Dubain prinsessa Latifa

Dubain prinsessa Latifa

ViestiKirjoittaja Palle » 10.01.2019 21:56

Kuva
TV1 torstaina 10.1.2019 klo 22.05 - 23.00, uusinta sunnuntaina 13.1. klo 22.50, Areenassa

Dubain prinsessa Latifa Al Maktum on ollut kansainvälisissä otsikoissa kuukausien ajan. 33-vuotias Latifa yritti paeta suomalaisen ystävänsä ja liikunnanohjaaja Tiina Jauhiaisen avustamana Dubaista helmikuun lopulla.

Purjeveneellä Omanista aloitettu pakomatka päättyi kahdeksan päivää myöhemmin Intian erikoisjoukkojen rynnäkköön. Latifa, Jauhiainen ja nelihenkinen miehistö luovutettiin Arabiemiraatteihin. Jauhiainen ja muu miehistö vapautettiin, mutta prinsessa katosi.

Dubain hallitsijan ja Arabiemiirikuntien pääministerin, šeikki Muhammad bin Rašid Al Maktumin tytär ilmestyi julkisuuteen jouluna. Arabiemiirikunnat ilmoitti, että prinsessa on kotona perheensä kanssa. YK:n entinen ihmisoikeusvaltuutettu ja Irlannin entinen presidentti Mary Robinson tapasi prinsessa Latifan Dubaissa. Todisteena tapaamisesta maan ulkoministeriö julkaisi valokuvia.

https://areena.yle.fi/1-4616354
Ko on ilonen luanto, ni kaikki maistuu hyvältä
Palle

Re: TV1 torstaina 10.1.2019 klo 22.05 - 23.00, uusinta sunnu

ViestiKirjoittaja Katla » 10.01.2019 23:58

Se mitä olen tuota draamaa seurannut, niin prinsessa on huumattu ja vankina kodissaan. Uskon sen suomalaisen naisen kertomuksiin, joka oli mukana prinsessan pakomatkalla, että prinsessa pelkäsi joutuvansa syömään kotonaan lamaannuttavia psyykelääkkeitä vastoin tahtoaan, koska koki sisarelleen käyneen niin, eikä halunnut samaa itselleen.
Katla

Re: Dubain prinsessa Latifa

ViestiKirjoittaja Palle » 11.01.2019 00:18

UAE releases new photos of the 'missing' Dubai princess Latifa 1:08
https://www.youtube.com/watch?v=ByEW5tnX0RE

Onko kyse hemmotellun prinsessan oikuttelusta isäänsä vastaan, vai onko Latifalla liian naivi, romantisoitu kuva ns. "vapaasta maailmasta"?

Latifalla on kuitenkin runsaasti sellaisia vapauksia, joista tavallinen musliminainen ei osaa uneksiakaan.

Minulle jäi koko jutusta kuva melkoisesta naivismista. Niin suomalaisnaine kuin "salainen agentti" ovat totaalisen naiveja, kun lähtevat moiseen yritykseen mukaan. Minä olisi jauhiaisena kehoittanut Latifaa keskustelemaan isänsä kanssa josko hän pääsisi katseleman vähän maailmaa sillä silmällä mitä se oikeasti on. Ehkä livistyshalut olisivat hiipuneet.
Palle

ViestiKirjoittaja Katla » 12.01.2019 00:16

Minulle jäi koko jutusta kuva melkoisesta naivismista. Niin suomalaisnaine kuin "salainen agentti" ovat totaalisen naiveja
*
tuosta olen samaa mieltä, mutta tää tyhmä nainen saattaa olla oikeassa, että prinsessa on vankina vastoin tahtoaan. Mutta minustakin olisi ollut paras pysyä erossa noitten arabien jutuista. Maassa maan tavalla.
Katla

ViestiKirjoittaja Palle » 12.01.2019 11:23

Dubai on kauhujen kaupunki ja islamilainen diktatuuri – ei ihme, että hallitsijan tytärkin halusi sieltä paeta!
Emiirikunnan todellisuus voi muuttua painajaiseksi, jos uhmaa hallitsijasuvun yksinvaltaa ja jyrkkiä šaria-lakeja tai on ulkomainen työntekijä.

https://seura.fi/asiat/ajankohtaista/du ... usi-paeta/
Palle

Paluu Terapiaa