Nyt pannaan halvalla -mainos

Asiaa aiheesta ja sen vierestä

Re: Nyt pannaan halvalla -mainos

ViestiKirjoittaja SADE » 28.05.2015 10:27

Sinun, Psykopatologia, pitäisi erottaa toisistaan junttimaisuus ja seksuaalinen häirintä.
SADE

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 28.05.2015 10:28

Niinhän minä mielestäni erotankin.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Hilppa » 28.05.2015 10:31

Psykopatologia kirjoitti:Junttimaisuus on täällä sallittua.

Minusta sinä et ihan joka tilanteessa havaitse junttimaisuuden vyön alle pilkkaa.

K-rauta Suomessa naureskelee seksuaalisuudelle ja seksistä tehdään naureskeltavaa rumaa muka iloista toimintaa, johon kaikkien oletetaan suhtautuvan samoin. Ruotsissa löytyy (det finns-svetisismi, huom!) pilkan kohde machous, kovuus ja väkivaltaisuuskin, jolle samoin ikään kuin naureskellaan. Meillä nauretaan seksille Ruotsissa väkivaltaisuudelle (jota ei esiinny oman maan ihmisissä).
Hilppa

ViestiKirjoittaja Hilppa » 28.05.2015 10:42

Psykopatologia kirjoitti:Niinhän minä mielestäni erotankin.

Mutta ikään kuin annat siunauksesi akka- ja muija- kirjoittelulle, kun kirjoittaja itse röyhistellen kertoo tulevansa kansan syvistä riveistä.

Oma sukuni, taustani ja mieheni suku on mitä suurimmassa määrin "kansan syvistä riveistä" junttilasta, lower class. Koskaan eivät nimittele minua eivätkä muita naisia akaksi, muijaksi, ym ilmaisuilla.
Hilppa

ViestiKirjoittaja SADE » 28.05.2015 10:46

Olen täällä miettinyt, että onko tässä nyt omalla kohdallani kysymys jonkinlaisesta kulttuurierosta, koska olen kuitenkin suurimman osan nuoruus- ja aikuisikääni asunut maassa, jossa naisiin kohdistuva seksuaalinen vihjailukin (siis myös verbaalinen) ei ole missään muodossa hyväksyttävää. Kuten ei myöskään miehiin kohdistuva.
Toisaalta huomaan, että myös tällä nettipalstalla on useampi naispuolinen kirjoittaja reagoinut samaan asiaan kuin minä.

Sen sijaan, Psykopatologia, että yrität puhdistaa käsiäsi, toivoisin sinun miettivän asiaa vähän tarkemmin. Sinä olet käyttäytynyt minun näkökulmasta vähintäänkin yhtä junttimaisesti kuin kaikesta päätellen minä sinun.
SADE

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 28.05.2015 11:20

Flower kirjoitti:
Hilppa kirjoitti:
Psykopatologia kirjoitti:Junttimaisuus on täällä sallittua.

Minusta sinä et ihan joka tilanteessa havaitse junttimaisuuden vyön alle pilkkaa.

K-rauta Suomessa naureskelee seksuaalisuudelle ja seksistä tehdään naureskeltavaa rumaa muka iloista toimintaa, johon kaikkien oletetaan suhtautuvan samoin. Ruotsissa löytyy (det finns-svetisismi, huom!) pilkan kohde machous, kovuus ja väkivaltaisuuskin, jolle samoin ikään kuin naureskellaan. Meillä nauretaan seksille Ruotsissa väkivaltaisuudelle (jota ei esiinny oman maan ihmisissä).

Missä sanotaan, että haluttaisiin muiden suhtautuvan samoin? On kai mahdollista suhtautua monin eri tavoin?

Eihän tuossa sanotakaan, että "haluttaisiin muiden suhtautuvan samoin" vaan "oletetaan suhtautuvan samoin...".
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Hilppa » 28.05.2015 12:20

Flower kirjoitti:Missä sitten oletetaan?

Minäkin oletan kysymysmuodossa, että ilmeisesti haluaminen tapahtuu Hilpan taholta, joka haluaa, että kaikki suhtautuisivat samoin kuin hän? Koska muut tavat ovat hänen mielestään loukkaavia?

Vitsin ja huumorin toimintamekanismi perustuu suggestiiviseen tarjoukseen. Vitsi toimii, jos kohderyhmä kokee ja ajattelee samoin. Mainoksen tekijät olettavat, että heidän asiakaskunnastaan varteenotettavin osa ajattelee samoin ja ne, jotka eivät ajattele samoin, ymmärtävät edes nauraa niille, joiden maailma on vitsin kohderyhmä. Kyseessä on tehokas moninkertainen piiloviesti, jolla pyritään muokkaamaan tai vahvistamaan tietyntyyppistä ajatusmaailmaa.

Kun mennään seksin alueelle, kyse on yhdestä narsistisimmasta aihepiiristä, joka on henkilökohtaista. Tässä tapauksessa pätee myös, että toisen narsismin vahvistaminen ärsyttää ja oman narsismin vahvistaminen hykerryttää hermoja. Koska kyse on suggestiivisen tarjouksen syntymekanismista, ei vastapuoli voi mitenkään löytää järkeviä argumentteja omien ajatustensa puolesta muutoin kuin äänestämällä (lompakollaan tai) jaloillaan, kuten toope reagoi.

Huomattavaa on myös, että pelkkä teksti mainoksessa oli normaalia suomea, eikä itselleni (näkemättä kuvien osuutta) tullut mitään eroottisia vihjeitä mieleen. Mutta olen tietysti vähän eri kaliiberia, koska parrut, meisselit, lankut, poikaoksat, sun muut kuuluvat vakiosanastooni.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Hilppa » 28.05.2015 15:30

Taidekin on suggestiivista. Jokaisella on onneksi oikeus päättää millaisista mainoksista tai taiteesta pitää ja mitä haluaa katsella. Ja kyse oli onneksi kuitenkin vain mainoksesta.
Hilppa

Edellinen

Paluu Romulaatikko