Kirjoittaja Mirri » 28.12.2013 21:46
Mukavaa, että löysit sivustolta helpotusta jouluvalmisteluihisi. Kunhan sitten siivoat sohvasi sinituotteilla...
Sivustoa tänne linkittäessäni en arvannut Suomalaisen joulun olevan niin vaikea ja vaativa kuin se Suomalaisen työn liiton mukaan on; huomasin kun rupesin lukemaan tarkemmin. Kaiken muun joulukiireen keskellä pitää olla tarkkana, että kelmut ovat elmua ja pussit sun muut eskimoa. Ja vain sinillä pyyhkii riittävän hyvin suomalaiseen jouluun.
Kinkunkin saaminen paistokuntoon kuulosti hirveän hankalalta; minä kun olen laittanut pakastekinkun kääreineen ämpärissä sulamaan pesuhuoneen nurkkaan ja työntänyt kinkun uuniin, kunhan se on sulanut ja lämmennyt tarpeeksi. Ihan vain käsikopelolla olen arvioinut milloin kinkku on paistovalmis. Tietysti ennen uuniin laittamista olen kuorinut kinkun muovista ulos ja työntänyt paistomittarin sen sisälle.
Suomalaisen työn liiton mukaan kinkkua pitäisi jopa kuljetella auton takakontissa sanomalehteen käärittynä ennen paistamista...
Lisäksi se, että kinkkua pitäisi paistaa mahdollisen bakteeritoiminnan lopettamiseksi yli kahdensadan asteen lämmössä ensimmäisen paistotunnin aikana. Neuvo, jota en ole kuullut kuuna päivänä. Jos vietetään Suomalaista joulua, niin silloin tietysti kinkkukin on suomalainen. Mahdolliset bakteeritoiminnat kai koskevat ulkolaisia kinkkuja, eivät kotimaisia?