Aktiivimalli

Asiaa aiheesta ja sen vierestä

Aktiivimalli

ViestiKirjoittaja trisse » 11.12.2017 22:20

Hyväksyttiinkö se vai ei?
trisse
 

Re: Aktiivimalli

ViestiKirjoittaja Sievä Sigismund » 12.12.2017 17:30

Musta tuntuu, että se on hyväksytty.

https://www.kansanuutiset.fi/artikkeli/ ... uukaudessa
Sievä Sigismund
 

Re: Aktiivimalli

ViestiKirjoittaja trisse » 12.12.2017 19:49

Ai että aktiivimalli roskalaatikkoon? Sopii hyvin! :|
trisse
 

Re: Aktiivimalli

ViestiKirjoittaja Ryysy » 14.12.2017 01:10

Voin tästä mielipiteeni kertoa: se on maailman hienointa, kun joutuu alle 11 pvän työsuhteen ja kelan kanssa söhläämään. Mitä nyt, jos jää yhden kuun vuokrat maksamatta ajallaan, kun palkka tulee joskus ja kelan rahat tulee joskus, jos tulee. Tai sitten otat pikavipin, jos häätö pelottaa. Neuvoisin tässä rikkomaan lakia sen verran, että ilmoittaa kelalle lyhyistä työpätkistä vasta sen jälkeen, kun työt on ohi. En tiedä, kuinka monta kertaa tämä selitys vielä läpi menee... "sori, unohdin taas ilmoittaa..." Enkä tiedä, kuinka tuossa tilanteessa pitäisi oikeasti toimia. Systeemi on jo valmiiksi niin vaikea, että mukava, kun tähän saa vähän lisäjännitystä.

Ja tuosta toisesta äänestyspäivän ajankohdasta ei hajuakaan, mutta eiköhän peli ole jo menetetty.
Ryysy
 

Re: Aktiivimalli

ViestiKirjoittaja trisse » 14.12.2017 02:53

Mulla on Kelan kanssa neuvottelu ensi viikolla. Ajattelin että jos mulle aletaan puhumaan paskaa niin pyydän anteeksi ja lähden siitä. Odottavat epäilemättä että menen vessaan ja palaan. Minua ei kuulu takaisin vaikka odottelevat ja odottelevat. Jos soittavat perään niin sanon "Niin te olitte sitä mieltä että olen liian huonossa kunnossa kuntoutuskurssia varten. Olitte ehkä oikeassa. Tässä ihan tämän tapaamisen aikana huomasin yliarvioineeni kuntoni ja olevan näin kuntoutujana aivan liian huonossa kunnossa tätä tapaamista varten".

Jos tekisin työttömänä noin niin saisin jonkun rangaistuksen mutta koska olen yli kuukauden vielä saikulla niin eikö totta etten voisi saada mitään sanktioita asiasta?
trisse
 

Re: Aktiivimalli

ViestiKirjoittaja Sievä Sigismund » 14.12.2017 11:15

Et ehkä saisi juridisessa mielessä sanktiota, mutta jos nyrjäytät sinun asioitasi käsittelevän ihmisen mielen, on mahdollista, että asiasi eivät etene myönteisessä hengessä.

Eli kannattaa pysyä välilöissä Kelan tätien kanssa.
Sievä Sigismund
 

Re: Aktiivimalli

ViestiKirjoittaja isla » 18.01.2018 17:57

"On järjetöntä, että joudun hakemaan työpaikkoja, joita en ikäni ja sairaus­historiani takia voi saada
Yksilöllisiä tilanteita ei oteta tarpeeksi huomioon.

Julkaistu: 18.1. 2:00 , Päivitetty: 18.1. 9:41

Olen 58-vuotias ja työskentelen osa-aikaisesti. Saan palkan lisäksi sovitellun päivärahan. Minulla on pitkä sairaushistoria muun ­muassa tukirangan sairauksissa. Jos joku työnantaja sattuisi huolimaan minut työhön, en esimerkiksi pystyisi tekemään istumatyötä kokopäiväisesti. Hoitava lääkäri toisaalta epäili, etten vielä alle 60-vuotiaana saa esimerkiksi osa-aikaista työkyvyttömyyseläkettä.

On ihan järjetöntä, että joudun hakemaan työpaikkoja, joita en ikäni ja sairaushistoriani takia enää saa.

Yksilöllisiä tilanteita ei selvästikään oteta tarpeeksi huo­mioon. Siihen pitäisi puuttua ja oikaista näin tilastojakin. Sitä paitsi aiheutan työhakemuksillani vain turhaa vaivaa työn­antajille.

Vajaatyökykyisille yli 58-vuotiaille osa-aikatyöntekijöille pitäisi lääkärinlausunnon perusteella taata päiväraha eläkeikään saakka ilman työnhakuvelvoitetta.

Kategoristen aktiivimallien sijaan työvoimahallinnossa pitäisi ehdottomasti kehittää yksilöllisempiä ratkaisumalleja, joissa erityisesti ikääntyvien vajaa­kuntoisten ja muiden erityis­ryhmien realistiset tilanteet huomioidaan.

Malli juuri minulle"
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000005 ... 3c9a46aa50
isla
 


Re: Aktiivimalli

ViestiKirjoittaja Tyy » 20.01.2018 10:23

Ja kuka noita yksilöllisyyksiä haluaa maksaa?

Mun mielestä tästä aktiivimallista on älyttömästi kohistu suhteessa miten vähäinen se kuitenkaan on. Kiva että joillain on tuollaisiin energiaa.
Tyy
 
Viestit: 682
Liittynyt: 10.08.2016 15:21

Re: Aktiivimalli

ViestiKirjoittaja trisse » 20.01.2018 22:54

Nyt saat ainakin maksaa siita etta jokaisen yksilollinen tilanne tutkitaan vessassakaynteja myoten!
trisse
 

Re: Aktiivimalli

ViestiKirjoittaja Mirri » 21.01.2018 00:22

Tyy, mitä tarkoitat aktiivimallin vähäisyydellä?
Avatar
Mirri
 
Viestit: 21979
Liittynyt: 01.01.2012 19:18

Re: Aktiivimalli

ViestiKirjoittaja Tyy » 21.01.2018 05:23

No erityisesti sitä 5%. Myös sen mallin vaatima työnmäärä ei ole kovin suuri.
Tyy
 
Viestit: 682
Liittynyt: 10.08.2016 15:21

Re: Aktiivimalli

ViestiKirjoittaja trisse » 21.01.2018 20:59

Sehan on sama vaikka se tyo olisi vain seitseman minuttia jos tyota ei satu saamaan. Pitaa olla tyosopparit ja vakuutukset sun muut palkanmaksukuitit joten ei riita etta lapioi vaan tunnin naapurin lumia ja kuitataan etta tyovelvollisuus on suoritettu. Tyon vahyydesta vittuilu on kuin alaraajahalvaantuneelle herjaisi "etko muka sataa metria pysty kavelemaan? Miten voi olla?! Ma kavellen joka arkipaiva 5 kilometria - ja pyhana tuplat! Yrittaisit nyt ees perkele!"
trisse
 

Re: Aktiivimalli

ViestiKirjoittaja Noolan » 22.01.2018 07:13

Ei voi tietää sattuisiko työtä saamaan jos ei edes hae.
What's coming will come and we'll just have to meet it when it does.
-J. K. Rowling
Noolan
 
Viestit: 536
Liittynyt: 08.06.2014 12:44

Re: Aktiivimalli

ViestiKirjoittaja trisse » 22.01.2018 16:17

Ei niin mutta tässä puhutaan nyt aktiivimalli ansoista
trisse
 


Paluu Romulaatikko



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa

cron