Mä itse asiassa olen aika lentopelkoinen tapaus. Mutta en ole koskaan pelännyt tapahtuvan mitään lentokone-onnettomuutta, ne ovat kuitenkin varsin harvinaisia. Etenkin kun lentelee aika harvakseltaan, ja useimmiten varsin luotettavien lentoyhtiöitten koneilla. Mutta tuo mun paniikkihäiriö. Se riehaantuu kun ollaan hyvin korkealla, ja suljetussa tilassa, väkijoukon keskellä. Paljon ihmisiä, ja aikaa kuluu ja kuluu... Vessa on ainoa paikka jossa voi hetkeksi sulkeutua olemaan itsekseen, muuten istua kökötät siellä matkustamossa yhtenä sillinä purkissa. Mulla ei siis sinällään ole ahtaan paikan kammoa. Ehkä paremminkin joku väkijoukko-kammo... Ääks. Silti matkustaminen sinällään on kivaa, joten olen sinnitellyt nuo lennot. Lääkityksen turvin, tosin. Toisinaan ei ole rauhoittava lääke jostain syystä riittänyt. Ja olen sitten sen sijaan seuraavalla lentomatkalla turvautunut alkoholiin. Paniikkiherkkyyteni vaihtelee aina silloisen elämäntilanteeni mukaan. Mutta alkoholilla saan tarvittaessa tainnutettua itseäni sen verran, että varmasti selviän (mikä sanavalinta!) lentomatkasta. Se vaan pitää osata arvellla aina ennen lentomatkaa, että otanko rauhottavaa vai alkoholia. Niitä ei kannata yhdistää. Lyhyet lentomatkat (1-2,5 tuntia, öbaut) menee useimmiten ihan Pamin turvin.