Dukkha

Asiaa aiheesta ja sen vierestä

Re: Dukkha

ViestiKirjoittaja trisse » 12.06.2016 16:22

Nimittelyistä ei kyllä ole hyötyä vaikka ymmärränb että niihin provosoituu koska olen itsekin tehnyt samaa. Gabrielin kannattaisi jättää sikseen ja vetää mielummin henkeä.
trisse

ViestiKirjoittaja Mirri » 12.06.2016 16:23

Kaapo kirjoitti:Silloin kun keinot on loppu niin jäljelle jää vain kaksi keinoa, hyökkäys (nimittey on osa sitä) tai täydellinen kirjoittajan mitätöinti, ohittaminen, sivuuttaminen.

Mielestäni julkisella nettifoorumilla on viisainta valita jälkimmäinen.
Hyökkäyksen siirtyessä solvausten puolelle tulee pahaa jälkeä, kun taas vaikeneminen ja huomiotta jättäminen voi 'sammuttaa' koko tilanteen. Tuskin täällä kukaan mitään menettää, vaikka jättäisitkin noteeraamatta kirjoitukset (ja kirjoittajat), joiden koet olevan sinua kiusaavia tai provosoivia.

(Trisse näköjään jo sanoi saman asian.)
Mirri

ViestiKirjoittaja irmeli » 12.06.2016 16:24

Kaapo kirjoitti:
Snä et ymmärrä seitsemästä veljeksestä ensimäistäkään riviä.

Enkä minäkään ymmärrä siitä yhtään mitään. Väliaika kahvia ja pullaa, sen ymmärsin, kun olin katsomassa kesäteatteria Nurmijärvellä.
irmeli

ViestiKirjoittaja trisse » 12.06.2016 16:31

Oliko edes hyvää pullaa?
trisse

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 12.06.2016 16:33

Kaapo kirjoitti:Silloin kun keinot on loppu niin jäljelle jää vain kaksi keinoa, hyökkäys (nimittey on osa sitä) tai täydellinen kirjoittajan mitätöinti, ohittaminen, sivuuttaminen.
Mikään muu ei auta. Puhuin siitä jo aikaisemmin ja Helmis myös kommentoi sen jälkeen.

Nyt on pakko kirjoittaa oikaisu. Kaapo viittaa Mobsteri-ketjuun kirjoittamaani viestiin, joka osui hänen nimittelemisen oikeuttamista koskevan viestinsä jälkeen. Minun viestiäni - jonka pituudesta voi varmasti päätellä, että sen kirjoittamiseen kului aika paljon aikaa eikä sitä näin ollen kirvoittanut ketjun edellinen viesti, jonka näin vasta yrittäessäni omaani lähettää ja luin vasta omani lähetettyäni - ei voi eikä saa mitenkään tulkita niin, että olisin samaa mieltä siitä, että nimittely tai minkään muunkaanlainen alatyylinen kommentointi olisi mielestäni missään tilanteessa oikeutettua.

Muistan Kaapon kertoneen hyvin pian palstalle tultuaan olevansa kaikenlaisen provosoinnin tavoittamattomissa ja reagoivansa vain halutessaan. Tulkitsin tämän silloin niin, että muut käyttäjät voisivat yrittää provosoida häntä niin paljon kuin sielu sietää, mutta hän pysyisi tyynenä kuin buddha ja jatkaisi "aarteidensa" jakamista kanssamme. Tämä valitettavasti osoittautui hyvin pian virhetulkinnaksi ja Kaaposta kuoriutui samanlainen omien reaktioidensa vietävissä oleva pulliainen kuin kuka tahansa. Valitettavasti hän ei itse tainnut kuitenkaan tajuta, että hänen alatyylisiin reaktioihinsa, jotka hän kenties omasta mielestään kirjoittaa harkinnan jälkeen ja tiedostavan laskelmoidusti, suhtaudutaan täällä aivan samalla tavalla kuin pikaistuksissa kirjoitettuihin "aivopieruihin" (ei nyt parempaa sanaa tule mieleen).
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja irmeli » 12.06.2016 16:38

Onko tämä Dukkha Kaapon vaimo?

Vitsi.
Viimeksi muokannut irmeli päivämäärä 12.06.2016 16:44, muokattu yhteensä 1 kerran
irmeli

ViestiKirjoittaja irmeli » 12.06.2016 16:40

trisse kirjoitti:Oliko edes hyvää pullaa?

Ei varmaan ollut, kesäteattereissa yleensä on vanhaa pullaa tai ainakin ne on olleet pakasteessa.
irmeli

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 14.06.2016 00:42

irmeli kirjoitti:Onko tämä Dukkha Kaapon vaimo?

Vitsi.

Tokkopahan sentään. Mutta kiinnitin huomiota yhteen juttuun. Dukkha käyttää samaa sanaa kuin Kaapo, "mouhota" !
Jotain se kai kertoo sukulaissieluisuudesta :?:
12.6 Dukkha kirjoitti:
Admin voi kyllä halutessaan siirtää tämän päiväkirjaosioon. En tosin tiedä, oisko tää niinkään "mun" päiväkirja. Aihe, jota en perustanut tai edes pyytänyt perustettavaksi, ja jossa hirvee mouhoominen päällä muiden toimesta. :lol:
Pikkuserkku tai jotain? :?
En ole täällä lukenut muitten käyttävän tuota termiä.
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja Dukkha » 14.06.2016 07:15

Sateentekijä kirjoitti:
irmeli kirjoitti:Onko tämä Dukkha Kaapon vaimo?

Vitsi.

Tokkopahan sentään. Mutta kiinnitin huomiota yhteen juttuun. Dukkha käyttää samaa sanaa kuin Kaapo, "mouhota" !
Jotain se kai kertoo sukulaissieluisuudesta :?:
12.6 Dukkha kirjoitti:
Admin voi kyllä halutessaan siirtää tämän päiväkirjaosioon. En tosin tiedä, oisko tää niinkään "mun" päiväkirja. Aihe, jota en perustanut tai edes pyytänyt perustettavaksi, ja jossa hirvee mouhoominen päällä muiden toimesta. :lol:
Pikkuserkku tai jotain? :?
En ole täällä lukenut muitten käyttävän tuota termiä.

Vaimo, poika, opetuslapsi, pikkuserkku -- miksei vaikka ne kaikki! :lol:

Me ollaan tutustuttu yhen toisen nettifoorumin kautta, mut ei olla koskaan tavattu irl. Et enhän mä voi edes varmuudel tietää, pitääkö kaikki tosielämän jutut paikkansa. Hyviä nettikamuja ollaan joka tapauksessa. Hänel on omat syynsä käyttäytyä niin kuin käyttäytyy. On sitä kyl aikanaan itekin tullu epävakauksissani mouhottua netissä, että tuota juuh. :oops: Oikeasti oon siis
Kaapon sivupersoona.

No ei mut vakavissaan, ei oo kovin mielekästä profiloitua foorumille yhden henkilön perusteella, joka mulle tätä foorumia suositteli, ja teki mulle oman aiheenkin. Aisapari-asettelun voi jättää pois, vaik ollaankin "vanhoja tuttuja". Mul on oma syvällinen tapani ajatella arkiasioita, joka Kaapoa viehättänee. Ihan mukaavahan se tietenkin on, että tykkää, vaikkakaan en tän tasosesta huomiosta pidä. Älykkyydellä leijuminen tai sen lyttääminen on muutenkin... kömpelöä.

Toivottavasti tää asia ois nyt käsitelty. Hitsi ku aika rientää ja oon tabletin kans melkonen kilpikonna. Tän foorumin netikettiin ja varsinkin ilmapiiriin ois kyl totuttelemista, et jää nähtäväks.
Dukkha

ViestiKirjoittaja irmeli » 14.06.2016 08:15

No tuosta helvetin murteesta voisit kuitenkin luopua, tuosta saa mitään selvää. Sivupersoonat ovat ihan mahdollisia tällä foorumilla, kun ylläpitäjä ja hänen avustajansa eivät juuri mitään ymmärrä ip-osoitteista.
irmeli

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 14.06.2016 10:29

irmeli kirjoitti:... Sivupersoonat ovat ihan mahdollisia tällä foorumilla, kun ylläpitäjä ja hänen avustajansa eivät juuri mitään ymmärrä ip-osoitteista.

Sinähän voitkin sitten meitä opettaa meille sen mitä me emme (vielä) ymmärrä.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 14.06.2016 10:34

Kaaposta:
Dukkha kirjoitti: ... Hänel on omat syynsä käyttäytyä niin kuin käyttäytyy...

Ei ole olemassa mitään hyväksyttävää syytä käyttäytyä niin kuin hän (Kaapo) käyttäytyy.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Dukkha » 14.06.2016 18:53

irmeli kirjoitti:No tuosta helvetin murteesta voisit kuitenkin luopua, tuosta saa mitään selvää. Sivupersoonat ovat ihan mahdollisia tällä foorumilla, kun ylläpitäjä ja hänen avustajansa eivät juuri mitään ymmärrä ip-osoitteista.

Joo, totta. Siihen tuolla netiketillä lähinnä viittasinkin, en vain ennättänyt täsmentään.
Dukkha

ViestiKirjoittaja Dukkha » 14.06.2016 19:07

Kyllästynyt kirjoitti:Kaaposta:

Ei ole olemassa mitään hyväksyttävää syytä käyttäytyä niin kuin hän (Kaapo) käyttäytyy.

Tarkoitin, että hän että itse ymmärtänee käyttäytymisensä syyt. En itsekään jaksaisi keskustella tai olla tekemisissä riidankylväjien kanssa. Äkkiseltään omasta läheisemmästä nettituttavapiiristäniķin tulee neljä tälläistä mieleen.
Dukkha

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 15.06.2016 17:41

Dukkha kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:Kaaposta:

Tarkoitin, että hän että itse ymmärtänee käyttäytymisensä syyt. En itsekään jaksaisi keskustella tai olla tekemisissä riidankylväjien kanssa. Äkkiseltään omasta läheisemmästä nettituttavapiiristäniķin tulee neljä tälläistä mieleen.

Kaikkeen täällä kirjoittamiseen on syyt.Kaikella on myöskin seurauksensa.Olivatpa syyt mitä tahansa, kirjoittajalla on tarve julkaista ne. Mutta silloin pitäisi myös olla kyky pysyä sanojensa takana ja kertoa, miksi tuli sanottua niin tai näin. Sekä kestää sanomisiensa seuraukset kuin mies/nainen. Täällä kyllä osataan sanoa, mutta harvoinpa näkyy selitystä.
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja Katla » 15.06.2016 23:58

"Kaikkeen täällä kirjoittamiseen on syyt."
Siksi olisi hyvä, jos ei arvosteltaisi toisen kirjoitusta halveksivasti, ei komennettaisi, eikä kiellettäisi, vaan lukisimme vain ja antaisimme palautetta ilman ilkeyttä tai tuomitsemista. Jokaisesta ajatuksella kirjoituksesta saa paljon itselleen jokainen, joka pohtii miksi näin on kirjoitettu. Mikä on tuon viestin perimmäinen sanoma.
Eriasia sitten ne suunsoittoon osoitetut viihdeketjut, niissä mielestäni saa hupailla, ilman sen kummempia miettimisiä.
Katla

Edellinen

Paluu Romulaatikko