Obelixista / kirjoittajien ristiidoista ym.

Asiaa aiheesta ja sen vierestä

Re: Obelixista

ViestiKirjoittaja Hilppa » 06.01.2013 00:12

Mirri kirjoitti:Tällä foorumilla on näköjään hämmentävä 'ongelma' nimeltään Obelix; samaan tapaan kuin toisella foorumilla on ollut ja kai on edelleen muodossa tai toisessa - Vasso Q.Para, VQP, Reinikainen... Vahvoja ja toinen toistaan provosoivampia nimimerkkejä, joiden ympärillä kinastellaan, ja jotka helposti valtaavat paikkansa huomion keskipisteenä, vaikkeivät sanoisi oikeastaan yhtään mitään keskustelemiseen tarkoitettua.

Obelix aloitti itselleen oman ketjun. Joku vähemmän esiintymishaluinen olisi jättänyt aloittamatta ja olisi pyytänyt entisetkin itseensä kohdistuvat huomionosoitukset poistoon.

Ei millään tavalla hämmentävä.

Ei millään tapaa samanlainen kuin jossain muualla.

Ei ehkä huomion keskipisteenä vaan pikemmin kaiken muun mielenkiintoisemman toiminnan terminaattorina.

Ei aloittanut ketjua, vaan ketju jaettiin sinun toivomuksestasi, jotta Jailin lasityöketju ei menisi pilalle.

Jotenkin minusta alkaa tuntua siltä, että sinä hämmennät (taas).
Hilppa

ViestiKirjoittaja Hilppa » 06.01.2013 00:13

On hyvä käsitellä asiat perusteellisesti, niin normaalielämään palaaminen taas sujuu.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 06.01.2013 00:22

Hilppa kirjoitti:
Mirri kirjoitti:Tällä foorumilla on näköjään hämmentävä 'ongelma' nimeltään Obelix; samaan tapaan kuin toisella foorumilla on ollut ja kai on edelleen muodossa tai toisessa - Vasso Q.Para, VQP, Reinikainen... Vahvoja ja toinen toistaan provosoivampia nimimerkkejä, joiden ympärillä kinastellaan, ja jotka helposti valtaavat paikkansa huomion keskipisteenä, vaikkeivät sanoisi oikeastaan yhtään mitään keskustelemiseen tarkoitettua.

Obelix aloitti itselleen oman ketjun. Joku vähemmän esiintymishaluinen olisi jättänyt aloittamatta ja olisi pyytänyt entisetkin itseensä kohdistuvat huomionosoitukset poistoon.

Ei ehkä huomion keskipisteenä vaan pikemmin kaiken muun mielenkiintoisemman toiminnan terminaattorina.

Ei aloittanut ketjua, vaan ketju jaettiin sinun toivomuksestasi, jotta Jailin lasityöketju ei menisi pilalle.

Et sitten ole huomannut Obelixin Yleistä asiaa -osiossa itsestään aloittamaa ketjua...
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Mirri » 06.01.2013 00:22

Hilppa kirjoitti:

Selvä, en sano mitään...

Sen verran kuitenkin, että kyllä Obelix on ihan oikeasti aloittanut itselleen oman ketjun. Hilppa, et ilmeisesti ole vielä nähnyt kyseistä ketjua.
Mirri

ViestiKirjoittaja Hilppa » 06.01.2013 00:24

Helmenkalastaja kirjoitti:
Hilppa kirjoitti:

Et sitten ole huomannut Obelixin Yleistä asiaa -osiossa itsestään aloittamaa ketjua...

Kyllähän huomasin, kun kirjoitinkin sinne. Mitä et sitten sinä huomannut?
Olin aivan vakavissani. Minusta ei ole huomionhakua vaan pikemmin terminointia.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 06.01.2013 00:25

No mutta, hyvänen aika, miksi sitten sanot, ettei aloittanut ketjua, kun kerran tiedät, että aloitti?! :shock:
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Hilppa » 06.01.2013 00:28

Helmenkalastaja kirjoitti:No mutta, hyvänen aika, miksi sitten sanot, ettei aloittanut ketjua, kun kerran tiedät, että aloitti?! :shock:

Ei aloittanut tätä ketjua.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Tris » 06.01.2013 00:30

Minulle tuli päänsärky...
Tris

ViestiKirjoittaja Jail » 06.01.2013 00:30

Minulla taas maha on kipeä.
Jail

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 06.01.2013 00:34

Hilppa kirjoitti:
Helmenkalastaja kirjoitti:No mutta, hyvänen aika, miksi sitten sanot, ettei aloittanut ketjua, kun kerran tiedät, että aloitti?! :shock:

Ei aloittanut ei, mutta ei Mirri tätä ketjua tarkoittanutkaan. Obelix kuitenkin aloitti ketjun, jonka aihe on hän itse.
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Hilppa » 06.01.2013 00:39

Hilppa kirjoitti:

Ei aloittanut ei, mutta ei Mirri tätä ketjua tarkoittanutkaan. Obelix kuitenkin aloitti ketjun, jonka aihe on hän itse.

Minun puolestani aloittakoon vaikka monta ketjua itsestään. Ei ole minulta pois.

On tällä palstalla nähty suurempaakin itserakkautta kuin yksi pieni ketju itsestä yleisellä. (Ja se joskus kuitenkin poistuu muistojen hämärään. Tai vertaistukeen tms.)
Hilppa

ViestiKirjoittaja Riidankylväjä » 06.01.2013 00:40

Tris kirjoitti:Minulle tuli päänsärky...

Jail kirjoitti:Minulla taas maha on kipeä.

Kyllästynyt kirjoitti:Päätä särkee ja vatsa on ollut kipeä jo monta kuukautta.
Nyt on selkäkin ihan romuna.

Pakko se on uskoa, että Obelix on kuumaa kamaa. :?
Riidankylväjä

Re: Käsitöistä / Obelixista

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 06.01.2013 00:46

Hilppa kirjoitti:
Hilppa kirjoitti:En ole väittänyt sinua nettikiusajaksi tai pitänyt sinua kiusaajana, sen sijaan meillä oli ilmeisesti eri näkemys Lumpparin "Painu vittuun" -heitosta. Minä en hyväksynyt sitä heittoa enkä mitään lievennyksiä siihen minään äkkipikaisuuden osoituksena.

On näköjään muistiongelmia muillakin. Et väittänyt minua nettikiusaajaksi, mutta käytit minusta sanaa kiusaaja. Muistan sen siitä, että minusta ei koskaan aikaisemmin eikä sen jälkeenkään ole käytetty sitä sanaa, ja hämmästyin, että sellaista käytti minusta ihminen, jonka kanssa en koskaan ollut minkäänlaisissa tekemisissä. Aihe, josta Kyllästyneen kanssa silloin taitoimme peistä, oli juuri tuo mainitsemasi. (Voin sanoa sen taas: ymmärtää ei ole synonyymi sanan hyväksyä kanssa)
- -

Erikoista, koska yhtään kirjoittamaani viestiä tuosta aiheesta en kykene löytämään tältä foorumilta. Mutta yhtä kaikki olen sitä mieltä, että kiusaamisen hyväksyminen on kiusaamista ja että "PAINUI VITTUUN!" -komento on röyhkeydessään vertaansa vailla. Ei moderaattori saisi sellaista hyväksyä.

En löytänyt minäkään. Kaikki vuoden 2010 helun foorumin tapahtumien ruotimista varten perustetut ketjut on poistettu!
Ei moderaattori sellaista saisikaan hyväksyä. Minä en kuitenkaan siinä vaiheessa ollut moderaattori, niin kuin yritettiin virheellisesti väittää.
Tulin moderaattoriksi vasta runsas kaksi kuukautta tuon kirjoituksen jälkeen.

Hilppa, sinä kun nyt ilmoitit kannattavasi asioiden perinpohjaista selvittämistä (tai ehkä et, mutta kuitenkin),
niin selvittäisitkö minulle, mitä tarkoitit tuolla lihavoimallani lauseella?
Olisikohan joku ottanut kantaa asioihin ilman parempaa tietämystään... Muistan, että kiusaajaksi minua nimitit juuri sinä.
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Mirri » 06.01.2013 00:55

Hilppa kirjoitti:

Hilppa, viestissäni en puhunut tästä ketjusta; uskon, että ymmärsit:

Laittaisin linkin Obelixin itsestään aloittamaan ketjuun, mutten löydä ketjua enää.

Lisäys, tässä se on:
viewtopic.php?f=9&t=8133
Viimeksi muokannut Mirri päivämäärä 06.01.2013 00:58, muokattu yhteensä 1 kerran
Mirri

ViestiKirjoittaja Hilppa » 06.01.2013 00:57

Helmenkalastaja kirjoitti:Hilppa, sinä kun nyt ilmoitit kannattavasi asioiden perinpohjaista selvittämistä (tai ehkä et, mutta kuitenkin),
Olisikohan joku ottanut kantaa asioihin ilman parempaa tietämystään... Muistan, että kiusaajaksi minua nimitit juuri sinä.

Siinä asiassa, kuka on ollut moderaattori tuolloin eri palstalla kuin tämä, olen joutunut olemaan toisen käden tiedon varassa. Siis sen mitä minulle on tuolloin esitetty.

Lihavoimalla lauseella tarkoitan yleisesti. Moderaattori ei saisi antaa olla palstalla puheena olleen komennon kaltaisia ilmaisuja. Ainakaan kohtuuttoman pitkiä ajanjaksoja.

Myös sinä olet tässä vanhassa asiassa oman muistisi varassa. Minä en muista sinua nimittäneeni kiusaajaksi.

Kannatko sinä tuosta asiasta vielä kaunaa minulle?
Hilppa

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 06.01.2013 00:57

Mirri, tuossahan se on tämän ketjun alapuolella :D
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 06.01.2013 01:03

Hilppa kirjoitti:
Helmenkalastaja kirjoitti:Hilppa, sinä kun nyt ilmoitit kannattavasi asioiden perinpohjaista selvittämistä (tai ehkä et, mutta kuitenkin),

Siinä asiassa, kuka on ollut moderaattori tuolloin eri palstalla kuin tämä, olen joutunut olemaan toisen käden tiedon varassa. Siis sen mitä minulle on tuolloin esitetty.

Lihavoimalla lauseella tarkoitan yleisesti. Moderaattori ei saisi antaa olla palstalla puheena olleen komennon kaltaisia ilmaisuja. Ainakaan kohtuuttoman pitkiä ajanjaksoja.

Myös sinä olet tässä vanhassa asiassa oman muistisi varassa. Minä en muista sinua nimittäneeni kiusaajaksi.

Kannatko sinä tuosta asiasta vielä kaunaa minulle?

Kyllä, huomaan, että kannan. Sinun ei olisi ollut pakko ottaa asiaan kantaa, kun et asiaa tuntenut. Minä en silloin vielä edes kirjoittanut tällä foorumilla.
Minulle oli aika iso järkytys, että minusta saatettiin luoda vieraalla foorumilla niin vääristynyt kuva, kuin millainen koin Kyllästyneen minusta silloin luoman kuvan olevan,
ja että sen perusteella minulle tuntematon ihminen tuomitsee minut.

Etpä tietenkään muista nimittäneesi kiusaajaksi. Ja tuon heiton laittamisessa sinua varmasti helpotti kovasti Psykopatologian ilmaisema epäilys minun muistiani kohtaan.
Näin tämä toimii... :roll:
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 06.01.2013 01:29

Helmenkalastaja:
En löytänyt minäkään. Kaikki vuoden 2010 helun foorumin tapahtumien ruotimista varten perustetut ketjut on poistettu!
Ei moderaattori sellaista saisikaan hyväksyä. Minä en kuitenkaan siinä vaiheessa ollut moderaattori, niin kuin yritettiin
virheellisesti väittää.
Tulin moderaattoriksi vasta runsas kaksi kuukautta tuon kirjoituksen jälkeen.

Mutta et kuitenkaan ei-modena tuominnut painukaa vittuun -viestiä.
Joskus kuukausien päästä tuli jotain "myönnytystä" paheksunnan suuntaan.

Psykopatologiassa on runsaasti referoitua tietoja mainituista tapahtumista.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Tris » 06.01.2013 01:44

Älä ala taas kun on vihdoin hyvä tunnelma.
Tris

Re: Käsitöistä

ViestiKirjoittaja Riidankylväjä » 06.01.2013 11:00

Helmenkalastaja kirjoitti:Jos Obelix todella on mielenterveysalan koulutuksen saanut henkilö, niin alas on vajonnut...

Regressio egon palveluksessa?
Riidankylväjä

EdellinenSeuraava

Paluu Romulaatikko