Koko kansan Paavo Väyrynen

Asiaa aiheesta ja sen vierestä

Re: Koko kansan Paavo Väyrynen

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 26.01.2015 17:11

Voi että! Tuon logiikan mukaanhan minä olisin mainituista henkilöistä talouspolitiikassa heti Väyrysen jälkeen seuraavaksi paras, minä kun olen lukenut ja kirjoittanut pitkän matikan. Rima tosin väpättää varmaan vieläkin, mutta mitäs siitä, osaisinhan minä yhä (jos ryhtyisin muistelemaan) jotenkuten derivoida ja integroidakin.
Se, ettei talouspolitiikalla ja pitkän matematiikan opeilla ole mitään tekemistä keskenään, ei tunnu ainakaan Jaskaa haittaavan lainkaan; jos on lukenut pitkän matikan, täytyy olla pätevä ja osaava myös talouspolitiikan alalla.
Vai kuinka?
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 26.01.2015 18:00

Jaska kirjoitti:Ei ole pahitteeksi, vaikka valtionvarainministeri osaisi laskea tulot ja menot oikein. Talouspuolella nimenomaan matematiikan osaaminen on ykkösasia. Otetaan nyt vaikka ne Hottiksen "takuutukset" eli Swapit. Ne on varsin mutkikkaita instrumentteja, joissa tarvitaan matematiikan osaamista huomattavasti yli lukiotason.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Swap

Matematiikan numero kertoo myös yleisestä älykkyydestä aika paljon.

Pitkän matematiikan sisältö ei ainakaan minun aikanani (tuskin siis Väyrysenkään aikana) millään tavalla pätevöitä talouspolitiikan tai edes kirjanpidon osaajaksi.
Ja jos kyse on siitä, osaako käyttää tai soveltaa jotakin laskentakaavaa vai ei, siinäkään ei pitkä matikka ole mikään tae onnistumisesta.

Matematiikan numero ei kerro "yleisestä älykkyydestä" (mitä sillä sitten tarkoitetaankaan) välttämättä juuri mitään vaan pikemminkin sitkeästä luonteesta ja keskittymiskyvystä tai korkeasta motivaatiosta ja ahkeruudesta. Vain harva matematiikassa hyviä arvosanoja saava on poikkeuksellisen kyvykäs matemaattisesti. Ja toisaalta huonoja arvosanoja saaneissa voi hyvinkin olla matemaattisesti lahjakkaita, vaikka he eivät koulun matematiikantunnilla loistaisikaan.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kahvi » 27.01.2015 12:43

Hikipedia kirjoitti:Paavo Väyrynen

Kuva
Väyrynen on tietoinen tuntemuksista, joita hän
eräissä suomalaisissa aiheuttaa.

Kuva Paavo Väyrynen on julistettu idiootiksi, sillä hän on perse ihmiseksi ja vihjeetön kasa tyhjänpäiväistä roskaa, eikä hänen sanansa ja tekonsa arvolla ole tekemistä niiden asioiden kanssa, joihin ne saattoivat pyrkiä.

...
Paavo ”Paavo” Väyrynen (s. 1946) on keskustalainen Lapin-seita, ulkomaankuppausministeri ja entinen EU:n-kuoppausparlamentaarikko. Tämän lisäksi hän on uransa aikana ollut melkein pääministeri, melkein presidentti ja melkein kuolevainen. Toisin kuin paavi, Väyrynen on automaattisesti oikeassa myös muissa kuin työasioissa. Hänet tunnetaan myös niin sanottuna "jalasmökkihuijarina".

Paavo Väyrynen on myös tunnettu ruuna.

Sisällysluettelo
    1 Paavo Väyrysen luonne
    2 Poliittinen elämä
    3 Muu elämä
    4 Kannattajat
    5 Elokuvasuunnitelmat
    6 Aiheesta muualla
    7 Viitteet
    8 Paavo Väyrynen Hikinewseissä
...
http://hikipedia.info/wiki/Paavo_V%C3%A4yrynen