Kuvien siirto foorumille

Asiaa aiheesta ja sen vierestä

Kuvien siirto foorumille

ViestiKirjoittaja beth » 10.03.2014 00:22

Käytän nyt IPadia. Dropl on päättynyt. Pitää hankkia uusi kai.

Onko kenellä muilla IPad? Minkä kautta siirrätte kuvia? Dropbox laittanut mutta se ei jostai syystä pelää..

Oliko alkuu ilmainen Drople pro vai tavallinen?
beth

Re: Kuvien siirto foorumille

ViestiKirjoittaja Hermes » 10.03.2014 00:38

En yleensä koskaan lähetä kuvia foorumeille iPadilta. Kun laitan kuvia tietokoneelta, niin olen käyttänyt Cloud App http://www.getcloudapp.com. Se on Mac-softa, mutta iPadille löytyy kai sitä käyttäviä appseja, esimerkiksi ClouDrop. Kokeilin juuri ClouDropia puhelimella, siellä näkyi kaikki sinne laittamani kuvat. "Direct link" antaa linkin kuvaan, jonka voi laittaa foorumille. Dropboxissa kuvat voi laittaa Public-nimiseen hakemistoon, sitten näköjään "Copy link". Voi toimia myös Photos-hakemiston kautta. Foorumeille lähettäessä pitää osata laittaa sellainen "suora" linkki siihen kuvaan. Se ei toimi, että laittaa [img ] :n sisään sellaisen linkin, jossain on kuvan ympärillä kaikenlaista höpinää.

Onko esimerkkiä sellaisesta Dropbox-linkistä, joka ei pelaa?

Äh. Hankala selittää. Itse en tosiaan yleensä edes yritä lähettää kuvia iPadista.
Hermes

ViestiKirjoittaja Hilppa » 10.03.2014 00:45

Hermes kirjoitti:En yleensä koskaan lähetä kuvia foorumeille iPadilta. Kun laitan kuvia tietokoneelta, niin olen käyttänyt Cloud App http://www.getcloudapp.com. Se on Mac-softa, mutta iPadille löytyy kai sitä käyttäviä appseja, esimerkiksi ClouDrop. Kokeilin juuri ClouDropia puhelimella, siellä näkyi kaikki sinne laittamani kuvat. "Direct link" antaa linkin kuvaan, jonka voi laittaa foorumille. Dropboxissa kuvat voi laittaa Public-nimiseen hakemistoon, sitten näköjään "Copy link". Voi toimia myös Photos-hakemiston kautta. Foorumeille lähettäessä pitää osata laittaa sellainen "suora" linkki siihen kuvaan. Se ei toimi, että laittaa [img ] :n sisään sellaisen linkin, jossain on kuvan ympärillä kaikenlaista höpinää.

Äh. Hankala selittää. Itse en tosiaan yleensä edes yritä lähettää kuvia iPadista.

Kyllä toimii, jos linkki on muotoa .jpg tai muu kuvatiedosto. Jotkut esim. lehtien ja wikin kuvat ovat siirrettävissä, kun aktivoi kuvan painamalla sitä, kopioi, avaa uudella välilehdellä pelkän kuvan, sitten kopioi välilehden, jossa kuva on, linkin (jonka siis pitää olla muotoa .jpg) ja siirtää sen img-hakasten sisään. Aina ei silti onnistu, mutta olen siirtänyt foorumille kuvia noin toimien.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Hermes » 10.03.2014 01:09

Niin, pitää juuri saada sellainen "suora" linkki kuvaan, esimerkiksi *.jpg. Usein nuo kuvapalvelut antavat ensimmäisenä sellaisen linkin, joka ei ole "suora" linkki. Monet kuvapalvelut myös yrittävät estää "suorien" linkkien käyttämistä. Esimerkiksi Dropboxissa ja Cloud.app:ssa voi käsittääkseni käyttää suoria linkkejä ihan hyvin, kunhan osaa kaivaa ne suorat linkit.
Hermes

ViestiKirjoittaja beth » 10.03.2014 01:12

Kiitos vastauksista. Pää oli täynnä Ukrainan tapahtumia etten vieläkään ehtinyt kurseille jotka kuuluuvat iPad hintaan.

Droplr oli todella kätevä ja yksinkertainen käytössä. Olisi pitänyt ostaa lisää kun oli tarjous..Sitäkin missasin. Nyt menin katsomaan..En tajua miten on mahdollista kun siinä mainittu 5 USD kk ja vuosi 99 USD??

Onko ensimmäinen versio on tavallinen ja se kallimpi on Pro versio?
beth

ViestiKirjoittaja beth » 10.03.2014 01:14

Hermes kirjoitti:Esimerkiksi Dropboxissa ja Cloud.app:ssa voi käsittääkseni käyttää suoria linkkejä ihan hyvin, kunhan osaa kaivaa ne suorat linkit.

Olen onnistunut sitä vain yhden kerran. Varmaan vahingossa..
beth

ViestiKirjoittaja Hermes » 10.03.2014 01:29

En ole käyttänyt itse Droplr:iä, mutta käsittääkseni se muutti alkuvuodesta politiikkaansa niin, että pitääkin maksaa käytöstä. Cloud.app on samankaltainen mutta ainakin toistaiseksi ilmainen, paitsi siinä on rajoitus, että voi ladata ilmaiseksi korkeintaan 10 kuvaa yhden päivän sisällä, tms. iPadilla voi käyttää Cloud.app:ia esimerkiksi ohjelmalla ClouDrop, joka voi kenties maksaa hieman, mutta se on kertamaksu. Kokeilin juuri puhelimella, siinä voi aika helposti painaa kuvaa ja valita "Direct link".

Itse asiassa myös tuo ClouDrop on ilmainen.

https://itunes.apple.com/us/app/cloudro ... 48413?mt=8
Hermes

ViestiKirjoittaja beth » 10.03.2014 02:39

Se ei jostain syystä hyväksynyt minun loginia. Kummallista
beth

Paluu Romulaatikko