Emoticon or smiley?

Asiaa aiheesta ja sen vierestä

Emoticon or smiley?

ViestiKirjoittaja Hilppa » 19.03.2016 14:18

Joskus 80-luvulla tai hamassa menneisyydessä vauvojen äitiyspakkauksiin ilmestyi keltainen paperi, jolle oli painettu kutakuinkin nykyistä tavan hymiötä vastaava hymyilevä nassukuvio.
Kuva
Ja sitten noita nassuja alkoi ilmestyä sähköisen viestinnän myötä myös virkapostiin. Ja koska meiltä kaikilta edellytetään nykyisin dynaamisuutta, "kykyä ajatella uudelleen", oivalluksia, hellyydenosoituksia(?) tai mitä ihmettä, on noita alkeellisia nauravia piirroksia monen kiireisen pikaviestin kulmassa.
Hilppa

Re: Emoticon or smiley?

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 19.03.2016 19:18

Tavanomaisen hymiön paikalle voisi laittaa vaikka veikeitä eläinkuvia tms

Kuva
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 19.03.2016 19:24

Useimmiten hymiöt kyllä herättävät vastakkaisia reaktioita roikkuessaan joka viestin kulmassa.

Kuva
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja Hilppa » 19.03.2016 23:31

No virkaviesteissä on ollut onneksi hillitympää hymiönkäyttöä. Sitä tavanomaista nauravaa päätä. Jos minulla olisi oma koira, voisin ehkä tarjoilla sen pentukuvaa viestien nurkkiin söpöilemään. No en joka viestiin kumminkaan.

Muistaako kukaan tuota äitiyspakkauksen hymiötaulua? Ja onko sellainen vieläkin pakkauksessa?
Hilppa

ViestiKirjoittaja Katla » 19.03.2016 23:37

Minä muistan! Kysyin naapurin vierailevalta neuvolatädiltä, että mikä tää on, kun tutkittiin mun äitiyspakkausta-75v. No hän selitti, että se laitetaan seinään vauvansängyn viereen silleen, että vauva helposti näkee senja koska kuulemma oli huomattu, että vauva hoksaa ekana silmät ja suun, niin siksi se suu nauraa ja kuulemma vauva siitä virkistyy ja pyrkii kommunikoimaan. Muistan, että asia oli minulle tärkeä ja tuijotin vauvaa, että hoksaako se kohta tuon hymynaaman. Ei piitannut muksu pätkääkään siitä <3
Katla

ViestiKirjoittaja Katla » 19.03.2016 23:45

Tämäkin oli silloin,- on tallessa. Hymy helistin oli välillä pois laatikosta, mutta on taas pannut.
Kuva
Ja noita hymynaama julisteita saa kuulemma neuvolasta.
Katla

ViestiKirjoittaja Hilppa » 19.03.2016 23:55

Tehoaisikohan tuo juliste aikuiseen?
Hilppa

Paluu Romulaatikko