SPA

Asiaa aiheesta ja sen vierestä

SPA

ViestiKirjoittaja toope » 09.04.2015 20:22

Miksi saunasta ja suihkusta sanotaan SPA?
Hiton ällöttävää katsoa jotain sisustuohjelmaa kun siellä muka on spaa. Saunaosasto se on tai sauna ja suihku ja pukuhuone.
toope

Re: SPA

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 09.04.2015 20:27

Se on kai olevinaan hienompaa kuin sauna.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Ryysy » 09.04.2015 20:30

Spaa on kylpylä. Tai kuulostaa siltä. Ja tällaisessa spaassa pitää olla myös jotain hemmotteluhoitoja, että se on kunnon spaa.
Ryysy

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 09.04.2015 20:47

Olen aina ajatellut, että SPAssa pitää olla ainakin hieronta-amme. Itse hankkisin myös ylivuotosuojan 8-)
Ei vaiskaan, inhoan ammekylpyjä eikä siihen auta hieromiset eikä ylivuotosuojatkaan.
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Hilppa » 09.04.2015 23:13

Yhteen aikaan oli muodissa sellainen sadevesisuihku. Niitä esiteltiin sisustusohjelmissa kylpyhuoneiden varustuksena. Onko palstalaisilla kellään sadevesisuihkua?
Hilppa

ViestiKirjoittaja toope » 10.04.2015 05:24

On meillä sadevesisuihku mutta vaan kesällä ja ulkona. Sellainen on hyvä myös pitkillä vaellusmatkoilla.
toope

ViestiKirjoittaja Hilppa » 10.04.2015 23:57

Luulen tietäväni mitä tarkoitat ja nähneeni niitä Partioaitan kuvastossa. Mutta en tarkoittanut eräkauppojen suihkua, vaan ns. kotikylpylän suihkua, jonka alla seistään ja josta vesi putoilee ikään kuin aitoina sadevesipisaroina päälle. Se on ruokalautasen levyinen suutin, joka levittää veden pisaroinnin laajalle. Yhteen aikaan olivat muodissa. Melko järjetön idea.
Hilppa

Paluu Romulaatikko