin sitä perheterapiaksi) en itse suostuisi moiseen "hoitoon".
Mirri kirjoitti:... Käsityksesi mukaan sairaanhoitaja ei voi olla hyvä eikä pätevä psykoterapeutti.

En ole tuollaista sanonut.
Mutta yksilöterapeuttina ilman yksilöterapeutin pätevyyttä työskentelevä sairaanhoitaja kuulostaa mielestäni suorastaan edesvastuuttomalta tapaukselta.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 03.01.2016 13:51

Psykopatologia kirjoitti::56
trisse kirjoitti:
Psykopatologia kirjoitti:Kyse ei ole maalimasta, vaan tästä forumista.

No sitä paremmalla syyllä kun sanoin jo että lähden koko foorumilta pois ja poistan ne pari viestiä mutten enempää (= mitään riitaviestejä ei ollut tulossa lisää) oli yksinkertaisesti pikkumaista ja ilkeää poistaa kaikki viestini. Ilmeisesti teit sen siksi että sitä kakankuva-viestiä en älynnyt poistaa. Se ei ollut viimeisimpien lähettämieni viestien joukossa joten en sillä hetkellä edes tajunnut että haluat todennäköisesti juuri sen pois. olisit nyt vähintään voinut varoittaa että jos en poista juuri sitä itse niin poistat minut. En siis vieläkään tiedä oliko tuo se syy miksi ne viestit poistit mutta muutakaan en keksinyt sillä sanoin jo että lähden pois eikä mitään muuta konfliktia ollut tapetilla.

Tuo kuvaa hyvin kuinka minun vahingoittamisestani on tullut sinulle toinen luonto. Et vaivaudu edes varmistamaan olenko ymmärtänyt mitä olet minulta pyytänyt ennen kuin satutat.

Et saa kirjoittaa täällä tulkintojasi, että pyrkisin vahingoittamaan sinua. (Minusta kostotoimissasi on vuosien ajan ollut tarkoitus vahingoittaa minua.) Mitään julkisen puolen viesteistäsi ei ole poistettu turhaan; suunnilleen kuluneen viikon aikana olet jo ehtinyt kirjoittaa muita loukkaavasti (mm. Mariaa ja Hilppaa). Päiväkirjasi poistaminen oli rangaistuksen luonteinen. Puolustuksesi perustuu osin epätarkkoihin muistikuviin ja itsellesi edullisiin tulkintoihin. Toivon, että rauhoittuisit, jotta tilanne foorumilla normaalistuisi.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

EdellinenSeuraava

Paluu Romulaatikko