Kyllästynyt kirjoitti:Psykopatologia kirjoitti:Ei ainakaan yleisesti. En muista tarkkaan, mihin vaiheeseen Kahvi omassa kiusaamis-
historiassaan sijoitti ko. faktat, Mutta hän ymmärsi koko ajan selvästi, että kyseessä
ovat olleet hänen oman elämänsä tapahtumat ("faktumit"), joilla ei ole suoraa
yleistettävyyttä. Keskustelun alun jälkeen ei missään vaiheessa ollut kyse etiologiasta
tai psykologiasta vaan semantiikasta.
En voi tietää mitä Kahvi sinun mielestäsi on ymmärtänyt, mutta minun mielestäni se, että Kahvi korjauksessaankin puhuu "henkilökohtaisista faktoista" kertoo selkeästi juuri sen, ettei hän ymmärtänyt kyse olleen juuri ja nimenomaan siitä, että faktoiksi väitetyt asiat eivät ole mitään yksittäisen henkilön kokemuksia tai mielipiteitä vaan yleisesti ja yleispätevästi oikeiksi ja paikkansapitäviksi asioiksi tunnistettavia, tunnustettuja ja todistettavia asioita.
Kyllästynyt kirjoitti:... Kahvi muka korjasi sanomaansa ja muotoili saman asian käyttäen sanaparia "henkilökohtainen fakta", ...
Kyllästynyt kirjoitti:Eikä Psykopatologia voi hyväksyä mitään minun puolestani.
Kyllästynyt kirjoitti:Psykopatologia otti mielestäni jo loppuunkalutun aiheen esiin syyttäen minua sanan "fakta" käyttämisestä. Sellaista en kuitenkaan ole tehnyt, jonka Psykopatologia sittemmin itsekin myönsi.
Kyllästynyt kirjoitti:Kahvi kirjoitti:Minusta kyllä täällä on puututtu Trissen sanomisiin ym - joskus jopa
ehkä ylireagoivankin oloisesti.
Ei ole, eikä ole sinunkaan - valitettavasti.
Kyllästynyt kirjoitti:Kahvi kirjoitti:PP:n ennakko-hyväksymä muotoilu, joten se on sitten voi-voi. Varsinkin näin
useita kuukausia jälkeenpäin esitettynä.
Sekin on voi-voi, ettei Psykopatologia voi hyväksyä mitään minun puolestani.
Ja kyllä minä sanoin asiasta jo silloin kun sinä "korjauksesi" teit.
Kyllästynyt kirjoitti:Ei ole olemassa "oman elämäni faktaa", siitähän koko ajan oli kyse!
Kyllästynyt kirjoitti:Kahvi kirjoitti:Kyllästynyt kirjoitti:Eikä Psykopatologia voi hyväksyä mitään minun puolestani.
Miksi sinun hyväksyntäsi olisi jotenkin oleellista juuri tässä asiassa?
Koska minä olen se joka ei hyväksy(nyt) sinun loukkaavaa väitettäsi siitä, että on fakta, että kiusattu on (ainakin osa)syyllinen kiusatuksi joutumiseen.

Kyllästynyt kirjoitti:Kahvi kirjoitti:Kyllästynyt kirjoitti:Eikä Psykopatologia voi hyväksyä mitään minun puolestani.
Miksi sinun hyväksyntäsi olisi jotenkin oleellista juuri tässä asiassa?
Koska minä olen se joka ei hyväksy(nyt) sinun loukkaavaa väitettäsi siitä, että on fakta, että kiusattu on (ainakin osa)syyllinen kiusatuksi joutumiseen.
Kyllästynyt kirjoitti:Kahvi kirjoitti:Kyllästynyt kirjoitti:Kahvi kirjoitti:Minusta kyllä täällä on puututtu Trissen sanomisiin ym - joskus jopa
ehkä ylireagoivankin oloisesti.
Ei ole, eikä ole sinunkaan - valitettavasti.
Kyllä minunkin sanomisiin on puututtu, mm kerran muutin allekirjoitustani PP:n ohjeistuksen johdosta.
Ei lähellekään riittävää verrattuna siihen mitä sinä olet tehnyt.
viewtopic.php?f=16&t=7364&p=89728#p89716Kahvi kirjoitti:Kyllästynyt kirjoitti:Koska se on tekopyhää roskaa jossa asetetaan kiusaamisen uhri vastuuseen kiusaamisesta.
Kiusaamiseen syyllinen on tietty aina kiusaaja, mutta miksi ei ihminen ole vastuussa omasta kohtalostaan - siis noin ylipäätänkin? Jos on olemassa keinoja ja kikkoja, menetelmiä ja tapoja, joilla pääsee pois kiusatun osasta, niin miksi niitä ei käyttäisi?
Kyllä omalta osaltani voin sanoa entisenä koulukiusattuna, että oma osuuteni uhriasemaan joutumiseen oli merkittävä. Miksi tämmöistä selvää oman elämäni faktaa ei saisi sanoa ääneen?
23.10.2012 13:04 PP
--------------
Edit @ 20.11.2012 klo 22.10:
Lisätty sanat "oman elämäni"
Kyllästynyt kirjoitti:Luepa Kahvi tarkemmin ja poista väitteesi jotka eivät pidä paikkaansa!
Kyllästynyt kirjoitti:Mirri kirjoitti:Kyllästynyt näköjään loukkaantui siitäkin, että Kahvi toi esille oman elämänsä tosiasioita.
Ei vaan siitä, että hän väitti omaa kokemustaan faktaksi.

Kyllästynyt kirjoitti:Kahvi kirjoitti:Ensinnäkin en ole sanonut noin ja toisekseen et vastannut kysymykseeni.
Kyllä olet.
Mihin kysymykseen?
Kyllästynyt kirjoitti:Kahvi kirjoitti:Kyllä minunkin sanomisiin on puututtu, mm kerran muutin allekirjoitustani PP:n ohjeistuksen johdosta.Kyllästynyt kirjoitti:Ei lähellekään riittävää verrattuna siihen mitä sinä olet tehnyt.Kahvi kirjoitti:Ehkä, mutta minunkin (ja varsinkin Trissen) sanomisiin on puututtu - toisin kuin väitit.
Ei likikään riittävästi verrattuna siihen mitä sinä ja Tristan olette tehneet.
Kahvi kirjoitti:Re: Miksi samaa aina kiusataan?
23.10.2012 13:04viewtopic.php?f=16&t=7364&p=89728#p89716Kahvi kirjoitti:Kyllästynyt kirjoitti:Koska se on tekopyhää roskaa jossa asetetaan kiusaamisen uhri vastuuseen kiusaamisesta.
Kiusaamiseen syyllinen on tietty aina kiusaaja, mutta miksi ei ihminen ole vastuussa omasta kohtalostaan - siis noin ylipäätänkin? Jos on olemassa keinoja ja kikkoja, menetelmiä ja tapoja, joilla pääsee pois kiusatun osasta, niin miksi niitä ei käyttäisi?
Kyllä omalta osaltani voin sanoa entisenä koulukiusattuna, että oma osuuteni uhriasemaan joutumiseen oli merkittävä. Miksi tämmöistä selvää oman elämäni faktaa ei saisi sanoa ääneen?
23.10.2012 13:04 PP
--------------
Edit @ 20.11.2012 klo 22.10:
Lisätty sanat "oman elämäni"
Tuossa on puheenaiheena oleva viestini kokonaan. Pyytäisin Kyllästynyttä osoittamaan viestissäni kohdat, joissa muka väitän, että yleispätevä fakta, että kiusattu on (ainakin osa)syyllinen kiusatuksi joutumiseen.
Kyllästynyt kirjoitti:Punaisella värillä merkitty se osuus viestistäsi jossa väität kiusattuja syyllisiksi kiusatuksi joutumiseen.
Fakta on aina yleispätevä, yleisesti tunnustettu ja todistettu asia. Fakta ei ole mikään henkilökohtainen kokemus tai mielipide.
Jos sinä väität faktaksi sitä, että joku (kuka tahansa) on ollut merkittävällä tavalla osallisena kiusaamisen uhriksi joutumiseensa, se on oman mielipiteen/kokemuksen yleistämistä faktaksi - toisin sanoen, sinä väitit faktaksi sitä, että uhri on itse osallinen kiusatuksi joutumiseen.
Vetosit omaan kokemukseesi, mutta koska käytit sanaa fakta, sinä tuota kyseistä sanaa käyttämällä laajensit oman mielipiteesi/kokemuksesi yleispäteväksi koskemaan kaikkia kiusatuksi joutuneita.
Olet jälkeenpäin lisännyt sanat "oman elämäni", mutta siitähän ei ole kyse. Kyse on siitä, että käytit - ja "korjauksesi"jälkeenkin käytät - sanaa fakta.
Sinä Kahvi teit alkuperäisessä viestissäsi semanttisen virheen, ja tekemäsi "korjaus" on vain pahentanut asiaa.
Toivon, että viimeistään nyt on tullut selitettyä ja selviettyä faktan ja oman kokemuksen ja/tai mielipiteen ero, ja ettei tähän samaan semanttiseen virheeseen tarvitse enää palata.
Kahvi kirjoitti:Kyllästynyt kirjoitti:... Kahvi muka korjasi sanomaansa ja muotoili saman asian käyttäen sanaparia "henkilökohtainen fakta", ...
Minusta olisi näissä yhteyksissä syytä pysyä eksakteissa siteerauksissa, varsinkin kun olen jo kaksi (2) kertaa tuonut täsmällisen muotoiluni esille: "oman elämäni faktaa".
Haluaisitko kertoa, että mikä sinusta olisi ollut "oikeaoppinen" ilmaisu ao asialleni?
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa