Päässäni on ääni

Asiaa aiheesta ja sen vierestä

Päässäni on ääni

ViestiKirjoittaja Enne1 » 20.08.2016 16:14

Minulla on häiritsevää vinkumista ja soimista päässäni. Sitä ääntä on ollut lähes koko ajan, enkä tiedä miksi
Enne1

Re: Päässäni on ääni

ViestiKirjoittaja Rane » 20.08.2016 16:18

Miten kauan? Oletko ollut meluisassa paikassa tai onko sinulla ollut flunssa? Korva lukossa?
Rane

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 20.08.2016 18:26

Sateentekijä

ViestiKirjoittaja Enne1 » 20.08.2016 19:01

En tiedä voivat ollakin tukossa. En ole ollut flunssassa. Tätä on jatkunut kuukausia. Luulen sen olevan tinnitusta. Miten siitä eroon pääsee? Niskassa on aina kireyttä, koska jännitän. Väsynyt olen ja stressaantunutkin. Pää on ehkä ajoittain huonosti tuettu, koska kerään tyynyjä liikaa alleni, silloin ääni pahenee.
Enne1

ViestiKirjoittaja Ryysy » 20.08.2016 19:56

Oletko kertonut asiasta lääkärille tai kysynyt, mistä voisi olla kyse? Jos nuo ovat rasittavia itselle, niin niistä voisi koittaa jotenkin päästä eroon, esim. stressin vähentämisestä aina puhutaan, mutta mitä se käytännössä tarkoittaa, en tiedä.
Ryysy

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 20.08.2016 20:32

Itselläni on ollut tinnitusta jo vuosia.
Kävin aikoinani korvalääkärin tutkimuksissa, otettiin kuulokäyrät sun muut, huuhdeltiin korvat ja todettiin, että korvakäytävät keräävät jostain syystä runsaasti vahaa. Olen tuota hoitsanut itse huuhtelemalla. Hankin sitä varten 100 ml korvaruiskunkin. Ei nuo konstit auttaneet.Sanoikin lääkäri lohdullisesti joko kärsit tai itket ja kärsit...Nykyisin olen niin tottunut tuohon, etten sitä kaikin ajoin edes huomaa, kuuntelen musiikkia. olen koneella, katson
juttuja joissa on jonkinmoinen taustaääni joka peittää korvien huminan. Eniten se vaivaa, kun iltaisin yritän nukkua.

Kun minulle sanottiin, ette siitä pääse, yritän tulla sen kanssa vaan toimeen.
Tuolla Kuuloliiton sivuilla on paljon hyvää tietoa tinnituksesta
laitan pari muutakin linkkiä joista saattaisi olla apua
http://www.kuuloliitto.fi/fin/kuulo/use ... /tinnitus/
http://www.tinnitus.org
http://www.tinnitusyhdistys.fi
http://www.tinnitus.fi
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja pöö » 20.08.2016 22:47

Keho sopeutuu kohoaviin energioihin, korvan soiminen on hyvin yleistä näinä aikoina.
pöö

ViestiKirjoittaja Pinja » 20.08.2016 23:23

Tinnitusta tai sitten korvat tukossa.
Pinja

ViestiKirjoittaja trisse » 20.08.2016 23:39

Enne1 kirjoitti:Minulla on häiritsevää vinkumista ja soimista päässäni. Sitä ääntä on ollut lähes koko ajan, enkä tiedä miksi

Olet outo.
trisse

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 20.08.2016 23:49

Enne,
Varmuuden vuoksi sinun kannattaisi mittauttaa verenpaineesi.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Enne1 » 21.08.2016 17:34

Niinpä olenkin. :)

Mittautin verenpaineen ja se oli ihan ok. Onko yläpaine alhainen, jos se on 101?
Enne1

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 21.08.2016 18:14

Mielestäni on (101/?). Tuollainen voisi olla nuoren ja hoikan yläpaine. Entä alapaine?
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 21.08.2016 20:04

Enne1 kirjoitti:Niinpä olenkin. :)

Mittautin verenpaineen ja se oli ihan ok. Onko yläpaine alhainen, jos se on 101?

Kyllähän tuo yläpaine eli systolinen( siis lyönnin aikainen )normaalin rajoissa on, jos se on n. 100 Se, paljonko diastolinen (sydämen lepovaiheen aikainen) paine on, merkitsee enemmän.
Normaaliksi katsotaan arvot 135/85, (siis normaalin ylärajat)

Verenpaine voi olla jopa 75–80/50–60 tasoa eikä ole merkki mistään sairaudesta. Toisaalta kovin alhainen verenpaine saattaa aiheuttaa korvien soimista, huminaa päässä,
heikotusta, huimausta, silmien sumenemista ja jopa pyörtymistä. Sekä vuoteesta noustessa oireita, kuten äkillistä heikotusta .(Ortostaattinen hypotonia)Ilmiö johtuu siitä, ettei verenkierto ehd mukaan riittävän nopeasti asennon muutokseen. Se on vaaratonta ja menee ohi kun verenkierto sopeutuu asennon muutokseen.

Nestevajaus ja runsas hikoilu saattavat laskea verenpainetta, sen vuoksi kannattaa hikoillessaan juoda runsaammin kuin yleensä, vaikka ihan vaan vettä.
Runsaasti hikoillessa menettää tärkeitä suoloja , tarvittaessa voi juomaveteen lisätä hitusen suolaa kerta-annoksena. Kotikonstina matalaan verenpaineeseen voi kokeilla salmiakkia.Lakritsakin kohottaa verenpainetta, muttei näitäkään kannata toki syödä liikaa.

Alhainen verenpaine ei sinänsä ole vaarallista .Sanotaan ennemminkin, että matalan verenpaineen omaavalla on paremmat mahdollisuudet pitkään ikään, kuin liian korkean verenpaineen omaavilla, joilla on jatkuva sairastumisriski erilaisiin sydän- ja verenkierron sairauksiin, tukoksiin mm.
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja Enne1 » 21.08.2016 20:43

Alapaine oli 71, syke vähän päälle 60. Täytyy rueta juomaan aitoa vichyvettä, siinä on suoloja lenkin aikana. Toisinaan huimaa, kun nousen ylös.
Enne1

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 21.08.2016 22:06

Nesteen saannin lisäksi on tietenkin tärkeää huolehtia ravinnostaan.
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja Ryysy » 21.08.2016 22:31

Mihin paineisiin betasalpaajat vaikuttavat? Tai sitten ne toiset... act- tai atc-estäjät... vielä muitakin eri verenpainelääkeluokkia oli, mutten muista. Ainakin itse saan kuulemma hyvät paineet, kunhan vaan olen syönyt tarpeeksi betasalpaajia ja rauhoittavia... joskus olivat niillä rajoilla, mutta ilmeisesti lääkitys ei ollut kohdillaan.
Ryysy

ViestiKirjoittaja Mirri » 21.08.2016 22:45

Minulla beetasalpaaja on kohonneen verenpaineen lääkehoitona.
Mirri

ViestiKirjoittaja pöö » 21.08.2016 22:46

Beetasalpaaja poistaa jännittämisen ja laskee verenpainetta.
pöö

ViestiKirjoittaja Ryysy » 21.08.2016 22:54

Minulla luki alunperin, että olisivat jännitykseen, päälle kymmenen vuotta sitten. Jotain samankaltaista niissä lukee vielä nykyäänkin, vaikka silloinen maksimiannos jossakin vaiheessa kolminkertaistettiin. Mutta kyllä sen vain huomaa ilman jännitystäkin, jos jää ottamatta tai jos tarvitsee. Jos sydän tuntuu kurkussa ja korvissa saakka. Elintavat...
Ryysy

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 21.08.2016 23:28

Minulla on Verpamil , joka kuuluu ns. kalsiuminestäjiin." Sen vaikutuksesta verisuonten seinämäjännitys laukeaa, jolloin sepelvaltimot laajenevat ja verenvirtaus sydänlihakseen lisääntyy. Lisäksi verenpaine laskee ja sydämen työmäärä pienenee, mikä vähentää sydämen hapentarvetta sanotaan tuoteselosteessa http://spc.nam.fi/indox/nam/html/nam/hu ... 109185.pdf
Olen käyttänyt sitä vuosia, kun se minulle sopivana löydettiin. Myös läpikäymäni pienen infarktin jälkeen katsottiin sopivaksi vain annostusta suurennettiin.
Sateentekijä

Paluu Romulaatikko