Valmiiksi keitetty kananmuna

Asiaa aiheesta ja sen vierestä

Valmiiksi keitetty kananmuna

ViestiKirjoittaja tuuve m » 02.01.2015 16:46

tuuve m

Re: Valmiiksi keitetty kananmuna

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 02.01.2015 20:00

tuuve m kirjoitti:... uusavuttomuus huipussaan.

Ei ole. Sveitsissä myytiin muovirasiassa valmiiksi kuorittuja banaaneja.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Mirri » 02.01.2015 20:25

Kyllästynyt kirjoitti:
tuuve m kirjoitti:... uusavuttomuus huipussaan.

Ei ole. Sveitsissä myytiin muovirasiassa valmiiksi kuorittuja banaaneja.

:D

Sentään ne kananmunat olivat taitavasti käsiteltyjä: keitetty huolella ja maalattu päälle, lakattukin jotenkin säilykkeeksi... Ei sellaiseen kuka tahansa poropeukalo kykene.
Mirri

ViestiKirjoittaja tuuve m » 02.01.2015 20:50

Ja voi huoleta käyttää parasta ennen päiväyksen jälkeenkin.
Ostan noita joulukuusen koristeeksi, heti kun löyvän kaupan missä niitä myydään.
tuuve m

ViestiKirjoittaja Kissi » 02.01.2015 21:10

K-kaupan avonaiset puffetit oksettaa, kaikenlaista helposti pilaantuvaa muhii kaikkien yskittävänä. Ihmettelen, kuinka tuokin voi olla laillista, noin elintarvike hygienian kannalta.
Kissi

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 02.01.2015 21:33

kiss kirjoitti:K-kaupan avonaiset puffetit oksettaa, kaikenlaista helposti pilaantuvaa muhii kaikkien yskittävänä. Ihmettelen, kuinka tuokin voi olla laillista, noin elintarvike hygienian kannalta.

Jotta pelkosi olisi perusteltu, pitäisi Suomessa olla paljon enemmän ruokamyrkytys- ja vatsatautiepidemioita kuin mitä niitä oman kokemukseni ja uutisoinnin perusteella on.

Jos olet noin säikky, uskallatko matkustaa minnekään?
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Mirri » 02.01.2015 21:34

K-kaupan salaattitarjoilu on yhtä laillista kuin vastaavanlaiset avonaiset salaattibuffetit muuallakin. Tarjolle laittajan vastuukin tietysti on samanlainen kuin muillakin salaattibuffettien tarjoajilla.
Mielestäni jos vähänkään arveluttaa avointen (kylmä)ruokatarjoilujen esillepano, kannattaa ilmoittaa alueen terveystarkastajalle. Aivan sama, onko tarjoilu kaupassa, kahvilassa, ravintolassa, vai jossakin muualla. Asia tarkistetaan viranomaisten toimesta, tai paremmassa tapauksessa ilmoittajalle kerrotaan, että asia on jo tarkistettu ja kaikki on ok - vaatimusten ja määräysten mukaista.

Omien bakteerikauhujen perusteella ei ole järkevää mustamaalata salaattimyyntejä, jotka hyvin voivat täyttää terveysvalvonnan vaatimukset ja olla ihan lainmukaisia.
Mirri

ViestiKirjoittaja Kissi » 02.01.2015 21:44

Jostain kumman syystä, Kyllästynyt, syötävää ruokaa on löytynyt niistä paikoista missä olen ollut. Jos ei ole kauppaa, niin en mää sinne sit tungekkaan.
Kissi

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 02.01.2015 21:49

Mihin maihin/maanosiin viittaat?
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Mirri » 02.01.2015 22:07

kiss kirjoitti:Jostain kumman syystä, Kyllästynyt, syötävää ruokaa on löytynyt niistä paikoista missä olen ollut. Jos ei ole kauppaa, niin en mää sinne sit tungekkaan.

Onkohan niissä ollut Suomen Eviran kaltaista 'poliisia', joka valvoo viimeisen päälle, että elintarvikkeet ovat hygieenisiä niin kaupoissa kuin muissakin myyntipaikoissa.
Mirri

ViestiKirjoittaja Kissi » 02.01.2015 22:10

Siis mitä, Kyllästynyt? Haluatko tietää millä mantereella olen käynyt, olen siis vain käynyt ja aina kaupungissa. pohjois ja etelä amer. väliamer.itä ja länsi rannikko,afrik,eurooppa, brit. pohjoism.en ole käynyt venäjällä, neuvostoliiton satamassa vaan, enkä aasiassa.
Kissi

ViestiKirjoittaja Kissi » 02.01.2015 22:12

Mirri, älä aloita, mulla on käynyt tuuri, kun en ole vahingossa saanut jotain paskaa.
Kissi

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 02.01.2015 22:13

Kysyin, koska ihmettelin miten uskallat syödä mitään muuta kuin teollisesti pakattua ruokaa.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kissi » 02.01.2015 22:17

Kyllä syön, jos voin sen itse valmistaa, keittää paistaa ja desinfioida :?
Kissi

ViestiKirjoittaja Mirri » 02.01.2015 22:18

kiss kirjoitti:Mirri, älä aloita, mulla on käynyt tuuri, kun en ole vahingossa saanut jotain paskaa.

Ok.
Mirri

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 02.01.2015 22:21

kiss kirjoitti:Kyllä syön, jos voin sen itse valmistaa, keittää paistaa ja desinfioida :?

Tuossa järjestyksessä - tietenkin.

Et siis halua syödä mitään tuoretta, etkä suostu aterioimaan ravintolassakaan?
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kissi » 02.01.2015 22:48

no hyvä on, syön ravintolassa, mutta en kadulla, en pikaruokaloissa, en kioskilta. Tilaan lihaa ja juureksia. En koskaan kalaa tai kanaa tai äyriäisiä. Juon pullovettä. En vihanneksia enkä muita hedelmiä, kuin banaani. Ymmärrän kyllä, että saatan silti sairastua johkin pöpöön ja että on käynyt tuuri, etten ole. En halua seikkailla matkalla millään riskeillä joihin voin itse yrittää vaikuttaa. K-kaupan puffetit ovat mielestäni terveysriski.
Noh, eihän tämä nyt pidä paikkaansa taas ollenkaan...syön minä Suomessa kotikulmilla
vaikka kotipizzaa.
Kissi

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 02.01.2015 22:53

Kyllähän sitä varovainen kannattaa olla, mutta salaattitiskien luokitteleminen terveysriskiksi on mielestäni hysteriaa.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Hilppa » 02.01.2015 23:19

Suomessa on hysteriaa, mutta esimerkiksi Etelä-Euroopassa ei. Puhumattakaan Kiinasta tai Afrikasta.

Kaupan tiskiltä Espanjassa, Portugalissa tai vaikkapa Sisiliassa ovat samoja tukkutuotteita kuin meillä, mutta maaseudulla ja pikkukuppiloissa takapihan tuotteita, jotka voivat olla mitä mainioimpia tai sitten ei (vaan salmonellariski).
Hilppa

ViestiKirjoittaja Kissi » 02.01.2015 23:30

ruokailuun maailmalla liittyvää tietoaa.
... Pohjoismaalaisilla ei välttämättä myöskään ole vasta-aineita muiden maanosien bakteereille ja eliöille.
http://www.omaplus.fi/?s=artikkelit&p=17
Kissi

Seuraava

Paluu Romulaatikko