Feminismi

Asiaa aiheesta ja sen vierestä

Re: Feminismi

ViestiKirjoittaja Riidankylväjä » 07.12.2012 20:13

Mirri kirjoitti:Esimerkkinä helsinkiläisen Tiger-yökerhon ampumistapaus, jossa tekijä on jo liki neljäkymppinen, ja Suomessa 11-vuotiaasta asti elänyt mies. Hän on kerännyt itselleen monenlaista vakavaa ja vuosikaudet jatkunutta rikostaustaa tuomioineen, eikä ilmeisesti ole ollut aikomuskaan lopettaa. Tuollaisessa tilanteessa minäkin voisin pitää maasta karkotusta hyvänä vaihtoehtona; 19-vuotiaan kohdalla en.

Ikä rasismia. Vai pidätkö raiskausta pikku rikoksena?
Riidankylväjä

ViestiKirjoittaja Kuutar » 07.12.2012 20:21

Kuutar kirjoitti:
Kahvi kirjoitti:
Mirri kirjoitti:Olen ymmärtänyt, että miesten mielestä juuri miehet ovat naisille vaarallisia; miehet tuntevat tarvetta 'suojella' naisia(aan) toisia miehiä vastaan. Minusta jääviys nousee tuollaisesta kuviosta; pukki kaalimaan vartijana... Tai miehillä on oma lehmä ojassa naisiaan kontrolloidessaan.

Minusta tämä enemmänkin osoittaa sen, että juuri miehet tietävät miltä (ja miten) naisia tulisi suojella. Muistettava on myös, että naisten turvallisuusvalistusta moni nainenkin on pitänyt järkevänä ja fiksuna asiana.

Muistettava on myös, että on paljon naisia jotka eivät lähtökohtaisesti luota kehenkään vieraisiin ihmisiin. Ei heille tarvitse asiasta erikseen sanoa. Väittäisin, että nykymaailmassa ihmiset ovat keskimäärin pikemminkin liian epäluuloisia kuin luottavaisia.

Aniharva muuten normaalisti pukeutuu niin kuin Lutkamarssilla, jossa pukeutuminen oli tahallista provokaatiota.
Ei naisille tarvitse siitä sanoa, ettei noin kannata pukeutua, sillä itse en ainakaan ole koskaan nähnyt kenenkään pukeutuvan kadulla " huorahtavasti." Nekin jotka ovat menossa baariin ja heillä on bilevaatteet, pukeutuvat ulkona ulkovaatteisiin. Uskon siis, että tuollainen käyttäytyminen ja pukeutuminen, josta naisia varoitellaan, on marginaalista. Enemmän olen kuullut valitusta siitä, miksi suomalaiset naiset pukeutuvat " epänaisellisesti", tuulipukuihin ja mataliin kenkiin.

Jatkan vielä tästä. Ohje että naisten ei pitäisi " pukeutua minihameseen ja korkokenkiin keskellä yötä kulkiessaan yksin humalassa puiston halki" on klisee ja oikeasti harvat naiset noin toimivat. Siinä tavallaan kielletään se tosiasia, ettei rikoksen uhriksi joutumista voi aina estää. Jotenkin tulee mieleen tuollaisia neuvoja antavista ne ihmiset, jotka syövät paljon vitamiineja ja luomuruokaa ja kuvittelevat niin välttyvänsä sairastumasta vakaviin sairauksiin.

Toinen paljon puhuttu aihe on nuorten miesten syrjäytyminen, joka joidenkin mielestä johtuu siitä, että heillä ei ole parisuhdetta. On totta, että osa miehistä ja myös osa naisista jää ilman parisuhdetta ja he syrjäytyvät ihmissuhteista. Kuitenkaan en ymmärrä naisten tai yhteiskunnan syyllistämistä tästä asiasta. Ei parisuhteen saaminen ole mikään kaikille kuuluva myötäsyntyinen oikeus. Silti jotkut syrjäytyneet ilmeisesti ajattelevat, että yhteiskunta tai muut ihmiset ovat heille jotain velkaa, koska he ovat sosiaalisesti syrjäytyneet.

Loppukaneettina sanon, että valitettavasti tämä keskustelu on entisestään vieraannuttanut minua miesten ajattelusta, en vain ymmärrä heidän ajatteluaan. Toivottavasti kaikki miehet eivät kuitenkaan ajattele samoin kuin te täällä.
Kuutar

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 07.12.2012 20:27

Ai yhtä sekavasti kuin naiset?
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 07.12.2012 23:33

Olen hämmentynyt. Minun nähdäkseni naiset täällä ovat löytäneet miesten viesteistä ajatuksia, joita kirjoittaja ei ole niihin kirjoittanut.
Esimerkiksi Riidankylväjän ja Kahvin ajatuksia on käsittääkseni vääristelty. On syntynyt sellainen vaikutelma, että vastakkainasettelua on yritetty saada aikaan jopa väkisin.
Toiset ovat puhuneet aidasta, toiset aidanseipäistä. Mitään uutta ei ole esitetty aikoihin, joten ketju joutaa hyvin tulla suljetuksi. Minun mielestäni siis vain, tietenkin ;) .
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Kuutar » 07.12.2012 23:54

Helmenkalastaja kirjoitti:Olen hämmentynyt. Minun nähdäkseni naiset täällä ovat löytäneet miesten viesteistä ajatuksia, joita kirjoittaja ei ole niihin kirjoittanut.
Esimerkiksi Riidankylväjän ja Kahvin ajatuksia on käsittääkseni vääristelty. On syntynyt sellainen vaikutelma, että vastakkainasettelua on yritetty saada aikaan jopa väkisin.
Toiset ovat puhuneet aidasta, toiset aidanseipäistä. Mitään uutta ei ole esitetty aikoihin, joten ketju joutaa hyvin tulla suljetuksi. Minun mielestäni siis vain, tietenkin ;) .

Minusta tuota vastakkainasettelua on hakenut ennen kaikkea Riidankylväjä, hän se taisi feminismi -keskustelun tänne alun perin tuodakin. Hänen ajatteluaan on vaikea ymmärtää, koska hän harvemmin viitsii perustella kunnolla jyrkkiä väitteitään ja hänellä on usein tapana keskustella myös kuvin, jotka eivät liity keskustelun aiheeseen.

Äskeinen viestini käsitteli tosin myös vähän tuota miesten syrjäytymistä, josta ei täällä ole juuri puhuttu. Tahdoin vain ennen ketjun sulkemista tuoda tähän vielä tuon asian, kun se on yksi asia mistä nyt puhutaan. Se oli siis keskustelun avaus.
Kuutar

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 08.12.2012 00:58

_
Psykopatologia
Ylläpitäjä

Edellinen

Paluu Romulaatikko