Kuka haluaa gurkhaksi?

Re: Kuka haluaa gurkhaksi?

ViestiKirjoittaja SADE » 19.03.2015 09:34

Totta ja heille ko. pesti takaa toimeentulon loppuiäksi, ei ainoastaan henkilölle itselleen vaan myös koko lähisuvulle. Minusta tämä on kuitenkin osittain julmaa, rikkaat länsimaat käyttävät hyväkseen köyhien maiden kurjuutta. Tämä on dilemma...hyvin kaksipiippuinen juttu.
SADE

ViestiKirjoittaja SADE » 20.03.2015 19:09

Saavat kyllä huonompaa palkkaa kuin muut brittiarmeijan palveluksessa olevat, mutta näinhän se menee tuhansilla muilla aloilla, joissa multikansallinen työntekijäjoukko. Monet ulkomailla työskentelevät suomalaisetkin vetävät huomattavasti parempaa palkkaa kuin samassa asemassa oleva ja vastaavia työtehtäviä tekevä (esim.) aasialainen kolleega. Näinhän se aina on mennyt.

Ai että brittiarmeija taistelee maataisteluitako ISIS:tä vastaan ja sielläkö eturintamissa ovat nepalilaiset...? Öh...
SADE

ViestiKirjoittaja Mirri » 20.03.2015 20:37

Jaska kirjoitti:
Kuka haluaa gurkhaksi?. (Who Will Be A Gurkha) Palkittu dokumentti seuraa miten brittiarmeija seuloo tuhansista nuorista nepalimiehistä parhaat taistelemaan Iso-Britannian puolesta, vaikkapa Afganistanissa. O: Kesang Tseten, Nepal 2012

http://areena.yle.fi/tv/2263433

Nämä on niitä kavereita, jotka menevät ensimmäisinä Naton vaarallisimpiin operaatioihin.

Jaska, kiitos mielenkiintoisesta linkistä.
Onneksi katseluaika on pitkä, joten kiinnostuneet voivat rauhassa katsoa sopivaan aikaan ja niin moneen kertaan kuin tuntuu tarpeelliselta: Poistuu 31.12.2018.

Minä haluan nähdä ja katsoa - kunhan jaksan paneutua.
Mirri

ViestiKirjoittaja SADE » 21.03.2015 17:55

Olen käsittänyt, että länsimaat tekevät vain ilmahyökkäyksiä IS:n hallitsemille alueille.
SADE

ViestiKirjoittaja SADE » 21.03.2015 18:04

Ok, no tämä oli minulle uutta ja mielenkiintoista tietoa.
SADE

Paluu Terapiaa