Tää erityisherkkyys on alkanut ottaa mua tosi paljon kupoliin. Oonko ainoa? Yksi nainen on varsin ekstrovertti eikä kestä olla yksin. Omasta mielestään hän on kuitenkin erityisherkkä vaikka olen itse pitänyt häntä pikemminkin kovana ihmisenä. Toinen mies on facebookissa jatkuvasti huonostivoiva ja itsesäälinen - luonnollisestikin mielestään erityisherkkä. Eilen sitten luin Facebookin jostain ryhmästä jonkun naisen - minulle tuntemattoman - tilitystä siitä kuinka hän oikein suurella ilolla odottaa että omat teini-ikäiset lapset muuttavat kotoa pois ja on suureen ääneen sanonutkin ettei tule yhtään kaipaamaan heitä kun saa vihdoin kämppänsä ja elämänsä täysin omaan käyttöönsä. Ja että tämän vuoksi monet pitävät häntä kylmänä ihmisenä - mutta ei.. hänhän on vain erityisherkkä!
Sikäli kun erityisherkkyydestä ymmärrän niin erityisherkät kiintyvät läheisiinsä tavallista enemmän. Tosi vaikea kuvitella että erityisherkkyys ilmenisi siten että oikein suurella innolla lasten kotoamuuttoa. Lisäksi jos erityisherkkä ihminen sitä toivoisikin niin ei olisi luultavaa että sanoisi sitä ääneen kun pelkäisi loukkaavansa läheisiä. Ketjuun kuitenkin tuli heti kymmenittäin ihmisiä jotka kertoivat kanssa olevansa erityisherkkiä ja odottavansa siksi teini-ikäisten lastensa pois muuttoa.
Mua on alkanut ärsyttää tää koko erityisherkkyys-buumi!