Hakkarainen sai taas pyyhkeitä totuuden puhumisesta

Asiaa aiheesta ja sen vierestä

Hakkarainen sai taas pyyhkeitä totuuden puhumisesta

ViestiKirjoittaja Palle » 05.09.2018 23:25

Puhemies joutui nuhtelemaan Teuvo Hakkaraista (ps), joka kritisoi kotouttamista.

”Jos me nyt alamme näitä maahanmuuttajia, joista on varmasti osa vuohipaimenia, kamelinkesyttäjiä ja tämmöisiä, tänne Pohjolan olosuhteisiin kotouttamaan näitten entisten työttömien joukkoon, niin kyllähän se on ihan selvää, että siitä ei tule mitään”, Hakkarainen sanoi ja viittasi siihen, että valtaosa tulijoista on miehiä.

”He ovat ihmisiä niin kuin mekin. He haluavat puolison. Annammeko me pumpattavan barbaran vai jarrua vai mitä? Ei se onnistu. Nämä asiat on vain puhuttava niin kuin ne ovat. Tämmöisillä hienoilla lakiesityksillähän ne tosiasiat vain ohitetaan”, Hakkarainen sanoi Pekkarisen koputtaessa puhemiehen nuijaa pariinkin otteeseen.

Kansanedustaja Riitta Mäkinen (sd) käytti seuraavan puheenvuoron ja toivoi asiallista kielenkäyttöä.

”Arvostaisin henkilökohtaisesti erittäin paljon sitä, että ihan tällaista kieltä ei jatkossa käytettäisi. Kiitos”, Mäkinen sanoi.

Nuhteet ”kamelinkesyttäjäpuheista”

Pekkarinenkin nuhteli Hakkaraista.

”Löin muutaman kerran nuijaa pöytään, ja se oli viesti edustaja Hakkaraiselle todellakin siitä, että sellaista kielenkäyttöä, josta joku voi kokea, että se on vähättelevää tai kyseenalaistavaa jonkun toisen ihmisen suuntaan, mieluusti tässä salissa ei sallita käytettävän”, Pekkarinen sanoi.

Hakkarainen sanoi, ettei hänen tarkoituksensa ollut loukata ketään, mutta hänellä on oma tapansa puhua asioista.

”Minä kerron hyvin suoraan asiat, omalla tyylilläni. Minä en ole korkeakouluja käynyt enkä mitään puheopistoja, eikä minua ole millään tavalla koulutettu käyttäytymään eduskunnassa. Minä olen käytännön elämässä ollut, ja tätä kieltä yleensä käytetään tuolla kansan keskuudessa”, Hakkarainen sanoi ja kiitti puhemiestä nuhteista ja siitä, että häntä ohjataan, jos hän käyttää ”vääränlaisia sanoja”.

https://www.uusisuomi.fi/kotimaa/257949 ... ijaa-teuvo
Ko on ilonen luanto, ni kaikki maistuu hyvältä
Palle

Re: Hakkarainen sai taas pyyhkeitä totuuden puhumisesta

ViestiKirjoittaja Palle » 05.09.2018 23:26

Jussi Halla-aho
‏ @Halla_aho
35 min35 minuuttia sitten

Somalian keskuspankin julkaiseman arvion mukaan 80% maan väestöstä elää vuohien, lampaiden ja kamelien paimentamisesta. Olettaako Pekkarinen, että Suomeen tulee vain niitä muita?

https://twitter.com/Halla_aho/status/10 ... 7766771712
Ko on ilonen luanto, ni kaikki maistuu hyvältä
Palle

Re: Hakkarainen sai taas pyyhkeitä totuuden puhumisesta

ViestiKirjoittaja Mirri » 06.09.2018 01:01

”Minä kerron hyvin suoraan asiat, omalla tyylilläni. Minä en ole korkeakouluja käynyt enkä mitään puheopistoja, eikä minua ole millään tavalla koulutettu käyttäytymään eduskunnassa. Minä olen käytännön elämässä ollut, ja tätä kieltä yleensä käytetään tuolla kansan keskuudessa”

Moni kansanedustaja voisi sanoa samoin, koska on noussut eduskuntaan 'tuolta kansan keskuudesta'. He kuitenkin ovat oppineet käyttäytymään eduskunnassa, ja osaavat ilmaista itseään eduskuntaan sopivalla kielellä.

Hakkarainen heittäytyy tyhmäksi vedotessaan kouluttamattomuuteensa.
Mirri

Paluu Romulaatikko