Trisse - Riidankylväjä

Asiaa aiheesta ja sen vierestä

Re: Trisse - Riidankylväjä

ViestiKirjoittaja Trisse » 02.04.2010 12:38

Nuo stellat ei kauhean hyvin shakkipeliin näemmä sovi... pitäis olla ilmoitettuna pakkausselosteessa! :|
Trisse

ViestiKirjoittaja Riidankylväjä » 02.04.2010 21:27

Trisse kirjoitti:Mulla oli sotilaasi väärässä kohtaa. Jos menen sitten e3 tornilla ja yritän muistaa ett' sotilaasi on vielä olemassa. Kuningattaren iltapalaksi en tornia tarkoittanut...

Et pääse tornillasi kuin ruutuun e2, koska sotilaani on siinä. Se on mielestäni ihan hyvä siirto tässä tilanteessa.
Riidankylväjä

ViestiKirjoittaja Trisse » 02.04.2010 22:18

Kyllästynyt kirjoitti:
Trisse kirjoitti:Nuo stellat ei kauhean hyvin shakkipeliin näemmä sovi... pitäis olla ilmoitettuna pakkausselosteessa! :|

Näyttää pikemminkin siltä, ettet edes shakkiohjelman käyttäjäksi, itsenäisestä pelaamisesta puhumattakaan.

Kyllä mä ihan itse olen pelannut. Ohjelmalta voi halutessaan pyytää siirtoehdotuksia ja joskus ne ovat aivan pöhköjö (kuten Riidankylväjä sanoi) mutta toisinaan kun hetken miettii on siirtoehdotuksella vinha perä. Olen aina ensin miettinyt siirron ja n. 35% kerroista itse päätynyt samaan siirtoon mitä on ehdotettu, n. 45% tehnyt eri siirron ja n. 20% kerroista muuttanut siirtoani ehdotuksen vuoksi. Nyt kun PP:n kanssa peli on mennyt pidemmälle olen päätynyt samaan siirtoon spontaanisti n. 60-70% kerroista varmaan osin koska olen harjaantunut mutta enemmän koska laudalla on vähemmän nappuloita ja siirtomahdollisuuksia.

Älä viitsi haastaa riitaa niin kauheasti koko ajan.
Trisse

ViestiKirjoittaja Trisse » 02.04.2010 22:36

No hyvinhän osasin pelata ennen lääkettä... Lääkkeenkään kanssa en menettänyt pelikykyäni mutten päässyt enää perille laudasta käymättä alusta asti läpi uudestaan .

Jatkan tätä peliä samalla tavalla kuin PP:n peliä manuaalisesti loppuun mutta pelaan tuon toisen pelin ensin (en jaksa siirtää eri peliä koko ajan samalle laudalle luonnostikaan)
Trisse

Edellinen

Paluu Romulaatikko