Sementtipuutarha

Sementtipuutarha

ViestiKirjoittaja Rane » 11.11.2017 12:58

Minä olen ottanut talomme roskakatoksesta kirjoja, joista ajattelin nyt lukea Ian McEwanin "Sementtipuutarhan". En ole lukenut vuosiin yhtään kirjaa, mutta katsotaan, miten käy. Onko joku teistä lukenut tuon kirjan?
Rane

Re: Sementtipuutarha

ViestiKirjoittaja Ryysy » 11.11.2017 13:01

En ole lukenut kirjan kirjaa vuosiin. Vai vuosikymmeniin. (Olipa turha vastaus näin aiheen kannalta.)
Ryysy

ViestiKirjoittaja Rane » 11.11.2017 13:10

Oli hyvä vastaus.
Rane

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 11.11.2017 13:48

Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja trisse » 11.11.2017 14:41

Olen lukenut useammankin kerran. Se on loistava kirja - yksi McEwanin parhaista!
trisse

ViestiKirjoittaja trisse » 11.11.2017 17:24

Psykopatologia kirjoitti:http://ei-mustaa-valkoisella.blogspot.fi/2014/09/ian-mcewan-sementtipuutarha.html

"Ian McEwanin Sementtipuutarhan luettuani en voinut hetkeen muuta kuin puistella päätäni. En ole pitkään aikaan lukenut mitään näin ahdistavaa, järkyttävää ja suoraan sanoen... oksettavaa teosta. "

Herran tähden - ja kuvasta päätellen kirjoittaja onkin joku viisitoistakesäinen! :D
trisse

ViestiKirjoittaja trisse » 11.11.2017 17:26

http://lukuneuvoja.blogspot.fi/2013/04/ ... tarha.html

" Tartu tähän:

1. Jos haluat tutustua mestarilliseen esikoisteokseen, joka kestää aikaa.
2. Jos pidät psykologisesta jännityksestä.
3. Jos haluat lukea laatukirjallisuutta, mutta sinulla ei ole juuri nyt aikaa paksulle kirjalle."
trisse

ViestiKirjoittaja Rane » 11.11.2017 21:32

Olen lukenut kirjasta kohta puolet. Ihan mielenkiintoista kerrontaa.
Rane

ViestiKirjoittaja Mirri » 11.11.2017 23:25

Rane kirjoitti:Minä olen ottanut talomme roskakatoksesta kirjoja, joista ajattelin nyt lukea Ian McEwanin "Sementtipuutarhan". En ole lukenut vuosiin yhtään kirjaa, mutta katsotaan, miten käy. Onko joku teistä lukenut tuon kirjan?

Sanoit ottaneesi kirjoja roskakatoksesta. Miten löytämäsi kirjat oli laitettu sinne; tongitko jätepaperiroskista, vai miten?
Kysyn, koska mietin keinoja kirjojeni kierrätykseen. Haluaisin kierrättää, mutta toistaiseksi en tiedä helppoja keinoja. Roskakatos kuulostaa kätevältä - jos vain tietäisin miten saisin kirjani sinne niin, että ne olisivat löydettävissä ja käytettävissä.

Kirjojen lukeminen on hyvä juttu. Ei niitä tarvitse lukea 'oikeaoppisesti' alusta loppuun vaan voi huoletta lukea ihan sen mukaan kuin itsestä tuntuu parhaalta. Sivu kerrallaan, keskeltä, lopusta, alusta, pätkittäin... Hitaasti, nopeasti, silmäillen, tai vaikka tuijotellen sanaa kerrallaan, jos tuntuu hyvältä ja tarpeelliselta.
Mirri

ViestiKirjoittaja Rane » 12.11.2017 00:26

Asuin aiemmin kerrostalossa, jonka roskakatoksen päätyhyllyt oli kierrätyshyllyjä. Sieltä otin. Minä luen aina kirjat alusta alkaen ja loppua kohti. Joskus kirja on jäänyt kesken, jos se ei ole ollut kiinnostava.

Sementtipuutarha on nyt luettu. Välillä oli vaikea keskittyä ja jouduin lukemaan samaa lausetta useamman kerran. Kirja oli melko järkyttävä, tekee mieli sanoa, että sairas. Kävi myös mielessä, että voiko sen kirjoittajakaan olla ihan terve. Hyvä silti, että luin ja selvisin siitä.
Rane

ViestiKirjoittaja trisse » 12.11.2017 00:30

Kokemuksesi on meille muille tärkeä. Voimme kilvan noitua "tuhma kirja!"
trisse

ViestiKirjoittaja Rane » 12.11.2017 00:34

Minulle kirjan lukeminen oli ihan hyvä juttu.
Rane

ViestiKirjoittaja Mirri » 12.11.2017 01:27

Rane kirjoitti:Asuin aiemmin kerrostalossa, jonka roskakatoksen päätyhyllyt oli kierrätyshyllyjä.

Ok, kuulostaa kätevältä.
Mirri

ViestiKirjoittaja trisse » 12.11.2017 22:56

Jokaisessa kerrostalossa pitäisi olla kierrätyshylly/kerhohuone sitä varten. Kierrätys olisi kaikkien etu ja ympäristön kannalta hyvä juttu
trisse

Paluu Terapiaa