Kotiin takaisin (TV-sarja)

Re: Kotiin takaisin (TV-sarja)

ViestiKirjoittaja Mirri » 16.01.2018 22:17

.Kissi kirjoitti:Ai ei ole uusinta? Olen kyllä jossain joskus katsonut tuon, koska tunnen juonen ja muistan kaikki, miten asiat käy. esim.selviää että se Sarahin miehen Georgen käly,tappoikin siskonsa,sen Georgen ekan vaimon ja siksi hän on laittanut itsensäkkin siskonsa näköiseksi, koska itse haluaa tuon miehen. Ja Anna lopulta jättää sen Ginon, ei jaksa elää köyhyydessä.
Ja sit se mies, kenen kanssa Sarah upotti pahan miehen jokeen, niin hän tappaa itsensä, koska ei kestä tekemisiään.

Lisäys: Se Georgen käly muuten tappaa sen vanhanemännänkin. Ihan varmaan olen nähnyt tän :?

Toistaiseksi näyttää siltä, että muistat väärin.
Avatar
Mirri
 
Viestit: 21981
Liittynyt: 01.01.2012 19:18

Re: Kotiin takaisin (TV-sarja)

ViestiKirjoittaja Katla » 16.01.2018 23:08

siltähän tuo näyttää. Voisikohan tuo Olivian paluu Andrewin luo olla vasta tulossa. En tiedä, tunnistan aina kuitenkin kohtauksen kun sen nään ja tulee jo mieleen, että oisko voinut olla niin, että elokuvassa on tehty erillaisia kohtauksia(en haluisi itekään uskoa) mutta missä ne sitten oisin nähnyt. Mutta miten voin tietää mitä tapahtuu ja muistan erilaisia tapahtumia, kuin sarjassa ja muistan ne totena. Olen kai sekoomassa lopullisesti. Katoo nyt loppuun tän, muistinko taas väärin.
Katla
 

Re: Kotiin takaisin (TV-sarja)

ViestiKirjoittaja Mirri » 17.01.2018 00:36

Sarjaa on nähty sitä mukaa kuin Australiassa on valmistunut; nyt Ylellä esitettävä viides tuotantokausi on tehty vuonna 2017:
Sarjan hahmoista ovat mukana myös Elizabeth Goddard (Noni Hazlehurst), Douglas Goddard (Robert Coleby), tohtori Jack Duncan (Craig Hall), Anna Bligh (Abby Earl), Olivia Bligh (Arianwen Parkes-Lockwood), James Bligh (David Berry), tohtori Henry Fox (Tim Draxl), Doris Collins (Deborah Kennedy), Roy Briggs (Frankie J. Holden) ja Carolyn Duncan (Sara Wiseman).

A Place to Call Home. Alkuperäisidea ja käsikirjoitus: Bevan Lee. Tuotanto: Seven Network, Australia, 2017.

https://yle.fi/aihe/artikkeli/2017/12/2 ... j-articles

Mielestäni maininta alkuperäisidea viittaa siihen, ettei tämä sarja ole syntynyt minkään elokuvan pohjalta, vaan sekä sarjan idea että käsikirjoitus ovat tuoreita. Samaan malliin kuin yleensä menestyvissä tv-sarjoissa, joita käsikirjoitetaan tuotantokausi toisensa jälkeen sitä mukaa kuin sarja saa suosiota osakseen. On aihetta olettaa, että sarjan uusien tuotantokausien juonenkäänteet muhivat toistaiseksi käsikirjoittajan (tai useamman) päässä.
A Place To Call Home: Season 5 production begins February 2017

https://www.foxtel.com.au/whats-on/foxt ... son-5.html
Avatar
Mirri
 
Viestit: 21981
Liittynyt: 01.01.2012 19:18

Re: Kotiin takaisin (TV-sarja)

ViestiKirjoittaja Katla » 17.01.2018 18:58

Jo neljännellä kaudella muistin, että Jack on alkoholisti, mutten sanonut siitä mitään. No tulihan se tänään esiin. Ja muistan senkin, että hän menee sairaalaan hoitoon.
Kiva katsoa, mitä kaikkea uskon muistavani, vaikkei se voi olla niin. Roy muuten menettää 'vaimonsa' ja lapsensa ja ampuu itsensä.
Jotenkin muistan sellaistakin, että Siinä Georgen puheessa ja Richadin nolaamisessa oli kysymys juurikin siitä, ehtikö juopunut Jack tekemään sen mitä hänen piti. saas nähdä olenko keksinyt itse kaiken muistamani.
Katla
 

Re: Kotiin takaisin (TV-sarja)

ViestiKirjoittaja Mirri » 17.01.2018 20:41

Taisi se, että Jack lääkitsi vakavia sotatraumojaan alkoholilla, tulla esille jo ensimmäisellä kaudella. Samoin kuin se, että hän oli Elizabethin 'suojatti' ja Elizabeth oli tehnyt lujasti töitä saadakseen Jackin takaisin jaloilleen.
Mutta tosiaan, jos muistan oikein: Jackin juominen johtui hänen raskaista sotakokemuksistaan ja kidutettuna olemisestaan japanilaisten vankileirillä.
Avatar
Mirri
 
Viestit: 21981
Liittynyt: 01.01.2012 19:18

Re: Kotiin takaisin (TV-sarja)

ViestiKirjoittaja Katla » 17.01.2018 23:59

kyllä ja silloin alussa jo mietin,että pianhan se Jack menee sekaisin ja hoitoon.
Katla
 

Re: Kotiin takaisin (TV-sarja)

ViestiKirjoittaja Mirri » 18.01.2018 01:13

.Kissi kirjoitti:Jo neljännellä kaudella muistin, että Jack on alkoholisti, mutten sanonut siitä mitään. No tulihan se tänään esiin. Ja muistan senkin, että hän menee sairaalaan hoitoon.

Viimeksi nähdyn jakson jäljiltä ei oikeastaan tarvita 'muistamista', vaan voidaan arvailla Jackin saattavan tarvita jossakin vaiheessa sairaalahoitoa hänen jätettyään lääkkeensä pois ja ryhdyttyään juomaan. Hän kun ei ole psyykeltään terve mies, ja hän ilmeisesti tarvitsee lääkehoitonsa pysyäkseen toimintakunnossa.
Avatar
Mirri
 
Viestit: 21981
Liittynyt: 01.01.2012 19:18

Re: Kotiin takaisin (TV-sarja)

ViestiKirjoittaja Katla » 18.01.2018 12:38

Tälläinne mielikuva ois tarjota, on kesä ja Jack astuu autosta hiljaisen ja rauhallisen oloisena, tullut sairaalasta ja tervehtii Caroa ja tuo tapahtuu sitten, kun kaikki on jo kunnossa ja sarja loppuu.
Katla
 

Re: Kotiin takaisin (TV-sarja)

ViestiKirjoittaja Katla » 18.01.2018 12:51

Mirri, on hyvinki mahdollista että olen nähnyht unta, en kiistä. Haluan vain itseni takia kertoa tämän ja katsoa itsekin miten käy.

Tämä asia on itselleni mielenkiintoinen ja siksi kirjoitan tähän mitä kirjoitan. Minulla on mielikuva myös siitä tilanteesta, kun Jackin pitäisi pystyä tekemään osuutensa Rikun nolaamisessa. Mutta tämä on niin kännissä tai muissa aineissa ettei herää. Viimehetkessä hän kuitenkin jonkun miehen? Royn avustuksella vääntäytyy tekemään väkisellä ja viimevoimillaan jonkun porttiin autoon ja kulkemiseen liittyvän liittyvän asian, en muista mikä se oli.
Katla
 

Re: Kotiin takaisin (TV-sarja)

ViestiKirjoittaja Mirri » 18.01.2018 15:04

Yksi selitys epämääräisille muistamisillesi voisi olla tässä:
Vuonna 2013 alkanut australialaissarja Kotiin takaisin (A Place to Call Home) on kerännyt suurta suosiota niin kotimaassaan Australiassa kuin Suomessakin. Suomessa sarjaa on nähty vuodesta 2013, ja perjantaista lähtien päästään nauttimaan suosikkidraamasarjan kolmannesta ja neljännestä kaudesta.

https://www.is.fi/viihde/art-2000002237880.html

Jos tuo Iltasanomien tieto vuodelta 2016 pitää paikkansa, sarjan ensimmäiset kaudet on nähty Suomessa alusta lähtien heti tuoreeltaan, ja vuonna 2016 on jo katseltu niiden uusintoja. Tämän ketjun alussa ei uskottu, että kyseessä olisi uusinnat, mutta Iltasanomien mukaan sitä ne olivat. Kaksi ensimmäistä jaksoa tuli silloin uusintoina, ja niiden jälkeen alkoivat kolmannen kauden jaksot tuoreeltaan.

Minulle on syntynyt vahva käsitys, että sarja olisi saanut ensiesityksensä Suomessa vuoden 2015 loppupuolella, kun sen ensimmäistä kautta esitettiin. Mutta Iltasanomien mukaan silloin sarjan kaksi ensimmäistä kautta olivatkin jo uusintakierroksella. Toinen mahdollisuus on, että Iltasanomien tekstissä on virhe, ja on ollut tarkoitus sanoa, että Suomessa sarjaa on nähty vuodesta 2015...

Wikipedia sanoo näin:
Australiassa sarjasta on esitetty neljä tuotantokautta, ja viides tuotantokausi esitetään vuonna 2017. Sarjan ensimmäistä tuotantokautta vuonna 2013 seurasi noin 1,5 miljoonaa katsojaa, ja se oli Australian katsotuin draamasarja. Suomessa sarjan esittäminen aloitettiin Yle TV1:llä 30. joulukuuta 2015, ja kanava esitti sarjasta ensimmäisen ja toisen kauden joulu-tammikuussa 2016 ja kolmannen ja neljännen kauden syksyllä 2016. Viides kausi alkaa Suomessa 4. tammikuuta 2018.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Kotiin_takaisin
Avatar
Mirri
 
Viestit: 21981
Liittynyt: 01.01.2012 19:18

Re: Kotiin takaisin (TV-sarja)

ViestiKirjoittaja Mirri » 18.01.2018 15:05

.Kissi kirjoitti:Mirri, on hyvinki mahdollista että olen nähnyht unta, en kiistä. Haluan vain itseni takia kertoa tämän ja katsoa itsekin miten käy.

Tämä asia on itselleni mielenkiintoinen ja siksi kirjoitan tähän mitä kirjoitan. Minulla on mielikuva myös siitä tilanteesta, kun Jackin pitäisi pystyä tekemään osuutensa Rikun nolaamisessa. Mutta tämä on niin kännissä tai muissa aineissa ettei herää. Viimehetkessä hän kuitenkin jonkun miehen? Royn avustuksella vääntäytyy tekemään väkisellä ja viimevoimillaan jonkun porttiin autoon ja kulkemiseen liittyvän liittyvän asian, en muista mikä se oli.

Oletko tähän mennessä huomannut muistaneesi jotakin väärin?
Avatar
Mirri
 
Viestit: 21981
Liittynyt: 01.01.2012 19:18

Re: Kotiin takaisin (TV-sarja)

ViestiKirjoittaja Katla » 18.01.2018 15:34

olen tietenkin, mutta on kuitenkin yhtä paljon 'sinnepäin' muistoja. Älä nyt hermostu, haluan katsoa kuin täs käy. Ymmärrän kyllä että on mahdotonta tietää etukäteen, mua kiinnostaa että kuinka muka tiedän silti tai keksiikö lahoava pääni juttuja?
Katla
 

Re: Kotiin takaisin (TV-sarja)

ViestiKirjoittaja Katla » 18.01.2018 15:36

nyt pälähti aivoihin selkee kuva, kun Jack nousee autosta ja Garo seisoo jossain kauempana ja huomaa Jacin ja on ensin epäuskoinen, mutta juoksee kohta sen syliin. Voi itku, mistä nää kuvat tulee mun silmiin.
Katla
 

Re: Kotiin takaisin (TV-sarja)

ViestiKirjoittaja Katla » 18.01.2018 19:29

HYVÄ KUN SELVISI TÄMÄ, ETTÄ SARJA ON ESITETTY JO 2013. https://www.is.fi/viihde/art-2000002237880.html

KAIKKI JUONENKÄÄNTEET VOIVAT OLLA ITSE KEHITTÄMIÄNI SOVELLUKSIA MUISTA SARJOISTA.
Hyvä että tämä on näytetty aiemmin suomessa, oli aika huono fiilis, kun kukaan ei uskonut :? Se on muuten riku kun tappoi Reginan tänään.
Katla
 

Re: Kotiin takaisin (TV-sarja)

ViestiKirjoittaja ip-banni » 12.10.2018 12:57

Jatkuu tänään.
ip-banni
 

Re: Kotiin takaisin (TV-sarja)

ViestiKirjoittaja Mirri » 12.10.2018 13:19

Se on sitten viimeinen kausi, turha toivoa enää jatkoa:
Suomalaiset Kotiin takaisin -fanit ovat seuranneet jännittävää australialaissarjaa vuodesta 2015 alkaen. Australiassa sarjan ensimmäinen kausi nousi taannoin maan katsotuimmaksi draamasarjaksi. Tänään koskettavasta sarjasta käynnistyy kuudes, viimeinen tuotantokausi, jonka uskotaan sitovan yhteen sarjan perheenjäsenten polveilevat vaiheet. Uusi kausi on vastikään alkanut Australiassa ja meillä se nähdään ihan tuoreeltaan.

Sukusaagan alkutaipaleella sairaanhoitaja Sarah Adams (Marta Dusseldorp) muutti 1950-luvulla takaisin kotimaahansa Australiaan vietettyään parikymmentä vuotta sodanaikaisessa ja -jälkeisessä Euroopassa. Hän rakastui Blighin perheen poikaan Georgeen (Brett Climo). Faneille läheisiksi tulleet päähenkilöt ovat kokeneet yhteisen taipaleen aikana suurta iloa ja surua, rakkautta ja vihaa, menetyksiä ja saavutuksia.

https://www.iltalehti.fi/tv-ja-leffat/b ... 5_tw.shtml
Avatar
Mirri
 
Viestit: 21981
Liittynyt: 01.01.2012 19:18

Edellinen

Paluu Terapiaa



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa