Käsien vapina

Asiaa aiheesta ja sen vierestä

Käsien vapina

ViestiKirjoittaja Pertti Luukkonen » 16.04.2010 15:25

Voi olla neuroottista tai neurologista.
Pertti Luukkonen

Re: Käsien vapina

ViestiKirjoittaja Biancaliina » 16.04.2010 15:31

Miltä teistä tuntuu, jos kätenne tärisevät niin, että muut näkevät sen?
Mitä ajattelette, jos näette vaikkapa tuttavan käsien tärisevän?
Biancaliina

ViestiKirjoittaja Varjolilja » 16.04.2010 15:47

Mitä siitä pitäisi ajatella, jotain muutakin kuin, että näyttävät tuon kädet vapisevan? Naapurilla on Parkinsonin tauti ja hänen kätensä vapisevat haitallisen paljon, mutta ei siitä tule muuta mieleen kuin se, että kunpa hänen kätensä voisivat toimia paremmin ja vapista vähemmän. Mieheni kädet vapisevat toisinaan, mutta eivät yhtä paljon kuin joskus aiemmin. Ei ole minun asiani määritellä ihmisiä sen kautta, vapisevatko heidän kätensä vai eivät. Ei siihen aina tarvita viinaa tai kahvia.

Itsekin saan itseni vapisemaan käsistäni ja kaikkialta - ja se tapahtuu aivan tarkoituksella. Maanantaina minun kävi vapistessani niin onnellisesti, että vapina nousi sormistani vähitellen ylös aina olkapäihin asti, ja samalla tuntemus käsistäni - ja vihdoin koin käteni aivan kokonaan. Sen tuntemus kesti useita tunteja, mutta katosi lopulta enkä ole saanut siitä kiinni uudelleen. Tarkoitus on ollut, että eri kehoharjoitusten kautta voisin kokea itseni ja kehoni, mutta se vie paljon aikaa ja vaatii paljon harjoitusta. Ehkä seuraavalla kerralla tuntiessani käteni jälleen se tuntemus pysyy pidempään.
Varjolilja

ViestiKirjoittaja xxccz » 16.04.2010 15:59

Sans nom kirjoitti:Onko tärinä ja vapina normaalia koituksen jälkeen?

Mikä se on?

Joskus on vapissut, kun on verensokerit päässyt liian alas. Myös silloin, kun sain minulle sopimatonta lääkettä. Ja Ainakin kerran jännityksestä johtuen.

On ollut myös tilanteita, jolloin olen kokenut, että vuorovaikutuksessa kanssani oleva jännittää minua tai tilannetta sen verran, että sillä väpäjää. Välillä harmi, toisinaan hyvä. Kiusallista taatusti väpisijälle. Joissain tilanteissa se on tosin ollut söpöä
xxccz

ViestiKirjoittaja Biancaliina » 16.04.2010 16:15

Koen vapinan hyvin epämiellyttäväksi ja noloksi.
Kuvittelen, että se on noloa muidenkin mielestä. Välttelen tilanteita.
Biancaliina

ViestiKirjoittaja Biancaliina » 16.04.2010 18:05

Paitsi yht äkkiä alkoi tuntumaan, ettei tärinä olekaan noloa ja voinhan sanoa kahvipöydässä, että minulla on tällainen vapinaongelma.
Biancaliina

Paluu Romulaatikko