...
Italiassa tunnetaan myös valkoinen pizza, joka on oikeastaan pelkkä pizzapohja ilman täytteitä.
...

Mirri kirjoitti:...Paella on kuulemma vähän kuin meikäläinen pyttipannu, sinne voi sotkea kaikki jämät. Pirkan pakastepaellaa olen syönyt ja pitänytkin siitä, mutta kerran törmäsin nilviäisiin, joiden syöminen ei onnistunut...
santra kirjoitti:Jauhelihaa en ikinä laittais pitsaan, hyvä pohja on kaiken a ja o, semmonen rapea muttei kuiva, minulla on ihan oma spesiaali pohjaohje, sitten ensin tomaattimurskaa kullotettua sipulia katkarapuja simpukoita tai jos ei merellistä halua sitten mitä lihaa tykkää oliiveja fetaa...
valkosipulia,paprikaa ym periaatteessa päälle voi ladella mitä sattuu olemaan , parmesaania raastettuna pinnalle
- kasviksia voi laittaa makunsa mukaan, ihan kunnon kasvispitsakin on vallan mainio, riippuen mitä kasviksia laittaa
tässä yksi kasvispitsaohje, suosittelen:
http://www.yhteishyva.fi/ruoka-ja-resep ... zza/012932

Hilppa kirjoitti:santra kirjoitti:Jauhelihaa en ikinä laittais pitsaan, hyvä pohja on kaiken a ja o, semmonen rapea muttei kuiva, minulla on ihan oma spesiaali pohjaohje, sitten ensin tomaattimurskaa kullotettua sipulia katkarapuja simpukoita tai jos ei merellistä halua sitten mitä lihaa tykkää oliiveja fetaa...
valkosipulia,paprikaa ym periaatteessa päälle voi ladella mitä sattuu olemaan , parmesaania raastettuna pinnalle
- kasviksia voi laittaa makunsa mukaan, ihan kunnon kasvispitsakin on vallan mainio, riippuen mitä kasviksia laittaa
tässä yksi kasvispitsaohje, suosittelen:
http://www.yhteishyva.fi/ruoka-ja-resep ... zza/012932
Oleellinen juttu on, kumman taikinan ohjeen mukaan teet. Siinä kun oli kaksi vaihtoehtoa. Leivinjauhe- vai hiivataikinan?
Kutakuinkin tuollaisen hiivataikinan teen, kun teen kotona pizzaa. Mutta en juurikaan tee kotona pizzoja, koska olen enempi pasta-lover. Jos teen pizzan, teen sellaisen ronskin pannupizza-tyyppisen ratkaisun, jonka paistan pellillä.
Käytätkö uunissa pizza-kiveä paistamiseen? Onko kokemusta, ovatko toimivia?
Kiitokset ohjeesta!
Hilppa kirjoitti:Miten tehdään aito italialainen pizza? Esipaistetaanko taikinaa ensin tomaattikastikkeen (tomaattipureen) kanssa? Jos niin kuinka kauan?
Kyllästynyt kirjoitti:Hilppa kirjoitti:Miten tehdään aito italialainen pizza? Esipaistetaanko taikinaa ensin tomaattikastikkeen (tomaattipureen) kanssa? Jos niin kuinka kauan?
En osaa aitoa italialaista tehdä; siihen tarvitaan kiviarinauuni. Mutta kun olen tehnyt suomalaista pizzaa, en ole esipaistanut pohjaa millään tavalla.
Pizzaa tehtäesssä on uunin on syytä olla hyvin kuuma ja paistokivi auttaa imitoimaan kiviarinauunia.
Meillä (kotona) ongelmaksi tulee usein se, että ihmiset tunkevat liikaa tavaraa pizzaansa ja se jää keskeltä liian kosteaksi. Kannattaa siis käyttää malttia päällysteiden määrässä; vähemmän on enemmän.
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 15 vierailijaa