Helevetin vaikeeta

Asiaa aiheesta ja sen vierestä

Re: Helevetin vaikeeta

ViestiKirjoittaja Ryysy » 05.02.2015 23:50

Pistäkää tämä muistiinne: oma puhelinkäyttäytymiseni (jonkinasteinen puhelinkammo, joka tosin ajan mittaan vähentynyt huomattavasti) + haluni pitää suhteellista etäisyyttä ylläpitäjään + muut lisäperustelut = mikäli joskus ilmoitan soittaneeni yp:lle, tilanteeni on erittäin huono ja tarvitsen erityistä ammattiapua.

Huom. minun kohdallani näin. Ei ole ollenkaan minuntapaistani moinen soittelu.
Ryysy

ViestiKirjoittaja Rane » 06.02.2015 00:06

Minä en aio soittaa kenellekään palstalaiselle ikinä. Ei tule semmoista asiaa.
Rane

ViestiKirjoittaja Ryysy » 06.02.2015 00:06

Sateentekijä, en todella tarkoittanutkaan niin. En arvostele kenenkään soittamisia tai soittamattomuuksia. Minusta vain itsestäni tuntuu tosi oudolta ajatus, että soittaisin joskus ylläpitoon. Uskon, että silloin minulla olisi todellinen hätä ja avuntarpe kyseessä. Pidän puhelimitse yhteyttä vain noin viiteen ihmiseen elämässäni. (Erilaisia laitoksia ei lasketa.) En yleensä soita kenellekään huvikseni tai edes vain kuulumisia kyselläkseni. Se on normaalia toki, että soittaa ja kysyy kuulumisia toiselta ja hyväkin tapa, varsinkin jos on välimatkaa ja halu pitää yhteyttä... Mutta tuntuu vain niin epäluontevalta soittaa niin vähän tutulle henkilölle kuin yp. Jotkut tuttuni ovat sellaisia soittelijoita, että soittelevat hyvin useinkin. Kuitenkin aika moni soittelututtu on myös karsiutunut pois, koska ovat huomanneet huonon tapani, etten aina jaksa vastata puhelimeen ja pitävät tapaa tietysti töykeänä. Selventääkö tämä yhtään? Selostan tarvittaessa vaikka ummet ja lammet ettet jää väärään käsitykseen. En halua, että ajattelet minun tarkoittavan, että ihmisissä yleensä on jotain vikaa soittamisen takia. Monethan täällä ovat varmasti ystäviäkin tai tuttuja ja saattavat soitella senkin takia toisilleen. En kuitenkaan koe yp:n kanssa edes sellaista tuttuutta, että soittaisin. Ymmärrän senkin, että epäkohtiin tavallaan pitäisi uskaltaakin joskus puuttua soittamalla tai kertomalla asia muuten, mutta minulle se (ainakaan soittaminen) ei ole luontevaa.
Ryysy

ViestiKirjoittaja Ryysy » 06.02.2015 00:39

No niin. Nyt jäi sitten vaivaamaan tämäkin asia.

Tiivistän: on niin absurdi ajatus että minä soittaisin yp:lle saati Pp:lle, enkä pysty kuvittelemaan mitään tilannetta, minkä takia saisin itseni soittamaan ylläpitoon.

Nyt vaivaa vielä se, että kirjoitin sanonnan ummet ja lammet. Se oli huono valinta. Pitää ruveta katsomaan jotakin ohjelmaa, koska en ole selvästikään henkisesti kasautunut nyt, kun kaikki asiat jäävät näin vaivaamaan ja vatvoutumaan.

Anteeksi, jos pahoitin jonkun mielen. Jos joku ymmärtää mitä tarkoitin, kun puhuin vain itsestäni, niin hyvä.
Ryysy

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 06.02.2015 00:55

Mirri kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:Käsi ylös ne jotka väittävät muistavansa, että olen kertonut käyneeni puhelinkeskustelun Psykopatologian kanssa?

Voihan puheena olevan tapauksen muistaa myös lukija, joka ei väitä muistavansa. En minä ainakaan olisi alkanut muistella asiaa 'ääneen', ellei olisi käynyt niin, että pidit Kahvin muistelusta täysin perättömänä. Tiedän, ettei se ole perätön vaikken pystykään dokumentoimaan asiaa mitenkään, joten päätin kertoa, ettei Kahvi ole ainoa, joka muistelee samaista tapausta.
Lihavointi minun.

Mirri,
Sinä et todellakaan tiedä asiaa jonka sinä väität tietäväsi, sinä vain luulet niin.
Vielä hölmömpää on, että esität spekulaatioitasi siitä mitä minä olen puhelimessa Psykopatologian kanssa keskustellut - ja sama tietenkin koskee niin Kahvia kuin Helmenkalastajaakin - ja kissin typerehtimiset ovat vielä sitten oma lukunsa.

En näe mitään järkeä tai syytä, että minun pitäisi ryhtyä tekemään kenellekään selkoa siitä mitä tai milloin olen Psykopatologian kanssa puhelimessa puhunut, mutta sen kuitenkin sanon, ettei sisältö liippaa edes likeltä sitä mitä väitätte.

Voimatonta turhautumista; tein mitä tahansa, niin aina on joku tietävinään minua itseäni paremmin mitä olen tehnyt ja mitkä ovat olleet tarkoitusperäni.
Ja sitten te vielä kehtaatte väittää, että minä vääristelen teidän kirjoituksianne.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 06.02.2015 01:21

Mirri kirjoitti:Kyllä on merkitystä sillä, että palstalla tapahtuvia asioita ja palstalla kirjoittaviin ihmisiin liittyviä asioita setvitään puhelimessa. Miksi jotkut kirjoittajat haluavat tehdä niin, sitä en käsitä, en sitten millään lailla...

Aivan järjetöntä. Sinä et tiedä asiasta mitään, mutta kuitenkin itsevarmasti esität luulosi tietoina - ja sitten vielä taivastelet, että onpa kamalaa kun ovat tuollaisia puhuneet.
Millä sinut saisi tajuamaan, ettet sinä tiedä asiasta mitään, et edes voi tietää mitään, eikä sinulla siis ei ole mitään perustetta, syytä tai oikeutta väittää tai esittää omia kuvitelmiasi ja luulojasi varmoina asioina.
Mirri kirjoitti:... Olen aina luullut, että Trisse on ainoa ylläpitäjille soittelua harrastava kirjoittaja. Olin yllättynyt ja hämmästynyt Kyllästyneen kertoessa soittaneensa ylläpitäjälle Trissen käyttäytymisen vuoksi;...

Voi hyvä helvetti sentään; minä en ole soittanut ylläpitäjälle Tristanin käyttäytymisen vuoksi, enkä myöskään ole tuollaista koskaan sanonut.
Mirri kirjoitti:... On siinä ylläpitäjällä tekeminen, jos kirjoittajat alkavat soitella kuka minkäkinlaisessa asiassa...

Ylläpitäjällä on ollut paljon tekemistä muissakin asioissa - kuten esimerkiksi järjestää tapaaminen Tristanin kanssa. Luuletko sinä Mirri, että tuollainen tapaaminen järjestyy ja onnistuu telepaattisesti ja ilman viestintävälineitä?
Mirri kirjoitti:... Jos Tukiasema.netin ylläpitäjä joutui samanlaisen kohteeksi, niin ei ihme, että lopetti. Siellä sentään oli paljon kirjoittajia, joten onhan siinä sitten käynyt puhelin kuumana - kun hänkin pyöritti foorumia omalla nimellään...

Tuossakin esität pelkkiä omia luulojasi, vihjaat ja viittaat nyt tietäväsi syyn Tukiaseman ylläpitäjän lopettamispäätökseen - ja päälle päätteeksi vielä kauhistelet, että onpa ollut hirveää kun tuollaista on tapahtunut.
Mirri kirjoitti:... Sateentekijä, oletko sinä tullut ajatelleeksi mitä siitä seuraa, jos kaikki foorumin käyttäjät innostuvat setvimään palstalla ilmeneviä asioita soittamalla foorumin ylläpitäjälle?

En minä ainakaan tiedä, mutta voisin kuvitella, että hän vastaisi vain silloin kun hänelle sopii.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 06.02.2015 01:25

Mirri kirjoitti:
Sateentekijä kirjoitti:Hitonko väliä sillä on, onko joku puhunut puhelimessa PP.n kanssa? Kysyn vielä kerran, että mitä väliä? Minä voisin soittaa PP.lle vaikka nyt heti ja uskon, ettei hän panisi pahakseen.

Mielenkiintoinen väite.

22:44. Ketjun aloitusviestin mukaan aloittajan mielestä täällä on jonkinlainen sisäpiiri. Voidaanko sisäpiirinä pitää sitä, että jotkut soittavat ylläpitäjälle keskustellakseen privaatisti foorumin kirjoittajista ja heidän toiminnastaan/käyttäytymisestään foorumilla?

Pähkähullua juttua!
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Mirri » 06.02.2015 01:32

Kahvi kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:En ole eliminoinut ketään. Tuo on taas noita sinun perättömiä väitteitäsi.
Ja koska samansisältöinen väite on esitetty jo aiemmin (Mirri), totean vielä tässä ja nyt, etten ole vaatinut mitään, eikä (vastoin Mirrin väitettä) bannia saa minun loukkaamisestani.

Muistanko oikein, että keskustelit puhelimessa PP:n kanssa jonka jälkeen Trisselle langetettiin kahden vuoden bännin uhka?
(lihavointi minun)

Tietääkseni Kahvi muistaa oikein. Todistamaan en tietystikään pysty, koska kyseinen Kyllästyneen kirjoittama viesti ei ehkä enää ole luettavissa. Ja vaikka olisikin jossakin, niin löytäminen voi olla vaikeaa.

Kyllästynyt, Kahvin viestissä ei väitetä mitään ja vielä vähemmän syytetään; lähinnä varovaisesti todetaan. Myös minä totean muistamani tapahtuman; en syytä enkä väitä.
Mirri

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 06.02.2015 01:43

Mirri kirjoitti:
Kahvi kirjoitti:Muistanko oikein, että keskustelit puhelimessa PP:n kanssa jonka jälkeen Trisselle langetettiin kahden vuoden bännin uhka?
(lihavointi minun)

Tietääkseni Kahvi muistaa oikein...

Miten sinä kehtaat väittää tietäväsi Kahvin muistavan oikein - kun Kahvi ei edes tiedä mitään. Teillä kummallakaan ei ole harmaintakaan hajua siitä mistä on puhuttu - ja sama koskee tietenkin myös Helmenkalastajaa ja kissiä.
Mirri kirjoitti:... Todistamaan en tietystikään pysty, koska kyseinen Kyllästyneen kirjoittama viesti ei ehkä enää ole luettavissa. Ja vaikka olisikin jossakin, niin löytäminen voi olla vaikeaa...

Minä en ole poistanut ainoatakaan viestiäni, eikä tietääkseni ole Psykopatologiakaan niitä poistanut.

Vaikeaa, tarkemmin sanoen täysin mahdotonta, tuon sisältöisen viestin löytäminen tietenkin on, koska sellaista ei ole koskaan ollut olemassakaan.
Mirri kirjoitti:... Kyllästynyt, Kahvin viestissä ei väitetä mitään ja vielä vähemmän syytetään; lähinnä varovaisesti todetaan..
Ei voi "todeta" mitään sellaista jota ei ole koskaan tapahtunut. Kahvin jutut ovat perättömiä väitteitä, niin kuin ovat sinunkin "toteamuksesi", syytöksesi ja väitteesi.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 06.02.2015 01:44

Tietääkseni Kahvi muistaa oikein.

Tietääkseni Kahvi muistaa väärin.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Mirri » 06.02.2015 01:57

Psykopatologia kirjoitti:Tietääkseni Kahvi muistaa oikein.

Kahvi kirjoitti näin: Muistanko oikein, että keskustelit puhelimessa PP:n kanssa jonka jälkeen Trisselle langetettiin kahden vuoden bännin uhka?

Psykopatologia, minkä asian Kahvi sinun tietääksesi muistaa väärin?
Mirri

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 06.02.2015 02:08

Mirri kirjoitti:

Kahvi kirjoitti näin: Muistanko oikein, että keskustelit puhelimessa PP:n kanssa jonka jälkeen Trisselle langetettiin kahden vuoden bännin uhka?

Kahvi sisällyttää kaksi erillistä asiaa yhteen lauseeseen niin, että lukija saa käsityksen kuin ne olisivat syy-seuraus -suhteessa toisiinsa.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 06.02.2015 02:16

Tietääkseni Kahvi muistaa väärin yllä sanotun. Tapahtuneesta on kolme kuukautta.
Näin syntyvät legendat.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Kahvi » 06.02.2015 02:51

Kyllästynyt kirjoitti:
Mirri kirjoitti:

Kahvi sisällyttää kaksi erillistä asiaa yhteen lauseeseen niin, että lukija saa käsityksen kuin ne olisivat syy-seuraus -suhteessa toisiinsa.

Eli aikajärjestys meni niin, että ensin oli puhelinkeskustelu Kyllästynyt-Psykopatologia ja sen jälkeen Trissen 2v bänniuhka, mutta näillä kahdella ei ollut merkittävää syy-seuraussuhdetta keskenään - ymmärsinkö nyt oikein?

--
Muistelen ko puhelusta täällä mainitun, kun pääsen koneelle (nyt kännykällä), niin saatan yrittää löytää tuon viestin. Toki on mahdollista, että se viesti on siirretty bittiavaruuteen.
Kahvi

ViestiKirjoittaja Kahvi » 06.02.2015 02:55

Psykopatologia kirjoitti:Mainitussa tapauksessa olisi riittänyt muu viittaus Helmenkalastajan kantaan ja viestiin.
Turhat lainaukset vähentävät jatkossa sisäkkäisten lainauksien mahdollisuutta ym.
Tässäkään en ole lainannut edellistä viestiä, joka on aivan tämän vastauksen yllä.

12:55 Ei ehtinytkään ihan ylle.

Itse en välittäisi stressata ehtimisistä.
Kahvi

ViestiKirjoittaja Kahvi » 06.02.2015 03:02

Psykopatologia kirjoitti:Joukkopsykoosia!

Taidettiin ehdottaa myös muulien salaliittoa tms, jossa esitetään valemuistoja siksi että... öö varmaan jonkun syyn takia. Tai jotain.
Kahvi

ViestiKirjoittaja Ryysy » 06.02.2015 04:08

Kahvi kirjoitti:Eli aikajärjestys meni niin, että ensin oli puhelinkeskustelu Kyllästynyt-Psykopatologia ja sen jälkeen Trissen 2v bänniuhka, mutta näillä kahdella ei ollut merkittävää syy-seuraussuhdetta keskenään - ymmärsinkö nyt oikein?

Luulen, että tämä oli se pointti. Jäi ymmärtämättä, kun oli / on liikaa hulinaa mielessä. Kiitän selvennyksestä. Kun en tosiaan tajunnut miksi tästä puheluasiasta edes keskustellaan.

Kyllästyneelle kiitos myös. Jäi huomaamatta se, että hän mainitsi syy-seuraussuhde-asiasta: "Kahvi sisällyttää kaksi erillistä asiaa yhteen lauseeseen niin, että lukija saa käsityksen kuin ne olisivat syy-seuraus -suhteessa toisiinsa."
Ryysy

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 06.02.2015 11:41

Kahvi kirjoitti:Eli aikajärjestys meni niin, että ensin oli puhelinkeskustelu Kyllästynyt-Psykopatologia ja sen jälkeen Trissen 2v bänniuhka, mutta näillä kahdella ei ollut merkittävää syy-seuraussuhdetta keskenään - ymmärsinkö nyt oikein?...

En katso olevani tilivelvollinen sinulle tai kenellekään muullekaan puhelinkeskusteluistani. Ja väitteet, että minä olisin vaatinut tai edellyttänyt jotakin, ovat täyttä roskaa.
Kahvi kirjoitti:
Psykopatologia kirjoitti:Joukkopsykoosia!

Taidettiin ehdottaa myös muulien salaliittoa tms, jossa esitetään valemuistoja siksi että... öö varmaan jonkun syyn takia. Tai jotain.

Laitapa esille viesti jossa edes mainitaan sana "salaliitto". Jos et sellaiseen pysty, edellytän että poistat kyseiset "öö varmaan jonkun syyn takia" kirjoittamasi vihjailut ja mustamaalaamisyrityksesi.
Kahvi kirjoitti:... Muistelen ko puhelusta täällä mainitun, kun pääsen koneelle (nyt kännykällä), niin saatan yrittää löytää tuon viestin. Toki on mahdollista, että se viesti on siirretty bittiavaruuteen.

Teepä se.
Minä en ole ainoatakaan viestiäni poistanut, eikä niitä tietääkseni ole poistanut Psykopatologiakaan.

Todella halpamaista vihjata, että jos sinä (tai kukaan muukaan) ei kuvaamasi kaltaista viestiä löydä -> "se on siirretty bittiavaruuteen", vaikka selitys sen löytymättömyydelle on se, ettei sellaista ole koskaan ollut olemassakaan.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 06.02.2015 12:24

Emävalhe:
Mirri kirjoitti:Minä muistelen samaan tapaan kuin Kahvi: Kyllästynyt kertoi hermostuneensa Trissen törkeään käyttäytymiseen lopullisesti, ja ilmoittaneensa Psykopatologialle lähtevänsä täältä, ellei Trisseä saada kuriin. Sitä en tiedä vaikuttiko Kyllästyneen hikeentyminen Trissen pitkään banniin...

Tuo on suorastaan tolkutonta paskapuhetta.

Ehdotan, että joko Mirri osoittaa/todistaa puhuvansa asiaa ja totta tai poistaa älyttömät "muistamisensa".
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Mirri » 06.02.2015 12:48

Kyllästynyt, en poista muistamisiani, koska tiedän mitä muistan. Nyt muistan asiayhteydenkin, jossa kerroit puheena olevasta puhelinsoitosta. Täällä oltiin Psykopatologialle harmistuneita siitä, että Trisse sai niin kohtuuttomalta tuntuvan pitkän bannin. Arvelen, että sinun tarkoituksesi oli puolustaa Psykopatologiaa, ja siksi toit esille sen puhelinkeskustelun; siitä kertomalla annoit ymmärtää, että sinulla on osuutesi asiassa ja täällä ollaan Psykopatologialle turhaan harmistuneita. Ja tosiaan: puhelinsoitto oli ensin, vasta sen jälkeen Psykopatologia pani Trissen tiukasti seinää vasten ja toteutti pitkän kirjoituskiellon.

Olen ihmetellyt tapausta - siis sitä puhelinsoittoa - hiljaa itsekseni, mutta toisaalta olen ihmetystäni vähän tuonut esillekin; kuten kertomalla kysyjälle, että täällä saa niin pitkän bannin loukkaamalla Kyllästynyttä. Suora viittaus kertomaasi puhelinkeskusteluun ja sitä seuranneeseen Trissen pitkään rangaistukseen.
Olisin ollut edelleen hiljaa, ellei Kahvin muistoa samasta tapauksesta olisi kyseenalaistettu. Ja ellei Psykopatologia olisi pannut vielä paremmaksi (lue: törkeämmäksi) alkamalla höpistä joukkopsykoosista.
Mirri

EdellinenSeuraava

Paluu Romulaatikko