Höylääminen

Asiaa aiheesta ja sen vierestä

Re: Höylääminen

ViestiKirjoittaja Hilppa » 19.06.2016 12:05

irmeli kirjoitti:
Rane kirjoitti:Meillä oli myös höyläpenkki verstashuoneessa. Tein siellä sahaamistani ja höyläämistäni laudanpätkistä ja kangassuikaleista puukenkiä. Tykkäsin kävellä niillä aina postinhakureissuilla.

Minäkin tein ja myös sellaiset korkeat puujalat.
Olen myös höylännyt veneeseen airot. Mies teki puuveneen kurssilla.

Mistä puusta Irmeli aironsa höyläsi? Aika taitava oot.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Hilppa » 19.06.2016 12:26

Sateentekijä kirjoitti:Laiton sen vanhan antiikkisen höyläpenkin kuvan tähän vain siksi, koska se mielestäni oli hauska, vanha antiikkiesine. Olen pahoillani jos se loukkasi tai sotki ketjun. Miksi minä muka olisin ketään pyrkinyt sen kuvan myötä opettamaan, kuin en itse tiedä höyläämistä mitään?

No eihän se varsinaisesti hauska ole, kun työväline pikemmin. Mutta ei ketään loukkaa penkki, eloton museaalinen kappale. Oletko koskaan höylännyt puuta, Sateentekijä?
Hilppa

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 19.06.2016 12:48

Miksi Berry nostaa keskisormensa pystyyn?: "it's straight up twelve" (6"14').

Sanoitukseen on näemmä tullut uusia jippoja sitten alkuperäisen (1958).
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja irmeli » 19.06.2016 14:06

Hilppa kirjoitti:
irmeli kirjoitti:
Rane kirjoitti:Meillä oli myös höyläpenkki verstashuoneessa. Tein siellä sahaamistani ja höyläämistäni laudanpätkistä ja kangassuikaleista puukenkiä. Tykkäsin kävellä niillä aina postinhakureissuilla.

Minäkin tein ja myös sellaiset korkeat puujalat.
Olen myös höylännyt veneeseen airot. Mies teki puuveneen kurssilla.

Mistä puusta Irmeli aironsa höyläsi? Aika taitava oot.

Kuusesta tein. En ole ole taitava vaan seurasin ohjeita.
irmeli

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 19.06.2016 18:36

Hilppa kirjoitti:
Sateentekijä kirjoitti:Laiton sen vanhan antiikkisen höyläpenkin kuvan tähän vain siksi, koska se mielestäni oli hauska, vanha antiikkiesine. Olen pahoillani jos se loukkasi tai sotki ketjun. Miksi minä muka olisin ketään pyrkinyt sen kuvan myötä opettamaan, kuin en itse tiedä höyläämistä mitään?

No eihän se varsinaisesti hauska ole, kun työväline pikemmin. Mutta ei ketään loukkaa penkki, eloton museaalinen kappale. Oletko koskaan höylännyt puuta, Sateentekijä?

Onhan sitäkin joskus lapsuudessa tullut kokeiltua. En varmaankaan mitään hyödyllistä siitä tehnyt, kokeilin vaan ja muistelen kuinka kivaa oli nähdä se sileä jälki jonka höylä sai aikaan.
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja Rane » 19.06.2016 19:19

Minä tein yläasteen puukäsitöissä maustehyllyn, ja pitihän siinäkin höylätä. Petsasin sen punaiseksi.
Rane

Edellinen

Paluu Romulaatikko