Varokaa Pertti Luukkosta... kukaan ei ole hänen terapiassaan parantunut. Moni on mennyt huonompaan kuntoon ja mt-fooruminsa joka on "vertaistukifoorumi" aikaansai yhden postaajan vakavan itsemurhayrityksen!
Kyllästynyt kirjoitti:Jatkoa:
Tristanille tiedoksi:
Uskon, että TP on sinua paremmin selvillä siitä mikä hänen suhteensa terapeuttiinsa on ollut ja on nyt.
Häpeähäkin luin heti sen ilmestyttyä, ja PL:n ilmaannuttua Tukiasema.net -palstalle tiesin heti kenestä on kysymys.
Luotan siihen, että aikuinen, täysivaltainen ja omillaan pärjäävä TP on kykenevä ja sinua parempi asiantuntija arvioimaan onko hänen psykoterapeuttinsa ollut hänelle haitaksi, vaaraksi tai hyödyksi.
Häpeähäkki on ilmestynyt v. 2000. Eiköhän TP:kin ole jo toipunut ihastumisistaan - joihin hänen ei tarvitse keneltäkään lupaa kysyä.
Psykopatologia kirjoitti:Treisse täälläkin (ahdistus): http://keskustelu.suomi24.fi/node/10630659
Psykopatologia kirjoitti:Mitä mukaan meneminen tarkoittaa?
Psykopatologia kirjoitti:Onko sinulla vastaussuositusta?
Kuutar kirjoitti:Kyllästynyt kirjoitti:Jatkoa:
Tristanille tiedoksi:
Uskon, että TP on sinua paremmin selvillä siitä mikä hänen suhteensa terapeuttiinsa on ollut ja on nyt.
Häpeähäkin luin heti sen ilmestyttyä, ja PL:n ilmaannuttua Tukiasema.net -palstalle tiesin heti kenestä on kysymys.
Luotan siihen, että aikuinen, täysivaltainen ja omillaan pärjäävä TP on kykenevä ja sinua parempi asiantuntija arvioimaan onko hänen psykoterapeuttinsa ollut hänelle haitaksi, vaaraksi tai hyödyksi.
Häpeähäkki on ilmestynyt v. 2000. Eiköhän TP:kin ole jo toipunut ihastumisistaan - joihin hänen ei tarvitse keneltäkään lupaa kysyä.
Luin kirjan ensimmäisen luvun:
http://www2.hs.fi/klik/alkuluku/kotimai ... i0010.html
On varmaan aika tavallista, että potilas ihastuu terapeuttiinsa, mutta onko OK, että terapeutti menee siihen mukaan?
Psykopatologia kirjoitti:Kuutar kirjoitti:Kyllästynyt kirjoitti:Jatkoa:
Tristanille tiedoksi:
Luin kirjan ensimmäisen luvun:
http://www2.hs.fi/klik/alkuluku/kotimai ... i0010.html
On varmaan aika tavallista, että potilas ihastuu terapeuttiinsa, mutta onko OK, että terapeutti menee siihen mukaan?
Viestistäsi voi saada käsityksen, että minä olen mennyt haitallisella tavalla mukaan.
Psykopatologia kirjoitti:Tyhmilläkin kysymyksillä on joku raja.
Mutta tämä mies ei lähdekään karkuun, vaan lupaa itsensä mielikuviini. Se tarjoaa itseään rahasta kuin huora. - Kyllä sinä minut olet jo aika tavalla hurmannut, se sanoo.
Silloin se kosii minua. Se sanoo, että niinhän hän oli kirjoittanut jo lausuntoonsakin, että toinen hullu voisi elää minun kanssani rikasta elämää. Kyllä se on kosinta. Vastaan siihen myöntävästi. Aion käyttää Valdemar Toivosta kaikin ajateltavissa olevin keinoin hyväkseni. Tosin Valdemar Toivonen sanoo kertovansa suhteestamme myös vaimolleen, mutta minä sanon, etten missään tapauksessa kertoisi Laurille, vaan pettäisin Lauria.
Kuutar kirjoitti:Psykopatologia kirjoitti:Tyhmilläkin kysymyksillä on joku raja.
Tiina Pystysen teksti oli osin aika hämmentävää, kuten:
Mutta tämä mies ei lähdekään karkuun, vaan lupaa itsensä mielikuviini. Se tarjoaa itseään rahasta kuin huora. - Kyllä sinä minut olet jo aika tavalla hurmannut, se sanoo.Silloin se kosii minua. Se sanoo, että niinhän hän oli kirjoittanut jo lausuntoonsakin, että toinen hullu voisi elää minun kanssani rikasta elämää. Kyllä se on kosinta. Vastaan siihen myöntävästi. Aion käyttää Valdemar Toivosta kaikin ajateltavissa olevin keinoin hyväkseni. Tosin Valdemar Toivonen sanoo kertovansa suhteestamme myös vaimolleen, mutta minä sanon, etten missään tapauksessa kertoisi Laurille, vaan pettäisin Lauria.
Tuo on tietysti hänen näkökulmansa ja tulkintansa, mutta eikö terapeutin pitäisi toppuutella potilaansa puheita, jos hän alkaa mennä liian pitkälle?
Terapiasuhteen vertaaminen pettämiseen kuulostaa minusta kummalliselta. No, kukin tavallaan.
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa