Psykopatologia kirjoitti:Jospa lopetellaan, kun joulu on jo ohi.
joku kirjoitti:Mirri kirjoitti:Pinja, hyvä, että olet viisastunut tästä kokemuksesta. Joulu on monille ihmisille erittäin tunneherkkää aikaa; kenelle mistäkin syystä. Joulu voi olla ainoa vuotuinen juhla, joka on hirmuisen täynnä tunnelatauksia.
Luulen, että jollakin tavoin sinäkin olet tiennyt ja ymmärtänyt tämän asian ennen tätä episodia; muuten tuskin olisit hoksannut vastata hyvän joulun toivotukseen toivottamalla surullista joulua.
Hyvän joulun vastakohta usein on juuri surullinen joulu; ei huono tai paha joulu.
Aivan ja minun jouluni on aina surullinen joulu ja siihen liittyy läheisten kuolemat. Siksi minusta tuntui, kun toivottettiin surullista joulua, että toivottiin jonkun kuolemaa.
Jos tässä sallitaan näitä tekosyitä kiusaamiseen, sillä sitähän Pinjan tekstikin oli, niin voin minäkin aloittaa selittelyt miksi olen näin tässä ketjussa kirjoittanut.
Minä olen kiusaaja mutta niin on myös Pinja. Minä en siltä anteeksi pyydä, koska se ei ole sitä ansainnut.
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 12 vierailijaa