Helmenkalastaja kirjoitti:Viivan ei kuulu olla noin kuin otsikossa.
tuuve m kirjoitti:Minä olen luullut ettei hetekkoja enää myydä.
Kyllästynyt kirjoitti:Helmenkalastaja kirjoitti:Viivan ei kuulu olla noin kuin otsikossa.
Vaan?
Helmenkalastaja kirjoitti:Kyllästynyt kirjoitti:Helmenkalastaja kirjoitti:Viivan ei kuulu olla noin kuin otsikossa.
Vaan?
Luulin, että olisit osannut itse korjata...
Saappaat karvavuorella vai -vuorilla?
Ole hyvä
Helmenkalastaja kirjoitti:Kyllästynyt kirjoitti:Helmenkalastaja kirjoitti:Viivan ei kuulu olla noin kuin otsikossa.
Vaan?
Ole hyvä.
Helmenkalastaja kirjoitti:Toki sinunkin tavallasi voi kirjoittaa, mutta se tarkoittaisi kysyä ovatko saappaat karvavuorella vai (peräti) vuorilla (yllätysmomentti!).
Kyllästynyt kirjoitti:tuuve m kirjoitti:Minä olen luullut ettei hetekkoja enää myydä.
Ei, eikä sellaisia ei ole koskaan myytykään.

Kyllästynyt kirjoitti:Helmenkalastaja kirjoitti:Kyllästynyt kirjoitti:Helmenkalastaja kirjoitti:Viivan ei kuulu olla noin kuin otsikossa.
Vaan?
Ole hyvä.Helmenkalastaja kirjoitti:Toki sinunkin tavallasi voi kirjoittaa, mutta se tarkoittaisi kysyä ovatko saappaat karvavuorella vai (peräti) vuorilla (yllätysmomentti!).
Lisäys Helmenkalastajan lisäyksen vuoksi:
Tuota juuri tarkoitinkin, joten ilosi tekemästäni virheestä oli ennenaikainen.
Kyllästynyt kirjoitti:tuuve m kirjoitti:Minä olen luullut ettei hetekkoja enää myydä.
Ei, eikä sellaisia ei ole koskaan myytykään.

tuuve m kirjoitti:... Ei, vaan olimme molemmat vääräsä. Täällä ainakin myydään hetekka...
tuuve m kirjoitti:... ps. muuten eikö lauseessasi ole ei sana liikaa, kun on jo eikä?
Mirri kirjoitti:Kyllästynyt, otsikko ja tarkoituksesi olisivat olleet helpommin ymmärrettävissä oikein näin:
Saappaat karvavuorella - vai -vuorilla? tai Saappaat karvavuorella - vai karvavuorilla?

Kyllästynyt kirjoitti:Heteka on heteka, ja varmasti Mirrinkin lapsuudessa on hetekoita ollut ja niistä myös puhuttu. Luultavasti suurin osa ikäluokkaamme on saanut alkunsakin hetekassa.
Ja koska siihen aikaan pidettiin nykyistä tarkemmin kiinni oikeakielisyydestä, en hetkeäkään usko, etteikö Mirrin lapsuudessa olisi puhuttu vain ja nimenomaan hetekasta, etenkin jos Mirri asui Helsingissä - ja vieläpä Kallion kaupunginosassa, käytännössä Helsingin teräskalusteen naapurissa.
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa