Olen jo jonkin aikaa "ottanut vauhtia" lähtöön, mutta aina olen viime hetkellä jänistänyt. Nyt en aio enää jänistää. Tälle foorumille kirjoittaminen on nyt loppu. Jos joku haluaa tähän ketjuun minulle tai asiaan liittyen jotakin kirjoittaa, vastaan, jos ei, niin se oli sitten tässä.
Lopuksi muutama yleinen toteamus. Perustuvat minun omiin käsityksiini, vaikutelmiini ja mielikuviini, luonnollisesti.
Olen sitä mieltä, että tämän foorumin alaotsikko pitäisi vaihtaa - tai poistaa loppuosa kokonaan (pääotsikko sen sijaan on mitä osuvin). Ehdotan tätä siitä syystä, että alaotsikon loppuosa on harhauttava. Ei täällä vertaistukea anneta. Ehkä yhden prosentin viesteistä voisin hyvällä tahdolla mieltää vertaisten tukemiseksi; viestit, joissa kysellään reseptejä, kaivataan tuotetietoutta tai selvitellään tapoja tehdä joitakin asioita. Ja kaipa miesten hyvävelikerhoilukin voitaisiin sellaiseksi lukea, mutta mielenterveydellistä vertaistukea - jollaista tuon alaotsikon perusteella voisi helposti haksahtaa luulemaan täällä annettavan - täältä ei löydä luupillakaan. Lyttäämistä, mollaamista ja muuta vastaavaa toimintaa sen sijaan löytyy pilvin pimein.
Tämä foorumi tuo kaikista meistä (saatan liioitella, mutta siltä minusta tuntuu) esiin meidän alhaisimmat puolemme. Ainakin voin omasta puolestani sanoa, että olen koukuttunut seuraamaan tämän foorumin keskinäisiä kahinoita ja välienselvittelyjä. En ole onnistunut välttämään osallistumista niihin, mistä en ole ylpeä. Tätä ei silti pidä tulkita niin, että katuisin kirjoittamisiani, sillä turha niitä on katua. Olen yrittänyt kirjoittaa asiallisesti, ajoittaiset piikit ja ilkeilyt olen pyrkinyt piilottamaan rivien väliin. Passiivis-aggressivisuuteeni on täällä kukoistanut ennennäkemättömällä tavalla.
Toivon, ettei kenellekään jää kovin paha mieli minun täällä olostani (voin kyllä kuvitella joitakin vastauksia tähän); toisten mielen pahoittaminen ei ole ollut perimmäinen tarkoitukseni, mutta kai se pitää paikkansa, että aina roiskuu, kun rapataan.
En lupaa, etten enää seuraa teidän kirjoitteluanne. Luultavasti seuraan vielä ainakin jonkin aikaa, piilotettuna kuten tähänkin asti. Rekisteröityneenä käyttäjänä löydän helpommin uudet viestit, joten en pyydä myöskään poistamaan nikkiäni.
Lisäys: Ai niin, unohdin sanoa, että yksi syy tämän ketjun avaamiseen oli kaikenlaisten poissaoloani (jos sen huomaisitte) koskevien spekulaatioiden pysäyttäminen alkuunsa. En halua enää toteuttaa täällä toteutunutta puolta itsestäni.