.

Asiaa aiheesta ja sen vierestä

Re: Naiseuden myyttinen olemus

ViestiKirjoittaja Ryysy » 15.02.2015 12:30

Politiikka ei itseäni kiinnosta pätkääkään, näin olen monesti todennut, mutta jos poliittiset asiat koskevat itselle lähellä olevaa teemaa, niin silloin asia onkin ihan toinen. Olen huomannut, että olet tehnyt näitä muitakin aloituksia, siis ns. fiksuja aloituksia, juuri politiikassa esillä olleista asioista, uutisista jne. Toivoisin, että olisin itsekin valveutuneempi ja kiinnostuneempi näistä asioista, mutta kun en ainakaan nyt jaksa.

En myöskään ole lukenut kirjaa, mihin tässä viitataan, en perehtynyt Raamatun mytologioihin jne. Siksi on vaikea ottaa kantaa näihin ns. sivistyneihin asioihin, vaikka kovasti haluaisinkin.

Mukavaa, että haluat herättää keskustelua ja vastoin luuloani olla vuorovaikutuksessa toisten kanssa. Jotkut palstalla kirjoittavat saattavat olla hyvinkin yksinäisiä, jolloin keksusteluyhteyttä toiseen tahtoo hakea, keskusteluyhteyttä ehkä jopa tarvitsee.

Kiitos Jaska, että vastasin 'persoonaasi' menevään kommenttiini, etkä pahastunut siitä kai (?) Se mitä kirjoitin ei ollut mikään totuus kuitenkaan, aivoastaan hyvin hataralle pohjalle tehty oletus.

Naisilla ei ole myyttistä valtaa, naiset vaan joskus osaavat olla erittäin mielenkiintoisia olioita, mitä "myyttisellä vallalla" tässä ehkä tarkoitetaankin. Naista on vaikea lähestyä, naiset pahoittavat herkästi mielestä, naiset ovat kieroja - mutta oman elämäni fakta on, että tällaisia ovat myös miehet. Myyttisen vallan käsite on erikoinen, ymmärrän paremmin arkiset vallanosoituksen ääliömäiset taidonnäytteet, kuten mykkäkoulun pitämisen.

Se, että näkee naisen myyttisenä viittaa mielestäni siihen, että näkee naisessa jotakin pelottavaa. Se, mitä tämä pelottavuus pitää sisällään... siitä en _tiedä_.
Ryysy

ViestiKirjoittaja Ryysy » 18.02.2015 18:10

Joko alkaa yhteenveto valmistua vai vieläkö menee aikaa taustatöiden parissa?
Ryysy

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 18.02.2015 23:00

Olenhan toistuvasti tuonut esiin, että ketjun nimi tulisi myös laittaa esiin.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Ryysy » 19.02.2015 22:08

Tässä ketjussa odotellaan sitä tulevaa kattavaa yhteenvetoa. Jännityksellä.
Ryysy

ViestiKirjoittaja Kissi » 19.02.2015 22:14

Kyllä saa olla aika peto, jos näistä harakanvarpaista saa koottua jonkun juonen!
Kissi

ViestiKirjoittaja Kissi » 19.02.2015 23:26

Oli vissiin päissään .) Toivoisin Jaskan itse esittelevän aiheensa ja mielipiteensä siitä, niinkuin Ryysy ehdotti. Kurjaa heitää kuva ja letkautus, ei se oikein jaksa kiinnostaa. Näyttelee tyhmää, on selvästi lukenut ja tietävä ukko.
Kissi

ViestiKirjoittaja Peilikuva » 20.02.2015 00:26

Sateentekijä kirjoitti:Ei" lukeneisuus" aina osoita viisautta.
Googelesta löytää täydennysviisautta, kun omat tiedot loppuu...
Melkoista typeryyttä osoittaa myös muitten kirjoittajien aliarviointi.

Käännä nyt vielä kerran takkisi.
Peilikuva

ViestiKirjoittaja Peilikuva » 20.02.2015 03:20

Kuule Jaska, sun täytyy joskus ottaa ja kysyä ja kartottaa miesten(en pidä ukko sanasta) mielipiteitä. Mistä me naiset (sorry yleistys) niistä mielipiteistä tiedetään, tuskin meille (sorry yleistys) kaikkia kerrotaan.
Ehkä ollaankin kaikki(sorry yleistys) liki samanlaisia toisistaan poikkeavia ihan erilaisia naisia kaikki, niin kuin kaikki erilaiset miehetkin ovat samanlaisia kaikki.
Kuka sen tietää, muu kuin toinen samanmoinen.
Peilikuva

Re: .

ViestiKirjoittaja Ryysy » 22.02.2015 02:17

Olen vähän huolissani Jaskasta.
Ryysy

ViestiKirjoittaja Rane » 22.02.2015 12:36

Onko Jaska pannut kirjoituksilleen pisteen?
Rane

ViestiKirjoittaja Ryysy » 22.02.2015 15:10

Meinasin eilen sanoa pari valittua sanaa Jaskalle, mutta onneksi en sanonut, koska muuten nyt luulisin, että hänen pisteidenpanonsa johtuisi minun sanomisistani. Mietin sitäkin, että onko Jaskalla tullut paha mieli siitä, että hän on saattanut pahoittaa toisten mieliä, eikä ole pystynyt pyytämään anteeksi, vaan on siksi muuttunut pisteiksi. Senkin ehdin ajatella, että onkohan Jaska kokenut, että häntä jotenkin on alistettu täällä, kun Sateentekijän kanssa niin pidimme hänestä yhdessä ketjussa. Sanoin häntä ihanaksi ja koiranpennuksi, luulen, että se että sanotaan koiranpennuksi, voi jostakin ihmisestä tuntua pahalta. Ainakin kerran minulle on sanottu, että miehille ei saa lässyttää eikä sanoa söpöksi tai koiranpennuksi tai mussukaksi, koska se on jotenkin alistamista. Mutta osa taas ei pahoita siitä mieltään.
Ryysy

ViestiKirjoittaja Hilppa » 22.02.2015 15:20

Tutkimattomia ovat myyttisten miesten tiet...
Hilppa

Edellinen

Paluu Romulaatikko