Kuinka moni vesiselvänä?

Asiaa aiheesta ja sen vierestä

Kuinka moni vesiselvänä?

ViestiKirjoittaja Hilppa » 23.06.2017 21:51

Kuinka moni teistä nauttii juhannuksensa vesiselvänä?

Minä olen vesiselvä, kuten yleensä muutoinkin. Lukuunottamatta niitä harvoja tilanteita, joissa tarjotaan lasillinen viiniä ruuan kanssa. Tänään vastaan ei ole tullut yhtään humalaista. Mutta vähemmistökansallisuuden edustaja unohti kirkkaan pullonsa, jossa pari desiä juomaa jäljellä, kahvilan ulkoterassille. Oli ilmeisesti omat eväät mukana.
Hilppa

Re: Kuinka moni vesiselvänä?

ViestiKirjoittaja m-vaiva » 23.06.2017 22:00

Mie olen vesiselvä ja katson syntyykö Suomeen tanssin mm-ennätys. Sitten nukkuun.
m-vaiva

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 23.06.2017 23:07

Miekin.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Valkosiipi » 24.06.2017 02:35

Minäkin olen ollut vesiselvä. Edellisen kerran olin luultavasti täysin vesiselvä juhannuksena 31 vuotta sitten, jolloin imetin kuopustani. Nyt samainen kuopus on raskaana ja minä päätin solidaarisuussyistä pidättäytyä myös alkoholista.
Valkosiipi

ViestiKirjoittaja Sievä Sigismund » 24.06.2017 09:34

Minä taas olen remunnut koko juhannuksen.
Sievä Sigismund

ViestiKirjoittaja vibeke » 24.06.2017 11:47

Hilppa kirjoitti:Mutta vähemmistökansallisuuden edustaja unohti kirkkaan pullonsa, jossa pari desiä juomaa jäljellä, kahvilan ulkoterassille. Oli ilmeisesti omat eväät mukana.
Ai tämä olikin tällainen avaus. Otsikon perusteella luulin muuksi.
vibeke

ViestiKirjoittaja Hilppa » 24.06.2017 15:18

vibeke kirjoitti:
Hilppa kirjoitti:Mutta vähemmistökansallisuuden edustaja unohti kirkkaan pullonsa, jossa pari desiä juomaa jäljellä, kahvilan ulkoterassille. Oli ilmeisesti omat eväät mukana.
Ai tämä olikin tällainen avaus. Otsikon perusteella luulin muuksi.

Vesiselvyys on kuitenkin kiintoisampi aihe kuin villasukat, johon on kertynyt vain yksi vastaus. Aloitus ei ole mikään "Ai tämä olikin tällainen avaus...". Tämä on tällainen avaus. Vesiselvyys puhuttaa etenkin, koska on ollut lakiesitys alkoholijuomien myyntirajoitusten poistamisesta vastikään hallituksen käsittelyssä. Sikälikin ajan hermolla ollaan tällä palstalla.

Tarina ei ollut täydellinen vähemmistökansallisuuden edustajan suhteen, sillä jäi kesken. Nuori mies esitteli minulle uusia saappaitaan ja haastoi juttua tupakista, jota pyysi minulta. Mutta enhän minä tupakkia voi tarjota, näemmä söin salaattia, eivätkä sovi yhteen. Siitäpä keskustelu kohdentui uusiin saappaisiin ja pussihousuihin. Saappaiden totesin olevan liian matalakorkoiset makuuni. Hän oli menossa riiaamaan likkoja, kun uudet vermeet. Tämä on totta. Juuri kukaan ei yhtä avoimesti tule avaamaan keskusteluja kanssani ollessani syventynyt kirjallisiin tuotteisiin kuin juurikin vähemmistökansallisuuden edustajat. He ovat välittömämpiä kuin muut keskimäärin tavan perheistä tai ulkkiksistakaan.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Mirri » 24.06.2017 16:03

Palstalaisten 'paheiden' selvittely voisi jatkua seuraavasti: kuinka moni nauttii juhannuksensa savuttomana? Entä ilman grillimakkaraa ja possunkylkeä...
En kaipaile vastauksia, kunhan vain heitin ilmaan ajatuksen.

En oikein ymmärrä tällaisten aloitusten tarkoitusta: haluaako aloittaja tutkia toisten 'paheellista' elämää vai esitellä oman elämänsä 'hyveellisyyttä'. Periaatteessa kai kirjoittajien/lukijoiden elämän paheet ja hyveet eivät kuulu nettifoorumille ja keskustelun piiriin, eikä ole perusteltua syytä kysellä niitä.
Keskustelu alkoholin, tupakan ja muiden haitallisten aineiden käyttämisestä, tai vahvempien juomien tulemisesta kauppoihin, ovat eri asia kuin tämän ketjun aloitus.
Mirri

ViestiKirjoittaja m-vaiva » 24.06.2017 16:56

Voi pyhä lehmä.
Mirri ja ainainen mielensä pahoittaminen olisi kyllä hyvä kirjan nimi.
m-vaiva

ViestiKirjoittaja Sievä Sigismund » 24.06.2017 17:12

Mikä olisi oikea vastaus, kun maamme terveysviranomaiset kyselevät alkoholin käytöstä?

Esim käytätkö alkoholia päivittän / kerran viikossa /kuukausittain/ kerran vuodessa tai vähemmän ?

PS. Mikä lasketaan alkoholin käytöksi?
Sievä Sigismund

ViestiKirjoittaja Mirri » 24.06.2017 17:52

m-vaiva kirjoitti:Voi pyhä lehmä.

Ei olisi; moinen nimi johtaisi pahasti harhaan, jos sen tarkoituksena olisi kuvata Mirrin mielen pahoittumista.

Edellinen kirjoitukseni kyllä saattoi pahoittaa jonkun mielen, mutta silti ajattelen kuten viestissäni kerroin.
Mirri

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 24.06.2017 17:53

Sievä, juominen tietysti.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja m-vaiva » 24.06.2017 18:03

Mirri kirjoitti:
m-vaiva kirjoitti:Voi pyhä lehmä.

Ei olisi; moinen nimi johtaisi pahasti harhaan, jos sen tarkoituksena olisi kuvata Mirrin mielen pahoittumista.

Edellinen kirjoitukseni kyllä saattoi pahoittaa jonkun mielen, mutta silti ajattelen kuten viestissäni kerroin.

Vai pahoitko mielensä eräät jotka eivät olleet selviä.
m-vaiva

ViestiKirjoittaja m-vaiva » 24.06.2017 18:08

Mirri kirjoitti:Palstalaisten 'paheiden' selvittely voisi jatkua seuraavasti: kuinka moni nauttii juhannuksensa savuttomana? Entä ilman grillimakkaraa ja possunkylkeä...
En kaipaile vastauksia, kunhan vain heitin ilmaan ajatuksen.

Olin savuton, paitsi että sauna vähän savutti.
En syö grillimakkaraa enkä possunkylkeä koskaan.
m-vaiva

ViestiKirjoittaja Mirri » 24.06.2017 18:30

m-vaiva kirjoitti:Vai pahoitko mielensä eräät jotka eivät olleet selviä.

Siinä sinulla miettimistä: onko tämän ketjun aloitus pahoittanut jonkun mielen vai eikö ole.
Mirri

ViestiKirjoittaja m-vaiva » 24.06.2017 18:32

Kiitos mutta ei tuota kauan tarvinut miettiä.
m-vaiva

ViestiKirjoittaja Sievä Sigismund » 24.06.2017 18:36

Psykopatologia kirjoitti:Sievä, juominen tietysti.

Vastaan siis seuraavaksi, että "juon Sievästi".
Sievä Sigismund

ViestiKirjoittaja Valkosiipi » 24.06.2017 18:37

Minusta on hullua ajatella alkoholin käyttämistä tai käyttämättömyyttä paheena tai hyveenä. Esimerkiksi minulla juhlapäiväateriasta puuttuu jotain, jos en saa ruoan kanssa lasillista hyvää viiniä. En ymmärrä mitä paheellista siinä on... On oikein hyvä valinta olla juomatta alkoholia ollenkaan, mutta mitä kumman hyveellistä siinä valinnassa on...

Liikakäyttö on eri asia. Ja minä ainakin olen ollut tarkka siitä että jos paikalla on lapsia tai nuoria, juon vain sen lasillisen tai pari. Sopivien aikuisten kanssa sitten harrastan toisinaan paheellista liikakäyttöä.
Valkosiipi

ViestiKirjoittaja Mirri » 24.06.2017 18:49

Tätä ketjua tuskin olisi syntynyt, jos alkoholiin suhtauduttaisiin neutraalisti, eikä sen käyttämistä/käyttämättömyyttä luokiteltaisi paheeksi/hyveeksi.
Ehkä ketjun aloituksen tarkoituksena on kiinnittää huomiota alkoholin käyttöön/käyttämättömyyteen.
Mirri

ViestiKirjoittaja Valkosiipi » 24.06.2017 18:59

Ketjun aloittaja tietää miksi aloitti ketjun. Minusta ketju on hauska kurkistus ihmisten asenteisiin. Sellaista lepopäivän rattoa laiturinnokassa.
Valkosiipi

Seuraava

Paluu Romulaatikko