Onko kokkimaailma miesten?

Asiaa aiheesta ja sen vierestä

Onko kokkimaailma miesten?

ViestiKirjoittaja toope » 25.04.2015 09:13

http://www.mtv.fi/lifestyle/ohjelmat/to ... ia/4833110

Minusta tuo itse Helena Puolakka on hyvin tylsä kokki, ei uskalla mitää uutta tuoda ja esim. just noissa kokkikisojen tuomarina on väärässä paikassa.
Miehet kyllä yleensä ovat rohkeempia kokeileen uusia juttuja.
toope

Re: Onko kokkimaailma miesten?

ViestiKirjoittaja Ryysy » 25.04.2015 15:47

Eikös ruuanlaiton ole perinteisesti pitänyt olla "naisten laji"? Onhan se törkeää ja perinteisen naisen roolin päälle tallailua yrittää omia koko keittiö ja kokkailu itselleen.

Joskus oli paljon keittiökylttejä kuten "Kaijan keittiö on kodin <3"... Varmaan näitä on nykyäänkin epätasa-arvon nimissä "Pertin keittiö on kodin <3". Parasta olisi, jos kumpikaan ei "omisi" keittiötä, mikäli jako ei ole molemmille (parisuhteessa) ok.
Ryysy

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 25.04.2015 16:45

Minusta on kyllä (julkaisematon) video "Pertin keittiössä".
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Pinja » 25.04.2015 17:13

Ei ole miesten. Naiset kokkaavat kotonakin ruuat ja ovat siten kehittyneempiä kokkeina työmarkkinoillakin. Naiset kokkaavat rakkaudesta, mutta miehet rahasta. Itseäni kutsun huippukokiksi.
Pinja

ViestiKirjoittaja toope » 25.04.2015 20:52

Naiset osaavatkin tehdä kotiruokaa ja ovat hyviä suurtalouskokkia.
Mutta hienommissa ravintoloissa eivät osaa tehdä sinne sopivaa ruokaa.
toope

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 25.04.2015 21:06

Eihän Pinja mikään huippukokki ole.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Hilppa » 25.04.2015 21:23

Aika vaikea olisi olla huippukokki. Ajoitus on se, jossa ensin tulisi ongelmia. Miten valmistaa seitsemän ruokalajin ateria vaikkapa vain neljälle henkilölle niin, tää kaikki olisi valmista oikealla ajallaan. Ja sitten vielä itse osallistua seurusteluun.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Pinja » 25.04.2015 21:54

Psykopatologia kirjoitti:Eihän Pinja mikään huippukokki ole.

Olenpas! Kyllä Pinja on huippu hyvä kokki -huippukokki. Kissat ovat parhaita kokkeja, me kissat kokkaamme kalasta ja linnuista sekä hiiristä ruokia, kissat ovat nirsoja, joten ruuan täytyy olla todella todella hyvän makuista. Osaan tehdä oikeasti tosi hyviä ruokia ja teen aina parhaimpani. Kokkasin kerran kaikkien aikojen parasta ruokaa mitä minä ja kaverini olemme ikinä syöneet, kanttarellikastikkeesta oli kyse. Kaverinikin totesi: "Tämä on parasta ruokaa mitä minä olen ikinä syönyt!" Ja jos minä olen tehnyt parasta ruokaa mitä minä olen ikinä syönyt minulla on kaikki kunnia pitää itseäni huippukokkina. Olen käynyt monessa ravintolassa elämäni aikana eikä vastaavan makuista ruokaa ole vastaan tullut. Oletko Psykopatologia kateellinen minulle? Voidaan ottaa kokkisota minä vastaan sinä.
Pinja

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 25.04.2015 22:44

Voit olla hieman parempi.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Pinja » 25.04.2015 23:04

Sateentekijän ei tarvitse tulla tänne haukkumaan. Minä kehun itseäni niin paljon kuin tykkään ja olen oikeasti sitä mitä sanon. Teeppäs Sateentekijä kanttarellikastike, joka on parasta ruokaa kaikista ruuista mitä olet missään ikinä syönyt, se jos jokin vaatii taitoa. Sinä olet omahyväinen haukkuja, minua ei tarvitse tulla haukkumaan. Kaikki ihmiset ovat yhtä arvokkaita kyvyistään huolimatta.
Viimeksi muokannut Pinja päivämäärä 25.04.2015 23:06, muokattu yhteensä 1 kerran
Pinja

ViestiKirjoittaja Pinja » 25.04.2015 23:05

Psykopatologia kirjoitti:Voit olla hieman parempi.

Voit olla yhtä hyvä kokkaamaan kuin minä.
Pinja

ViestiKirjoittaja Pinja » 25.04.2015 23:27

Se tekee minusta huippukokin! Minä nostan itseni korokkeelle ansioni perusteella. Mene muualle haukkumasta minua, et osaa tehdä yhtä hyvää kanttarellikastiketta kuin minä.
Pinja

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 25.04.2015 23:55

Pinja kirjoitti:

Saatat olla Suomen, mutta et Euroopan paras.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Ryysy » 26.04.2015 04:17

Nälkä tulee tätä ketjua lukiessa... kun nyt jotain edes osaisi tehdä... muutakin kuin jauhelihkastikkeen (jota ei itse edes syö) ja muussia.

PS: Mikä helkutti on ruskea kastike? Olen syönyt kaupasta ostettua, omatekemää ja kaverien tekemää, koulun tekemää, mutta ei. Kauhea turhake.
Ryysy

ViestiKirjoittaja toope » 26.04.2015 08:30

Jaa tässäkin ketjusta sateentekijä löysi jonkun jota haukkua ja tämänkin ketjun se sai pilattua.
Perkeleen huomionkipeä ämmä.

Kyllä jokainen voi pitää itseään huippukokkina, minäkin pidän. Osaan tehdä maailman parasta savustettuja poronkieliä. Miehenikin pitää itseään huippukokkina, kun osaa aukaista hk-sinisen lenkin ja laittaa sitä palasia ruisleivälle ja vielä sinappia päälle.

Mutta me kumpikaan emme pärjäisi ravintolamaailmassa.
toope

ViestiKirjoittaja toope » 26.04.2015 08:32

Ryysy kirjoitti:
PS: Mikä helkutti on ruskea kastike? Olen syönyt kaupasta ostettua, omatekemää ja kaverien tekemää, koulun tekemää, mutta ei. Kauhea turhake.

Samaa mieltä, rasvassa paistettua vehnäjauhoja. Ennemmin teen punaviinikastiketta.
toope

ViestiKirjoittaja Pinja » 26.04.2015 10:11

Psykopatologia kirjoitti:
Pinja kirjoitti:

Saatat olla Suomen, mutta et Euroopan paras.

Olen pelkästään huippukokki ja sellaisia, jotka pitävät itseään huippukokkina on paljon muitakin. Minua ei yhtään haittaa, jos joku muu pitää itseään kanssa huippukokkkna.
Pinja

ViestiKirjoittaja Pinja » 26.04.2015 10:19

Sateentekijä en minä siihen kanttarellikastikkeeseen pelkkää kermaa ja voita sekä suolaa lisännyt. En uhoa vaan olen huippukokki sinun mielipiteistäsi riippumatta. Sinulla on jokin henkinen ongelma ettet siedä kehumista, mene terapiaan, jos et muuten siitä selviä. Haukkumista kyllä siedät ja pidät sitä jopa luvallisena ja parempana asiana kuin kehumista. Onnittelut siitä! :lol: Nimitätköhän itseäsi jo huippuhaukkujaksi. Opettelisit kehumaan ihmisiä!
Pinja

ViestiKirjoittaja Pinja » 26.04.2015 23:23

Olen kotikokkina huippukokki, en ajattele mitään Michelin tähtiä. Keksi itsellesi sitten jokin toinen nimitys, joka on samaa tasoa ja sinulle kelpaava nimitys. SANASOTA muodostui oikein!
Viimeksi muokannut Pinja päivämäärä 26.04.2015 23:25, muokattu yhteensä 1 kerran
Pinja

ViestiKirjoittaja Maaria » 26.04.2015 23:25

Toivoisin kiinnostuvani enemmän ruoanlaitosta. Perusruoat teen ihan maukkaita, mutta kaikki ylimääräinen ei oikein lähde.
Maaria

Seuraava

Paluu Romulaatikko