Detaljeista jankkaaminen

Detaljeista jankkaaminen

ViestiKirjoittaja Crocodile Gena » 22.02.2011 14:00

Joudun jatkuvasti törmäyskurssille terapeuttini kanssa aiheesta arjen merkityksettömät yksityiskohdat ja niiden kuuluminen terapiaan/terapeutille. Jos vaikka mainitsen (keksitty, huono esimerkki) pukeutuneeni tänään stringeihin, niin voimme joutua vaikka koko tunnin kestävään väittelyyn siitä, että villapöksyt olisivat paremmat (onhan ulkona pakkasta). Sitten suutun terapeutilleni, etten saanut puhua todella tärkeistä asioista ja tunteista (virtsatietulehdus stringien takia. voiko olla näin huonoja esimerkkejä?). Seuraava tunti menee edellisen selvittelyyn.

Tänäänkin minulla olisi ollut todella vaikeita asioita (itsetuhosta lähtien), mutta ei: jankkasimme taas jotain paskaa. Peutti kyllä lopuksi pahoitteli ja tarjosi jopa uutta aikaa, mutta itsepäisenä en taida suostua siihenkään (valtataistelua?). Onko tämä jokin metodi ja mihin sillä pyritään? Vaikeista tunteista puhumiseen joo, mutta kun halusin puhua niistä alunperinkin, en vain koskaan päässyt aiheeseen, koska takerruimme yksityiskohtaan.
Crocodile Gena

Re: Detaljeista jankkaaminen

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 22.02.2011 15:00

Siirrän K:lle.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Crocodile Gena » 22.02.2011 15:17

Psykopatologia kirjoitti:Siirrän K:lle.

Mihin mua siirretään?
Crocodile Gena

ViestiKirjoittaja Crocodile Gena » 22.02.2011 15:39

Kiitos Kyllästynyt. Olen kyllä yrittänyt sanoa, mutta terapeuttini tulkitsee tämän vastustukseksi, jolloin takerrumme asiaan vielä tiukemmin. Jotenkin niin, että jostakin syystä haluan pukeutua juuri stringeihin enkä villapöksyyn, vaikka minun pitäisi ymmärtää, että virtsatietulehdushan siitä tulee. Vaikka omasta mielestäni stringit nyt vaan sattuivat aamulla käteeni.

Eli silloin minun on turha puhua, miten pahalta vrtstulehdus tuntuu, koska olisinhan voinut valita villahousutkin.
Crocodile Gena

ViestiKirjoittaja Gyver » 22.02.2011 15:46

.
Viimeksi muokannut Gyver päivämäärä 28.02.2011 13:17, muokattu yhteensä 1 kerran
Gyver

ViestiKirjoittaja Crocodile Gena » 22.02.2011 18:24

Eikö asiakkaalla pitäisi olla oikeus puhua (ajankohtaisesta) mieltään painavasta asiasta? Eli periaattessa noin miten Gyver esittää. Mutta jos terapeutti päättää, että puhutaankin vain ja ainoastaan sivulauseessa mainituista stringeistä (jotka eivät siis ole, asiakkalle, ongelma).

Minuakin kiinnostaisi tietää, miten Kyllästynyt reagoit tällaisessa tilanteessa?
Crocodile Gena

ViestiKirjoittaja minätäällä » 22.02.2011 19:23

Terapeutin mielestä olisi syytä puhua stringeistä ja siitä, miksi "ne vain sattuivat" aamulla ensimmäiseksi käteen. Ilmeisesti hänen mielestään ongelmasi ei ole virtsatietulehdus ja sen oireista ja niihin liittyvistä tunteista puhuminen vaan se, mitä hänen mielestään yrität välttää: kysymys siitä, miksi valitset stringit. Sattumaa ja vahinkoa ei oikein hyväksytä terapiassa selitykseksi.
minätäällä

ViestiKirjoittaja Crocodile Gena » 22.02.2011 22:02

Kyllästyneen esimerkki kuullosti niin tutulta, että meillä on varmaan sama terapeutti.

Minä sain vähän ymmärrystä kiljumalla ja kiroilemalla. En ole siitä ylpeä. Joskus olen vain sivuuttanut peutin puheen ja jatkanut haluamastani aiheesta. Mutta tämä tosiaan tulkitaan vastustukseksi, eikä siis oikein toimi.

PP:n kommentti olis kiva.
Crocodile Gena

ViestiKirjoittaja Biancaliina » 23.02.2011 00:53

Voi riiippua pitkälti siitä onko kyseessä Lacostén - stringit vaiko muut.
Lacóste-string ym. housut, puserot jne.

krokotiilikuvio...
Biancaliina

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 23.02.2011 01:19

En halua kommentoida muiden terapioita yms.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja minätäällä » 23.02.2011 01:49

Jos potilas olisi psykoottistasoisesti häiriintynyt, terapeutti puhuisi siitä, mistä tämä haluaa puhua. Esimerkin luin psykiatrian kirjasta: Eräs miespotilas ilmoitti, että suostuu terapiassaan keskustelemaan vain ja ainoastaan Volvo-merkkisistä autoista. Niin sitten terapeutti ja potilas keskustelivat seuraavien puolen vuoden ajan tuosta teemasta. Potilas oli terapiaansa tyytyväinen, eikä ongelmia ollut.
minätäällä

ViestiKirjoittaja Crocodile Gena » 23.02.2011 15:51

minätäällä kirjoitti:Terapeutin mielestä olisi syytä puhua stringeistä ja siitä, miksi "ne vain sattuivat" aamulla ensimmäiseksi käteen. Ilmeisesti hänen mielestään ongelmasi ei ole virtsatietulehdus ja sen oireista ja niihin liittyvistä tunteista puhuminen vaan se, mitä hänen mielestään yrität välttää: kysymys siitä, miksi valitset stringit. Sattumaa ja vahinkoa ei oikein hyväksytä terapiassa selitykseksi.

Totta. Mutta jos olen virtsatietulehduksen takia ihan itsemurhan partaalle, niin onhan se on kuitenkin oleellisempaa. Ja toisaalta voihan olla, että olen valinnut stringit ihan sokkona laatikosta, käsikopelolla. Tai jos minulla ei esimerkiksi ole kuin stringejä (koska pidän niistä) eikä pakkastalvenakaan varaa ostaa villahousuja.
Crocodile Gena

ViestiKirjoittaja minätäällä » 23.02.2011 16:41

Muistelen, että vastarintaa neuvottiin tulkitsemaan silloin kun sitä ilmenee. Ei kai tuohon auta muuta kuin myöntää syiden olevan tekosyitä (jos ja kun huomaa, että niin on). Mieluummin kärsit oireista kuin luovut stringien käyttämisestä? Tämä on ihan arvailua.
Tai koska olet niin ? että käytät stringejä, rankaiset itseäsi sitten oireilla. Olet oikeastaan haluton muuttamaan tilannetta, koska omatuntosi (tms.) saa hyvityksen ja rauhoittuu, kun kärsit, mutta samalla voit käyttää myös stringejä?
minätäällä

ViestiKirjoittaja Crocodile Gena » 23.02.2011 18:26

minätäällä kirjoitti:Muistelen, että vastarintaa neuvottiin tulkitsemaan silloin kun sitä ilmenee. Ei kai tuohon auta muuta kuin myöntää syiden olevan tekosyitä (jos ja kun huomaa, että niin on). Mieluummin kärsit oireista kuin luovut stringien käyttämisestä? Tämä on ihan arvailua.
Tai koska olet niin ? että käytät stringejä, rankaiset itseäsi sitten oireilla. Olet oikeastaan haluton muuttamaan tilannetta, koska omatuntosi (tms.) saa hyvityksen ja rauhoittuu, kun kärsit, mutta samalla voit käyttää myös stringejä?

Olen kyllä yrittänyt myös myöntää kaiken (vaikka en aina edes tiedä, mitä myönnän).

Viimeksi esitin peutille, että puhummme stringeistä, koska hän ei halua kuulla itsetuhostani yms vaikeista aiheista.Hän sanoi, ettei voinut tietää siitä. Minä sanoin, ettei tietenkään,koska puhui stringeistä.
Crocodile Gena

ViestiKirjoittaja minätäällä » 23.02.2011 19:51

Saatat olla oikeassakin tuon itsetuhoisuuden kanssa. Tuleekohan terapeuteille sen vaikeampaa asiaa terapiassa eteen?
minätäällä

ViestiKirjoittaja Riidankylväjä » 23.02.2011 22:54

Minusta villahousut on paljon sexymmät kuin sringit. Onko niissä muuten pitsit punteissa?

Nämäkin on aika mageet
Kuva
Riidankylväjä

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 23.02.2011 23:14

Ai jai. Ja jos on elastomeeria mukana, vetää läskitkin kasaan.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Crocodile Gena » 23.02.2011 23:17

Mulla ei toistaiseksi ole niitä villahousuja, mutta jos olisi, niin pitsilliset kyllä. Eikä läskiä, ole.
Crocodile Gena

ViestiKirjoittaja Crocodile Gena » 23.02.2011 23:24

Hmm. Vähän läskiä, pitsilliset villapöksyt elastomeerillä. Miten kampauspuoli?
Crocodile Gena

ViestiKirjoittaja Riidankylväjä » 23.02.2011 23:28

Crocodile Gena kirjoitti:Mulla ei toistaiseksi ole niitä villahousuja, mutta jos olisi, niin pitsilliset kyllä. Eikä läskiä, ole.

Jos ei ole lämmittävää läskikerrosta niin villahousut ovat must.

Kuva
:oops:

Kampaus on vaikeampi juttu. Esim tämmöinen tai sitten joku muu.

Kuva

http://www.google.fi/images?hl=fi&clien ... hair+style
Riidankylväjä

Seuraava

Paluu Terapiaa