Jäsenhakemus kuppikuntaamme

Asiaa aiheesta ja sen vierestä

Re: Jäsenhakemus kuppikuntaamme

ViestiKirjoittaja Mirri » 25.01.2014 21:54

huu kirjoitti:Kantani on, että muiden kirjoittajien virheistä voi ilmoittaa, jos se estää tekstin ymmärtämisen ja kokee tekstin ymmärtämisen tarpeekseen.

Tuo kuulostaa järkevältä, ja näköjään sinut on jo hyväksyttykin tähän kuppikuntaan.

Minulla kirjoitusvirheiden sun muiden yksilöllisyyksien hyväksymisen/suvaitsemisen raja (tällaisella foorumilla) kulkee suunnilleen samoilla linjoilla. Niin kauan kuin kirjoituksen persoonallisuus ei häiritse tekstin ymmärtämistä, olen ihan tyytyväinen - aivan sama mitä virheitä kirjoitus sisältää. Jos haluaisin ymmärtää, mutten kykene persoonallisen kirjoitustyylin tai virheiden vuoksi, pyytäisin selvennystä.

Tällaisella foorumilla pidän (julkiseen) kirjoittamiseen uskaltautumista monin verroin tärkeämpänä kuin oikeakielisyyttä, virheettömyyttä, tai muuta sellaista.
Mirri

ViestiKirjoittaja Hilppa » 25.01.2014 21:57

Minun teksteissäni on paljon virheitä osin johtuen tekstin automaattikorjauksesta ja osin näppäilyvirheistäni. Sanomattakin on selvää, että niistä saa kysyä, mitä olen tarkoittanut.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 25.01.2014 21:58

Mirri kirjoitti:
huu kirjoitti:Kantani on, että muiden kirjoittajien virheistä voi ilmoittaa, jos se estää tekstin ymmärtämisen ja kokee tekstin ymmärtämisen tarpeekseen.

Tuo kuulostaa järkevältä, ja näköjään sinut on jo hyväksyttykin tähän kuppikuntaan.

Minulla kirjoitusvirheiden sun muiden yksilöllisyyksien hyväksymisen/suvaitsemisen raja (tällaisella foorumilla) kulkee suunnilleen samoilla linjoilla. Niin kauan kuin kirjoituksen persoonallisuus ei häiritse tekstin ymmärtämistä, olen ihan tyytyväinen - aivan sama mitä virheitä kirjoitus sisältää. Jos haluaisin ymmärtää, mutten kykene persoonallisen kirjoitustyylin tai virheiden vuoksi, pyytäisin selvennystä.

Tällaisella foorumilla pidän (julkiseen) kirjoittamiseen uskaltautumista monin verroin tärkeämpänä kuin oikeakielisyyttä, virheettömyyttä, tai muuta sellaista.

Kummallista, ettei sinua Mirri ole lainkaan häirinnyt tahallinen ja harkittu kiusaaminen, vaikka se varmasti karsii ja karkoittaa potentiaalisia kirjoittajia enemmän ja tehokkaammin kuin mikään oikeakielisyyskeskustelu.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Mirri » 25.01.2014 22:08

Kyllästynyt kirjoitti:
Mirri kirjoitti:

Kummallista, ettei sinua Mirri ole lainkaan häirinnyt tahallinen ja harkittu kiusaaminen, vaikka se varmasti karsii ja karkoittaa potentiaalisia kirjoittajia enemmän ja tehokkaammin kuin mikään oikeakielisyyskeskustelu.

En tiedä ketä nyt syytät sinun - tahallisesta ja harkitusta - kiusaamisesta. Syytit ketä hyvänsä, niin voisitko siirtää kiusaamisasiasi pois tästä ketjusta keskusteltavaksi jossakin muualla?
Aivan kuin tunkisit itsesi kiusaamisjuttuinesi jokaikiseen rakoseen, jos vain vähänkin näet tilaa ja mahdollisuuksia.
Mirri

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 25.01.2014 22:14

Mirri kirjoitti:... En tiedä ketä nyt syytät sinun - tahallisesta ja harkitusta - kiusaamisesta. Syytit ketä hyvänsä, niin voisitko siirtää kiusaamisasiasi pois tästä ketjusta keskusteltavaksi jossakin muualla?
Aivan kuin tunkisit itsesi kiusaamisjuttuinesi jokaikiseen rakoseen, jos vain vähänkin näet tilaa ja mahdollisuuksia.

En siirrä, koska tämä ketju on perustettu haastamaan riitaa ja kiusaamaan (minua).
Kiusaamiseen ryhtyneen kirjoittajan nimimerkki lukee ketjun otsikon alla.

Tungen keskustelun kiusaamisesta jokaiseen väliin missä kiusaamista esiintyy. Outoa, ettei sinua kiusaamisen esiintyminen tai sen kitkeminen palstalta näytä lainkaan kiinnostavan.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Mirri » 25.01.2014 22:27

Kyllästynyt kirjoitti:
Mirri kirjoitti:... En tiedä ketä nyt syytät sinun - tahallisesta ja harkitusta - kiusaamisesta. Syytit ketä hyvänsä, niin voisitko siirtää kiusaamisasiasi pois tästä ketjusta keskusteltavaksi jossakin muualla?

En siirrä, koska tämä ketju on perustettu haastamaan riitaa ja kiusaamaan (minua).

Tungen keskustelun kiusaamisesta jokaiseen väliin missä kiusaamista esiintyy. Outoa, ettei sinua kiusaamisen esiintyminen tai sen kitkeminen palstalta näytä lainkaan kiinnostavan.

Kyllästynyt, mielestäni sinun ei pitäisi toimia foorumin valvojana, koska näet itseesi kohdistuvaa kiusaamista vaikka missä, ja missionasi tällä foorumilla on olettamasi sinuun kohdistuvan kiusaamisen kitkeminen. Loputtomiin.

Olisit voinut edes tämän ketjun aiheineen jättää rauhaan itseltäsi ja tarpeeltasi olla huomion keskipisteenä - vaan ei. Sellainen olisikin ollut aivan mahdoton ajatus; olisihan tuo pitänyt tajuta.
Minullakin pyöri mielessäni perustaa 'kuppikunta' kirjoitusvirheitä tekevien kirjoittajien puolesta. Joku ehti kuitenkin ensin - sillä seurauksella, että sinä näet itsesi kiusatuksi tässä ketjussa. Mitä jos minä olisin perustanut kirjoitusvirheitä tekevien ihmisten tukiketjun ('kuppikunnan'); olisiko se saanut olla rauhassa kiusaamissyytöksiltäsi?
Mirri

ViestiKirjoittaja Joiku » 25.01.2014 22:29

Ja minä paskat veisaan Kyllästyneen syytöksille. Mulle aivan sama vaikka riehuisi jokaisessa ketjussa, itsensä vaan tekee pelleksi, ei minua.
Joiku

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 25.01.2014 22:41

Mirri kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:

Kyllästynyt, mielestäni sinun ei pitäisi toimia foorumin valvojana, koska näet itseesi kohdistuvaa kiusaamista vaikka missä, ja missionasi tällä foorumilla on olettamasi sinuun kohdistuvan kiusaamisen kitkeminen. Loputtomiin...

"Olettamani"? Sinäkö et ole lainkaan huomannut minulle osoitettuja riidanhaastamis- ja kiusaamisviestejä?

Entä miten valvojana toimiminen vaikuttaa asiaan? Eikö ole pikemminkin hyvä, että valvoja tietää miltä kiusaaminen tuntuu ja miltä se näyttää?
Mirri kirjoitti:... Olisit voinut edes tämän ketjun aiheineen jättää rauhaan itseltäsi ja tarpeeltasi olla huomion keskipisteenä - vaan ei. Sellainen olisikin ollut aivan mahdoton ajatus; olisihan tuo pitänyt tajuta...

Tuo on surkuhupaisa veto. Millä perusteella sinun mielestäsi minulla on ollut tarve olla "huomion keskipisteenä"? Osallistuin keskusteluun vasta kun "joku" alkoi avoimesti haastaa riitaa ja kiusaamaan (tai ainakin yrittämään sitä).
Mirri kirjoitti:... Minullakin pyöri mielessäni perustaa 'kuppikunta' kirjoitusvirheitä tekevien kirjoittajien puolesta. Joku ehti kuitenkin ensin - sillä seurauksella, että sinä näet itsesi kiusatuksi tässä ketjussa. Mitä jos minä olisin perustanut kirjoitusvirheitä tekevien ihmisten tukiketjun ('kuppikunnan'); olisiko se saanut olla rauhassa kiusaamissyytöksiltäsi?

Olenko jossakin sanonut, että näen itseni kiusatuksi tässä ketjussa? Se, että "joku" koko ajan pyrkii haastamaan riitaa ja kiusaamaan, ei tarkoita että hän olisi siinä onnistunut.

En ole tarttunut "jokun" provokaatioihin, koska en halua hänen saavan lisää polttoainetta ja syitä minun kimppuuni hyökkäämiseen.

Tunnettua mainosta mukaellen "she's not worth it".
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 25.01.2014 22:44

joku kirjoitti:Ja minä paskat veisaan Kyllästyneen syytöksille. Mulle aivan sama vaikka riehuisi jokaisessa ketjussa, itsensä vaan tekee pelleksi, ei minua.

"Riehuisi"?
Sinä kirjoitat "Hyi saatana, meinasi oksennus tulla..." ja perustat vielä kuppikuntaketjunkin riitaa haastaaksesi - mutta syytät minua riehumisesta.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 26.01.2014 00:04

Mirri kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:Perustajan tarkoitus on haastaa riitaa ja pyrkiä sillä saamaan minut toimimaan haluamallaan tavalla.

Kyllästynyt, minun ymmärrykseni mukaan tämä ketju on kannanotto tätä väitettä vastaan: täällä ei pidetä kaksoiskonsonanttivirheistä.

Meitä on monia, joilla on neutraali suhde - tai ei minkäänlaista tunnesuhdetta - niin kaksoiskonsonantti- kuin muihinkin kirjoitusvirheisiin. Tällaisella foorumilla vähät välitämme niistä, ja toivotamme uudet kirjoittajat tervetulleiksi; kirjoitusvirheistä viis.

Mielestäni oikein hyvän aiheen ympärille muodostunut kuppikunta, joka ajaa tärkeää asiaa.

Minä en voi kai ainakaan kovin vakuuttavasti väittää, ettei minulla olisi minkäänlaista tunnesuhdetta kirjoitus- ja kielivirheisiin. En siis edes yritä: minulla on aika kiihkeäkin tunnesuhde niihin. Se ei kuitenkaan tarkoita sitä, että kokisin henkilökohtaisena loukkauksena, jos joku kirjoittaa yleis- tai kirjakielestä poikkeavaa kieltä. Niin kauan kuin pystyn pienellä vaivannäöllä saamaan selvää kirjoittajan ajatuksesta, olen ihan tyytyväinen. Omiin virheisiini sen sijaan suhtaudun varsin neuroottisesti, to say the least.

Niinpä minäkin toivotan omasta puolestani kaikki halukkaat tervetulleiksi kirjoittamaan täällä ihan sellaisella kielellä, joka itseltä luonnistuu ja joka tuntuu omaan suuhun sopivalta. Jos jokin asia jää epäselväksi, voi aina pyytää ystävällisesti selvennystä.
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 26.01.2014 00:05

Kyllästynyt, en usko sinun teoriaasi tämän ketjun perustamisen syystä.
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 26.01.2014 00:11

Helmenkalastaja kirjoitti:Kyllästynyt, en usko sinun teoriaasi tämän ketjun perustamisen syystä.

Väitithän sinä sellaistakin, ettei "joku" olisi kimppuuni hyökännyt.
Mutta jos et ole sitä(kään) nähnyt, sinulla ei ole hajuakaan siitä, mitä "joku" on tehnyt - eikä niin ollen kykyä arvioida, onko "teoriani" tämän ketjun perustamisesta oikea.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Joiku » 26.01.2014 14:48

Hilppa kirjoitti:Minun teksteissäni on paljon virheitä osin johtuen tekstin automaattikorjauksesta ja osin näppäilyvirheistäni. Sanomattakin on selvää, että niistä saa kysyä, mitä olen tarkoittanut.

Mitä jos sanoisin ettemme me täällä pidä näppyilyvirheistä ja eikö täällä pitäisi kijoittaa sellaista tekstiä ettei tarvihe erikseen kysyä mitä kirjoitit?

ps en ole tuota mieltä mutta mitä, jos olisin`?
Joiku

Re: Jäsenhakemus kuppikuntaani

ViestiKirjoittaja Kahvi » 26.01.2014 19:12

Helmenkalastaja kirjoitti:Saako liittyä kannattajajäseneksi? Minä en luonnostani tee kaksoiskonsonanttivirheitä, mutta kannatan kaikkien oikeutta kirjoittaa vapaasti ja stressaamatta mahdollisten "kielivirheiden" takia.

Itse en halua kuulua minkään valtakunnan kuppikerhoon, en edes kannattajajäsenenä, mutta tässä yhteydessä minulla lienee syytä ilmaista oma mielipiteeni kirjoitusvirheistä ym: minulle itselleni riittää, että ymmärrän mitä kirjoittaja tarkoittaa; jos en ymmärrä, niin kysyn tarkennusta.
Kahvi

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 26.01.2014 19:18

Kahvi kirjoitti:
Helmenkalastaja kirjoitti:Saako liittyä kannattajajäseneksi? Minä en luonnostani tee kaksoiskonsonanttivirheitä, mutta kannatan kaikkien oikeutta kirjoittaa vapaasti ja stressaamatta mahdollisten "kielivirheiden" takia.

Itse en halua kuulua minkään valtakunnan kuppikerhoon, en edes kannattajajäsenenä, mutta tässä yhteydessä minulla lienee syytä ilmaista oma mielipiteeni kirjoitusvirheistä ym: minulle itselleni riittää, että ymmärrän mitä kirjoittaja tarkoittaa; jos en ymmärrä, niin kysyn tarkennusta.

Vaikka olet Kahvi?! :roll:
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Kahvi » 26.01.2014 19:21

Helmenpostaajaa kirjoitti:
Kaffi kirjoitti:
Helmenkaitsija kirjoitti:Saako liittyä kannattajajäseneksi? Minä en luonnostani tee kaksoiskonsonanttivirheitä, mutta kannatan kaikkien oikeutta kirjoittaa vapaasti ja stressaamatta mahdollisten "kielivirheiden" takia.

Muki sen olla pitää!
Kahvi

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 26.01.2014 19:48

Kahvi kirjoitti:
Helmenpostaajaa kirjoitti:
Kaffi kirjoitti:
Helmenkaitsija kirjoitti:Saako liittyä kannattajajäseneksi? Minä en luonnostani tee kaksoiskonsonanttivirheitä, mutta kannatan kaikkien oikeutta kirjoittaa vapaasti ja stressaamatta mahdollisten "kielivirheiden" takia.

Muki sen olla pitää!

Olisitko siis liittynyt mukikuntaan vai yritätkö vain kiemurrella ulos tilanteesta?
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Kahvi » 26.01.2014 20:15

Heinännkalastaja kirjoitti:Olisitko siis liittynyt mukikuntaan vai yritätkö vain kiemurrella ulos tilanteesta?

Olen kuulunut syntymästäni asti mukikuntaan, mihinkään nukkekoti-kuppeihin en koske kuin äärimmäisen pakon edessä.
Kahvi

Edellinen

Paluu Romulaatikko