"Jälkilämpö"

"Jälkilämpö"

ViestiKirjoittaja Mirri » 15.07.2016 19:18

Kotimainen kolmeosainen draamasarja Jälkilämpö tulee uusintana niin telkkarista kuin Areenastakin. Ensimmäinen osa on Areenassa katsottavissa vielä muutaman päivän:
http://areena.yle.fi/1-553840

Olen katsonut sarjan aiemminkin ja silloinkin ollut sitä mieltä, että kyseinen draama on vahva ja onnistunut kuvaus miehisestä narsismista ja sen tuhoisuudesta. Nähtyäni Areenasta tänään sarjan ensimmäisen osan uudelleen, olen edelleen samaa mieltä.
Taidettiin täälläkin joskus keskustella siitä, että onko sarjan päähenkilö Anders narsistisesti häiriintynyt tapaus vai eikö ole. Nyt Ylen uusinnan on mahdollisuus arvioida asiaa uudelleen. Toki sarja tarjoaa muutakin pohdittavaa, mutta käsittääkseni juuri Anders on erittäin kiintoisa persoona, joka hallitsee vahvalla otteella (toki hän itse näkee itsensä heikkona ja hauraana) elämänsä ihmisiä - varsinainen keskipiste, jonka ympärillä toiset yrittävät selviytyä miten parhaiten taitavat.

Näyttelijäsuoritukset ovat upeita, mutta niinhän niillä on suomalaisessa laatudraamassa aina tapanaan olla.
Mirri

Paluu Terapiaa