Vuoden 2008 blogitekstin kommentteja

Asiaa aiheesta ja sen vierestä

Re: Vuoden 2008 blogitekstin kommentteja

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 22.04.2014 22:34

Kahvi kirjoitti:... Entä oletko itse pätevä tai edes kohtuullisesti objektiivinen arvioimaan sitä, että milloin minulla on lehmä ojassa tai peräti jokin agenda? ...

Olen. On eri asia arvioida jonkun mielenterveyttä kuin viestien merkitystä ja tavoitetta.
Kahvi kirjoitti:... Näitä epäilyjä yms olet esittänyt aikaisemminkin mm Helmenkalastajalle (antipatia), milläs pätevyydellä, oikeudella tahi muulla perusteella sinä noita faktanomaisia näkemyksiäsi täällä levittelet - ja poikkeaako minun pätevyyteni ym jotenkin sinun pätevyydestäsi tässä suhteessa?

Voi itku... Ihmisen mielenterveyden ja/tai psyyken arviointi on eri kertaluokan asia kuin arvioida jonkun kirjoittajan viestien sisältöä ja tavoitteita (=agendaa).
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kahvi » 22.04.2014 22:35

Psykopatologia kirjoitti:Kahvin esiintyminen tässä ketjussa - kuten vastaavasti Helmenkalastajan aikoinaan
- on ollut "riittävän" puolueetonta ja asioita yläperspektiivistä katsovaa yms.

Kiitän havainnosta; en tietenkään pysty olemaan täysin 110% objektiivinen mutta parhaani olen tehnyt.
Kahvi

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 22.04.2014 22:35

Psykopatologia kirjoitti:Kahvin esiintyminen tässä ketjussa - kuten vastaavasti Helmenkalastajan aikoinaan
- on ollut "riittävän" puolueetonta ja asioita yläperspektiivistä katsovaa yms.

Ei ole ollut, eikä ole.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 22.04.2014 22:36

Kahvi kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:
Kahvi kirjoitti:Juurihan totesit, että Trisse on käytöksellään ansainnut minun solvaukseni, eli hänen kiusaamiseni.

Totuuden kertominen ei ole kiusaamista.

Totuus siis on se, että Trisse on välillä raivohullu kusipää - ja sinä yksi mulkku naiseksi.

Tuo on solvaamista.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Mirri » 22.04.2014 22:37

Kyllästynyt kirjoitti:
Psykopatologia kirjoitti:Onko Kyllästyneen tarkoituksena (ollut) saada tris lopettamaan kiusaaminen?

On.
Olen onnistunut tavoitteessani ainakin siinä, ettei Tristan ole pystynyt kiusaamaan muita niin massiivisesti kuin mitä on minua kiusannut.

Trisin nettikäyttäytyminen on muuttunut vuosien varrella parempaan suuntaan, mutta sinä luulet itsestäsi aivan liian suuria, jos kuvittelet sen asian olevan jollakin tavoin sinun aikaansaannoksesi. Tris on itse iän myötä viisastunut ja myös rauhoittunut - sinun loputtomasta ilkeilystäsi huolimatta, ei sen ansiosta.

Pikemminkin minusta näyttää siltä, että Tris on vuosien varrella kasvanut ja kypsynyt, sinä et. Joten mielestäni on ylimielisyyden ja törkeyden huippu, että yrität ottaa jonkinlaista kunniaa itsellesi Trisin käyttäytymisen muutoksista. Päinvastoin voi olla niinkin päin, että loputtomine piikittelyinesi ja veitsen kääntelyinesi haavoissa olet toiminut kehityksen jarruna, et eteenpäin viejänä.
Mirri

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 22.04.2014 22:39

Mirri kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:
Psykopatologia kirjoitti:Onko Kyllästyneen tarkoituksena (ollut) saada tris lopettamaan kiusaaminen?

On.
Olen onnistunut tavoitteessani ainakin siinä, ettei Tristan ole pystynyt kiusaamaan muita niin massiivisesti kuin mitä on minua kiusannut.

Trisin nettikäyttäytyminen on muuttunut vuosien varrella parempaan suuntaan, mutta sinä luulet itsestäsi aivan liian suuria, jos kuvittelet sen asian olevan jollakin tavoin sinun aikaansaannoksesi. Tris on itse iän myötä viisastunut ja myös rauhoittunut - sinun loputtomasta ilkeilystäsi huolimatta, ei sen ansiosta.

Pikemminkin minusta näyttää siltä, että Tris on vuosien varrella kasvanut ja kypsynyt, sinä et. Joten mielestäni on ylimielisyyden ja törkeyden huippu, että yrität ottaa jonkinlaista kunniaa itsellesi Trisin käyttäytymisen muutoksista. Päinvastoin voi olla niinkin päin, että loputtomine piikittelyinesi ja veitsen kääntelyinesi haavoissa olet toiminut kehityksen jarruna, et eteenpäin viejänä.

Sinä et tiedä minkälainen tilanne olisi tai mitä olisi tapahtunut jos olisin menetellyt toisin.

En tiennyt, että täällä jaetaan kunniamerkkejä, enkä ole niitä tavoitellut.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja tris » 22.04.2014 22:47

Kyllästynyt kirjoitti:
Kahvi kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:
Kahvi kirjoitti:Erikoista minusta on se, että sinä kiusaamisen vastaisena ihmisenä hyväksyt sen, että joku voi olla jopa ansainnut kiusatuksi joutumisen.

En hyväksy kiusaamista, enkä ole Tristania tai ketään muutakaan kiusannut.

Juurihan totesit, että Trisse on käytöksellään ansainnut minun solvaukseni, eli hänen kiusaamiseni.

Totuuden kertominen voi olla kiusaamista riippuen asiayhteydestä. Esim. jos yläasteella on huomattavan ylipainoinen nuori jota muut kutsuvat läskiksi niin se kai luetaan ilmiselväksi kiusaamiseksi..?
tris

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 22.04.2014 22:47

22.47
Kyllästynyt kirjoitti:

On.

Muista viis! Tuo saattaa olla lumeperustelu.

Metodinasi on näyttänyt olevan antaa potut pottuina ja vähän ylikin niin, että toinen kärsii ja luopuu.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 22.04.2014 22:49

tris kirjoitti:Totuuden kertominen voi olla kiusaamista riippuen asiayhteydestä. Esim. jos yläasteella on huomattavan ylipainoinen nuori jota muut kutsuvat läskiksi niin se kai luetaan ilmiselväksi kiusaamiseksi..?

Tuo pitää paikkaansa, mutta jos nuori sitkeästi väittää olevansa hoikka, eikö silloin hänet pitäisi ohjata ravitsemusterapeutille joka antaisi hänelle realistisemman kuvan hänen kehostaan.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kahvi » 22.04.2014 22:52

Kyllästynyt kirjoitti:
Kahvi kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:
Kahvi kirjoitti:Juurihan totesit, että Trisse on käytöksellään ansainnut minun solvaukseni, eli hänen kiusaamiseni.

Totuus siis on se, että Trisse on välillä raivohullu kusipää - ja sinä yksi mulkku naiseksi.

Tuo on solvaamista.

Niin on, etkä mitenkään puuttunut Trissen solvaamiseen vaikka se oli samassa viestissä ja jopa samassa lauseessa, jopa ennen sinulle osoitettua solvaamista - eli et mitenkään voinut olla huomaamatta sitä.

Ja jos solvaaminen ei ole kiusaamista, niin miksi sitten hph-olisi?

Tai miksi näkemykseni (idee fix ym) esittäminen olisi jotenkin kiusaamista, jos kerran väärien faktojen kertominen agendoistani ja ojalehmistäni ei ole?
Kahvi

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 22.04.2014 22:53

Psykopatologia kirjoitti:22.47
Kyllästynyt kirjoitti:

On.

Muista viis! Tuo saattaa olla lumeperustelu.

Metodinasi on näyttänyt olevan antaa potut pottuina ja vähän ylikin niin, että toinen kärsii ja luopuu.

Kovin vähän ja harvoin ovat "muut" minun olostani tai voinnistani piitanneet.

Niin paljon perunoita minulla ei ole, että olisin saanut velkani niillä kuitattua.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Mirri » 22.04.2014 22:54

Kyllästynyt kirjoitti:
Mirri kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:

On.

Sinä et tiedä minkälainen tilanne olisi tai mitä olisi tapahtunut jos olisin menetellyt toisin.

En tiennyt, että täällä jaetaan kunniamerkkejä, enkä ole niitä tavoitellut.

En niin, mutta et tiedä sinäkään. Luulet vain tietäväsi ja siksi sanot onnistuneesi tavoitteessasi.

On kuitenkin tosiasia, että itkupotkuraivarityylinen räjähdysherkkä käyttäytyminen usein laimenee vuosien varrella, ja ihminen oppii toisenlaisia tapoja reagoida ärsyyntyessään. Siinä asiassa varmaan olet ollut hyvä kouluttaja, sen verran taitavasti ja sinnikkäästi osaat rassata. Mielestäni Tris voi onnitella itseään jokaisesta vältetystä raivarista, johon sinun kanssasi pystyy.
Mirri

ViestiKirjoittaja tris » 22.04.2014 22:56

Mirri kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:

On.

Voin psyykkisesti paljon paremmin kuin 2010 asti voin. Päihteitä menee paljon vähemmän ja oloni on paljon parempi ahdistuksen ja masennuksen suhteen. Notkahduksia on - juuri noi väkevät ei nykyäänkään sovi - mutta muutoin olen toimeliaampi ja elämässäni on parempi sosiaalinen verkostokin ja mielekkäitä mahdollisuuksia. Oli myös hyvä lopettaa bloggaaminen.

En ole siis varsinaisesti vanhentunut ja viisastunut vaan olen toipunut pahemmasta sekakäytöstä ja lääkitys puree ahdistus-masennusoireisiin. Kyllästyneen toimintaa ei saa tosiaan asiasta kiittää - ellei sitten sitä että antoi impulssin siihen itsemurhayritykseen - eikä Luukkosen toimintaa liiemmin. Oli minulle jossain määrin onneksi joutua sinne sairaalaan 2kk:ksi 2010-2011 kun pääsin alkon pahemmasta käytöstä eroon. Ehkäpä se on lisännyt elinikääkin sillä niillä elintavoilla voisin olla jo vainaa.
tris

ViestiKirjoittaja Kahvi » 22.04.2014 22:58

Kyllästynyt kirjoitti:
tris kirjoitti:Totuuden kertominen voi olla kiusaamista riippuen asiayhteydestä. Esim. jos yläasteella on huomattavan ylipainoinen nuori jota muut kutsuvat läskiksi niin se kai luetaan ilmiselväksi kiusaamiseksi..?

Tuo pitää paikkaansa, mutta jos nuori sitkeästi väittää olevansa hoikka, eikö silloin hänet pitäisi ohjata ravitsemusterapeutille joka antaisi hänelle realistisemman kuvan hänen kehostaan.

Minusta tässä on kysymys ollut siitä, että Kyllästynyt on toistuvasti haukkunut Trisseä "läskiksi" eikä ole millään muotoa neuvonut, ohjeistanut tahi auttanut häntä "läskiydestään" eroon - pikemminkin minusta on ollut niin, että kaikki ilmoitukset työnhausta, halusta päästä hoitoon yms on dissattu ja todettu tilanteen olevan millon väärin kunniallisia veronmaksajia kohtaan, milloin Janne Pöyhtärin moderontilinja kivistää tahi jollakulla on epäilyttävät motiivit omille mielipiteilleen tms.

Kilvenkiillottajista puhumattakaan.
Kahvi

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 22.04.2014 22:59

22.58
Mutta siis saada vastapuoli kärsimän toimistaan ja sitä kautta luopumaan vastaisuudessa toimistaan ja muuttamaan niitä?
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 22.04.2014 22:59

Kahvi kirjoitti:Niin on, etkä mitenkään puuttunut Trissen solvaamiseen vaikka se oli samassa viestissä ja jopa samassa lauseessa, jopa ennen sinulle osoitettua solvaamista - eli et mitenkään voinut olla huomaamatta sitä...

Vastasin kysymykseesi jo aiemmin, mutta jos sinun mielestäsi olen puolueellinen, olkoon sitten niin.
Kahvi kirjoitti:... Ja jos solvaaminen ei ole kiusaamista, niin miksi sitten hph-olisi?...

Koska minä en ollut tehnyt mitään ansaitakseni kyseistä solvaustulvaa ja kiusaamista.
Kahvi kirjoitti:... Tai miksi näkemykseni (idee fix ym) esittäminen olisi jotenkin kiusaamista...

Missä olen väittänyt näkemyksesi psyykestäni tai mielenterveydestäni olevan kiusaamista???
Kahvi kirjoitti:... jos kerran väärien faktojen kertominen agendoistani ja ojalehmistäni ei ole?

1. En mielestäni ole kertonut vääriä faktoja.
2. Uhkailujesi sekä käyttämäsi kielen takia.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kahvi » 22.04.2014 23:02

Kyllästynyt kirjoitti:Koska minä en ollut tehnyt mitään ansaitakseni kyseistä solvaustulvaa ja kiusaamista.

Et ollutkaan. Mutta mielestäsi Trisse oli siis ansainnut solvaukseni?
Kahvi

ViestiKirjoittaja Kahvi » 22.04.2014 23:04

Kyllästynyt kirjoitti:
Kahvi kirjoitti:... jos kerran väärien faktojen kertominen agendoistani ja ojalehmistäni ei ole?

1. En mielestäni ole kertonut vääriä faktoja.
2. Uhkailujesi sekä käyttämäsi kielen takia.

1. Olet.
2. Ojalehmäsi oli ennen uhkaustani (huom yksikkö!) tahi käyttämääni kieltä.
Kahvi

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 22.04.2014 23:04

Mirri kirjoitti:... En niin, mutta et tiedä sinäkään. Luulet vain tietäväsi ja siksi sanot onnistuneesi tavoitteessasi...

Katson kuitenkin onnistuneeni tavoitteessani ainakin osittain.
Mirri kirjoitti:... On kuitenkin tosiasia, että itkupotkuraivarityylinen räjähdysherkkä käyttäytyminen usein laimenee vuosien varrella, ja ihminen oppii toisenlaisia tapoja reagoida ärsyyntyessään...

Totta, mutta ei se takaa sitä, että Tristanilla olisi ollut oikeus minua kiusata tai että hänen käytöksensä olisi parempaa ilman minua.
Mirri kirjoitti:... Siinä asiassa varmaan olet ollut hyvä kouluttaja, sen verran taitavasti ja sinnikkäästi osaat rassata. Mielestäni Tris voi onnitella itseään jokaisesta vältetystä raivarista, johon sinun kanssasi pystyy.

Minulle onnenhetket ovat olleet hyvin harvinaisia, mutta siitä huolimatta pidän lupauksen jonka olen itselleni antanut; yksikään minua kiusannut ei tule pääsemään teoistaan kuin koira veräjästä.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 22.04.2014 23:06

Psykopatologia kirjoitti:22.58
Mutta siis saada vastapuoli kärsimän toimistaan ja sitä kautta luopumaan vastaisuudessa toimistaan ja muuttamaan niitä?

Kyllä.
Kyllästynyt

EdellinenSeuraava

Paluu Romulaatikko