Kotiin takaisin (TV-sarja)

Kotiin takaisin (TV-sarja)

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 20.01.2016 11:39

KOTIIN TAKAISIN http://areena.yle.fi/1-2897130

Yle TV1 - Yle Areena 30 pv (Areenassa nyt 15 jaksoa, kukin n. 43 min
Uusi australialainen draamasarja sijoittuu 1950-luvun alkupuolelle. Sen keskushenkilö on nuori sairaanhoitaja Sarah Adams, joka on viettänyt vuosia ulkomailla ja palaa nyt valtameriristeilijällä kotiin ristiriitaisin tuntein. Toinen maailmansota on jäänyt taakse, mutta sota on muuttanut monen ihmisen kohtalon ja tehnyt heistä juurettomia. Pääosissa mm: Marta Dusseldorp, Craig Hall, Brett Climo, Aldo Mignone, David Berry, Noni Hazlehurst ja Abby Earl. Tuotanto: Sevene Network, Australia, 2013 - 15.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Kotiin_takaisin

Uudet kolmannen ja neljännen tuotantokauden jaksot tulevat ruutuihin syksyllä 2016.
Avatar
Psykopatologia
Ylläpitäjä
 
Viestit: 57805
Liittynyt: 12.02.2010 13:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kotiin takaisin (TV-sarja)

ViestiKirjoittaja Mirri » 20.01.2016 20:36

Hyvä tietää, että sarjalle on luvassa jatkoa. Olen jo aivan koukkuuntunut. Toisen kauden ensimmäinen jakso tosin oli pienoinen pettymys; siinä kun Sarah istui vanhuksena elämäkertakirjoittajan haastateltavana ja muisteli menneitä. Säikähdin, että näinkö sarja latistuikin menneiden muisteluksi ja pieniksi takaumiksi juuri kun oltiin päästy hyvän aussidraaman makuun. Mutta toinen jakso oli jo palannut itse asiaan: pois menneiden muistelusta sen kertomiseen ja kuvaamiseen.
Tähän asti sarjassa on ollut pikkuisen takaumia, kuten Sarahin traumaattiset muistot hänen sota-ajastaan, mutta ne sopivat tyyliin oikein hyvin. Sen sijaan Sarahin ilmestyminen vanhuksena turinoimaan osaksi jokaista jaksoa olisi pilannut ehjänä pysytelleen kokonaisuuden.
Olisi ollut iso pettymys, jos sarjan tyyli olisikin heti toisesta kaudesta muuttunut niin, että siinä olisi seilattu nykyisyyden ja 1950-luvun välillä.

Sitä paitsi menneiden muisteluun ja vanhuksen kerrontaan perustuvia laatusarjoja on parastaikaa menossa yksi; mainitsemisen ja katsomisen arvoinen brittisarja nimeltään Kotikylä. Siitä en vielä ole katsonut toisen tuotantokauden alkua, mutta ainakin ensimmäinen kausi oli erittäin tyylikäs.
http://areena.yle.fi/1-2231756
Avatar
Mirri
 
Viestit: 21981
Liittynyt: 01.01.2012 19:18

Re: Kotiin takaisin (TV-sarja)

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 20.01.2016 21:00

Kuinka iso TV sinulla on?
Avatar
Psykopatologia
Ylläpitäjä
 
Viestit: 57805
Liittynyt: 12.02.2010 13:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kotiin takaisin (TV-sarja)

ViestiKirjoittaja Katla » 21.01.2016 02:06

Tämä sarja on joskus muinoin jo katsottu, eli uusinta on. Muutoin niin fiksusti tehty, mutta tuo 'mummeli muistelee' pilasi koko jutun. Katson silti koko sarjan uudelleen, paljon mielenkiintoisia kohtia.
Katla
 

Re: Kotiin takaisin (TV-sarja)

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 21.01.2016 02:34

En uso uusintaan.
Avatar
Psykopatologia
Ylläpitäjä
 
Viestit: 57805
Liittynyt: 12.02.2010 13:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kotiin takaisin (TV-sarja)

ViestiKirjoittaja Mirri » 21.01.2016 08:50

Joo, en minäkään. Eihän se voi olla uusinta saati nähty joskus muinoin, koska on valmistunut vuosina 2013-2015.

Telkkarini on 43-tuumainen.
Avatar
Mirri
 
Viestit: 21981
Liittynyt: 01.01.2012 19:18

Re: Kotiin takaisin (TV-sarja)

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 21.01.2016 18:59

Kuva
Queen Elizabeth II arriving in Leura for her visit to Leuralla during the 1954 Australian Royal Tour.
Avatar
Psykopatologia
Ylläpitäjä
 
Viestit: 57805
Liittynyt: 12.02.2010 13:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kotiin takaisin (TV-sarja)

ViestiKirjoittaja Katla » 22.01.2016 00:50

Ai ei ole uusinta? Olen kyllä jossain joskus katsonut tuon, koska tunnen juonen ja muistan kaikki, miten asiat käy. esim.selviää että se Sarahin miehen Georgen käly,tappoikin siskonsa,sen Georgen ekan vaimon ja siksi hän on laittanut itsensäkkin siskonsa näköiseksi, koska itse haluaa tuon miehen. Ja Anna lopulta jättää sen Ginon, ei jaksa elää köyhyydessä.
Ja sit se mies, kenen kanssa Sarah upotti pahan miehen jokeen, niin hän tappaa itsensä, koska ei kestä tekemisiään.

Lisäys: Se Georgen käly muuten tappaa sen vanhanemännänkin. Ihan varmaan olen nähnyt tän :?
Viimeksi muokannut Katla päivämäärä 22.01.2016 13:33, muokattu yhteensä 1 kerran
Katla
 

Re: Kotiin takaisin (TV-sarja)

ViestiKirjoittaja Mirri » 22.01.2016 01:12

Jännä nähdä miten käy ja miten asiat etenevät.

Käsittääkseni sellainen mahdollisuus on, että tämä uusi ja vastikään valmistunut draamasarja pohjautuu johonkin vanhaan ja joskus aiemmin jollakin kanavalla esitettyyn sarjaan. Yle ei tiedä asiasta, tai ainakaan se ei kerro sarjan olevan uusi versio jostakin vanhasta ja joskus Suomessakin nähdystä sarjasta.

Niin tai näin, tässä ketjussa esitelty australialainen draamasarja on valmistunut vuosina 2013-2015 ja se on Suomessa ensiesityksessä.
Avatar
Mirri
 
Viestit: 21981
Liittynyt: 01.01.2012 19:18

Re: Kotiin takaisin (TV-sarja)

ViestiKirjoittaja Katla » 22.01.2016 01:39

Ehkä olen katsonut sen joltain maksulliselta ulkomaiselta Tv-kanavalta.hmm.
Katla
 

Re: Kotiin takaisin (TV-sarja)

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 22.01.2016 22:01

Tai jos muistlet Beyton Blacea?

Ennen sarjojen jaksot loppuivat usein jonkun tapahtuman huipennukseen siten, että ratkaisu jäi seuraavan jakson alkuun. Haluttiinko tällä muka varmistaa se,
että hölmö katsoisi myös seuraavan jakson? Nykyään jaksot muodostavat järkevän kokonaisuuden.
Avatar
Psykopatologia
Ylläpitäjä
 
Viestit: 57805
Liittynyt: 12.02.2010 13:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kotiin takaisin (TV-sarja)

ViestiKirjoittaja Katla » 23.01.2016 01:30

Beyton Blacea?
No en.Intän nähneeni tämän sarjan, vaikka en muista missä ja kosk. Roolihenkilöt ovat 'tutut' samoin juoni ja muistan yksityiskohtaisia kuvia, joita sarjassa on. Esim. Sarahin mies, kuolleksi luultu Rene' onkin hengissä ja George nai sen inhottavan kälynsä Reginan.
Katla
 

Re: Kotiin takaisin (TV-sarja)

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 26.01.2016 12:49

Sarjassa minua ihmetyttää miesten hattujen suuri luku puutarhakutsuilla.
Avatar
Psykopatologia
Ylläpitäjä
 
Viestit: 57805
Liittynyt: 12.02.2010 13:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kotiin takaisin (TV-sarja)

ViestiKirjoittaja Mirri » 26.01.2016 15:16

.Kissi kirjoitti:Ai ei ole uusinta? Olen kyllä jossain joskus katsonut tuon, koska tunnen juonen ja muistan kaikki, miten asiat käy. esim.selviää että se Sarahin miehen Georgen käly,tappoikin siskonsa,sen Georgen ekan vaimon ja siksi hän on laittanut itsensäkkin siskonsa näköiseksi, koska itse haluaa tuon miehen.

Tämänhetkisten tietojen mukaan Georgen ensimmäinen vaimo kuoli sodan aikana pommituksessa, ihan miehensä silmien edessä. George itse kertoi miten hän näki, muttei pystynyt tekemään mitään. Mikäänhän ei kuitenkaan estä sarjan tekijöitä kehittelemään matkan varrella uusia juonenkäänteitä; draamassa kun eletään. Kuten muinoin Dallasissa oli pakko herättää Bobby henkiin katsojalukujen romahdettua hurmurin traagisen kuoleman vuoksi...

Kissi, ethän paljasta kaikkea todistellessasi, että olet nähnyt tämän sarjan joskus jossakin? Tätä on luvassa vielä kaksi tuotantokautta ensi syksynä, eikä ole yhtään kiva tietää asioita etukäteen.
Avatar
Mirri
 
Viestit: 21981
Liittynyt: 01.01.2012 19:18

Re: Kotiin takaisin (TV-sarja)

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 26.01.2016 21:01

26.1.2016 (Suomalaiset sanat lopusssa) http://areena.yle.fi/1-2897135 (Jakso 7)
Jo Stafford: No Other Love (1950)
https://www.youtube.com/watch?v=SjDqMftHbKI (3:03)
Avatar
Psykopatologia
Ylläpitäjä
 
Viestit: 57805
Liittynyt: 12.02.2010 13:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kotiin takaisin (TV-sarja)

ViestiKirjoittaja Katla » 27.01.2016 00:02

Mirri, siksi vain kirjoitin juonesta kun itse ihmettelen, miksi tiedän ja muistan ihan kuvana kuinka George oivaltaa yhtäkkiä, että se oli Regina joka tappoi sen ekan vaimon ja muistan senkin 'ihan hyvin' kun kartanolle tulee viestiä, että se vanha mies, olikse Ron, niin on ampunut itsensä. Ja ainoastaan Sarah tietää miksi. Nih ja Regina tumppaa tyynyt sen vanhan emännän naamaan.Just näihin Reginan juttuihin päättyy Georgen ja Reginan avioliitto ja takaisin tullut Sarah saa Georgensa. Morjens.
Mutta tosiaan, Georgehan kertoi nähneensä vaimonsa kuolleen pommituksissa. Ihme juttu.
Katla
 

Re: Kotiin takaisin (TV-sarja)

ViestiKirjoittaja Mirri » 27.01.2016 00:30

Ainakin Youtubessa näyttää olevan jokunen sarjan kolmannen tuotantokauden jakso nähtävissä.
Avatar
Mirri
 
Viestit: 21981
Liittynyt: 01.01.2012 19:18

Re: Kotiin takaisin (TV-sarja)

ViestiKirjoittaja Katla » 27.01.2016 00:47

ah! Ehkä sieltä olenkin katsonut sarjaa!
Katla
 

Re: Kotiin takaisin (TV-sarja)

ViestiKirjoittaja Mirri » 29.01.2016 23:39

Elizabeth-matriarkka on puhuttava hahmo. Itsevaltiaan ottein ja omien tarpeidensa tyydyttämiseksi hän on lujatahtoisesti hallinnut ja manipuloinut lähipiiriään oman mielensä mukaisesti, mutta ilmeisesti uskoen tekevänsä vilpittömästi parhaansa läheistensä hyväksi. Perheen koossa pitämiseksi, kuten hän itse sanoo.

Yksinäisyyden ja hylätyksi tulemisen pelko ja uhka on saanut Elizabethin murtumaan; näin kai monen sairaalloisesti narsistisen ihmisen kohdalla elävässäkin elämässä... Elizabeth kaikessa 'vilpittömässä' kieroudessaan saa myötätuntoni osakseen, koska käsittääkseni hän ihan oikeasti on uskonut tekevänsä hyvää ja oikein manipuloidessaan läheisiään toimimaan hänen tahtonsa mukaisesti. Hän on ollut kykenemätön tunnistamaan omia itsekkäitä tarpeitaan, jotka ovat sanelleet hänen toimintansa.

Syksyllä vasta saadaan tietää kykeneekö sarjan narsistinen matriarkka vanhuudessaankaan muuttumaan ja 'murtumaan' vai eikö kykene. Elizabethista en tiedä, mutta muuten minulla on taipumus uskoa, että vastaavanlaisen narsistisen ihmisen muuttuminen on mahdollista, jos hänen kohdalleen osuu vahva motivaatio.
Olen suuresti pettynyt, jos nämä nyt nähdyt murtumisen ja nöyrtymisen merkit kyyneleineen paljastuvat narsistisiksi manipuloinnin keinoiksi, ja Elizabeth on sama itsekeskeinen ketku kuin tähänkin asti. Narsisti, joka vain näyttelee tunteita...
Avatar
Mirri
 
Viestit: 21981
Liittynyt: 01.01.2012 19:18

Re: Kotiin takaisin (TV-sarja)

ViestiKirjoittaja Ulriika » 30.01.2016 01:51

.Kissi kirjoitti:Mirri, siksi vain kirjoitin juonesta kun itse ihmettelen, miksi tiedän ja muistan ihan kuvana kuinka George oivaltaa yhtäkkiä, että se oli Regina joka tappoi sen ekan vaimon ja muistan senkin 'ihan hyvin' kun kartanolle tulee viestiä, että se vanha mies, olikse Ron, niin on ampunut itsensä. Ja ainoastaan Sarah tietää miksi. Nih ja Regina tumppaa tyynyt sen vanhan emännän naamaan.Just näihin Reginan juttuihin päättyy Georgen ja Reginan avioliitto ja takaisin tullut Sarah saa Georgensa. Morjens.
Mutta tosiaan, Georgehan kertoi nähneensä vaimonsa kuolleen pommituksissa. Ihme juttu.

Olet oikeassa, tämän täytyy olla uusinta koska olen muistanut kaiken etukäteen. Mun mielestä Sarahin mies kertoo sarjan lopussa kuinka kaikki kävi ja kaikki ovat kauhean hämmästyneitä kun hänen ei luultu ymmärtävän mitään.
Mutta uusinta tämä on tai sitten olen selvännäkijä. Ikinä en ole katsonut tätä tubesta tai muualta, mutta jos jatkon sieltä näkee kiitos vinkistä.
Ulriika
 

Seuraava

Paluu Terapiaa



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron